9 Ianuarie 2009

Mercedes: Vanzari mai slabe cu 5,4% in 2008

Problemele de pe pietele auto mondiale din ultimul trimestru al anului trecut au coborat vanzarile de automobile marca Mercedes cu 5,4% in 2008, potrivit datelor publicate de grupul Daimler, detinatorul marcii.

Scaderea semnificativa, cu 18%, a vanzarilor din decembrie a limitat vanzarile anuale la 1,12 milioane de unitati, statistici care apropie situatia Mercedes de cea a marcii concurente Audi, detinuta de Volkswagen.

Totusi, cererea ar putea fi sustinuta in acest an de un model pentru publicul larg din Clasa E, ce ar putea fi lansat saptamana viitoare la Salonul Auto de la Detroit, potrivit NewsIn.

In schimb, mini-automobilele Smart produse de Daimler, cu emisii scazute, au inregistrat anul trecut o crestere a vanzarilor cu 34%, la 134.800 unitati, datorita cererii bune din Statele Unite, care a devenit a treia piata de desfacere pentru aceasta marca, dupa Italia si Germania.

Insa segmentul Smart nu a putut compensa evolutia mai slaba a vanzarilor de automobile marca Mercedes, mult mai importanta pentru grup, vanzarile totale de autovehicule ale diviziei premium Mercedes-Benz coborand cu 2,3% anul trecut, la 1,26 milioane de automobile.

Vanzarile marcii de lux Maybach a grupului Daimler au scazut anul trecut la 300 de unitati, de la circa 400 in 2007.



Citeste si