22 Mai 2008

Honda Motor lanseaza un nou autoturism hibrid low-cost in 2009

Compania Honda Motor a anuntat ca va lansa un nou autoturism hibrid low-cost pe piata din Japonia, America de Nord si Europa la inceputul anului 2009, urmarind sa depaseasca Toyota in cursa de productie a autoturismelor ecologice.

In ciuda presiunilor exercitate de preturile ridicate la petrol si ingrijorarilor legate de schimbarile climatice, autoturismele ecologice hibrid ocupa o mica nisa la nivel global, in parte din cauza costurilor mari, atat pentru consumatori cat si pentru producatori.

Honda este numarul doi japonez in productia de autoturisme cu consum redus, atat pe benzina cat si electrice, insa Toyota a condus clasamentul vanzarilor datorita modelului de succes Prius, disponibil numai in varianta hibrid.

Analistul firmei SBInvestments, Koichi Ogawa, a declarat ca este greu de spus daca Honda ar putea ameninta pozitia Toyota.

"Atunci cand spui "hibrid" te gandesti la Prius", a declarat Ogawa. "Honda este foarte dependenta de piata din SUA, ce se reorienteaza catre autoturisme hibrid".

Prin combinarea unui motor conventional cu unul electric, pretul autoturismelor hibrid ajunge sa fie cu 5.000 de dolari peste cel al unui autovehicul pe benzina, suma pe care directorul executiv al Honda, Takeo Fukui, spera sa o reduca la 2.000 de dolari in urmatoarea generatie de autoturisme hibrid.

Vicepresedintele Honda, Koichi Kondo, a declarat ca grupul spera ca pretul unui autoturism hibrid sa fie sub doua milioane yeni (19.290 dolari).

Honda comercializeaza la ora actuala un singur model de autoturism hibrid, o versiune a modelului Civic, ce porneste de la pretul de 2,3 milioane yeni (22.125 dolari).

Honda estimeaza vanzari anuale de 200.000 unitati pentru noul hibrid. Vanzarile la autoturismele hibrid Toyota sunt estimate la 500.000 unitati pe an dupa 2010.

Honda a precizat ca noul model hibrid va fi in cinci usi si va avea cinci locuri. O noua linie de productie pentru motoare electrice va fi adaugata la fabrica Honda din Suzuca, la sud de Tokyo, pentru a dubla viteza de productia si a reduce costurile.

Honda, ce planuieste sa imbunatateasca consumul la autoturismele mari prin motoare diesel, se asteapta sa vanda peste 4,5 milioane de autovehicule si 18 milioane de motociclete la nivel mondial in 2010. Anul trecut, compania a vandut 3,767 milioane de autoturisme si 13,48 milioane motociclete.



Citeste si