6 Mai 2010

Test Drive Wall-Street: Citroen C6



Citroen C6 este limuzina franceza cu un design unic, superb, cu forme exclusiviste si arogante, dar si cu un pret pe masura, peste 43.000 de euro cu TVA.
Principalul atu al lui C6 ramane in schimb confortul, datorita suspensiei pneumatice si antifonarii ireprosabile, limuzina Citroen plutind peste orice fel de denivelare.

La interior C6 te rasfata cu scaune mari si moi din piele, un habitaclu luminos si materiale de lux. Spatiul in C6 este urias, mai ales in partea din spate.

Scaunul din fata dreapta poate fi dat mai in fata sau mai in spate din butonul amplasat pe cotiera de pe bancheta, pentru ca persoana din dreapta spate sa isi poata face singur suficient spatiu. De asemenea, locurile din spate isi pot modifica unghiul la o simpla apasare pe buton, se pot ridica sau cobori.

Plansa de bord este mare cu insertii de lemn, care se articuleaza simetric in jurul consolei centrale in forma de semiluna. Design-ul extravagant se observa cand deschizi portierele si cobori geamul, usile fiind fara rama.

Modelul de test a fost echipat cu motorizarea V6 diesel de 3 litri 240 CP si o transmisie automata in sase trepte, care te rasfata cu schimbari foarte rapide si fine. Directia este asistata hidraulic in functie de viteza.

Citroen C6 este disponibil in Romania cu doua motorizari diesel de 2,2 litri 170 CP (43.200 euro cu TVA) si 3 litri 240 CP (51.700 euro cu TVA).

Modelul de test cu 240 CP costa 57.471 euro cu TVA, avand ca dotari optionale tapiterie piele Wadibis, trapa, pachet scaune individuale spate VIP, incalzire suplimentara si vopsea metalizata.

Cu patru modele la alegere, standard, sport, zapada sau secvential, cutia de viteze automata auto-adaptabila pentru C6 permite sa se exploateze cat mai bine potentialul oferit de catre cuplul motor.

Dimensiunile limuzinei te indeamna la un condus elegant si lipsit de excese, realizand astfel un consum bun de carburant, de 6,6 litri in afara orasului si de 9,2 litri in oras noaptea.

C6 este o masina care se conduce calm, cei 240 de cai nu se simt nici daca incerci sa ii folosesti in totalitate. Potrivit constructorului, limuzina ajunge la 100 km/h in 8,5 secunde, iar viteza maxima este de 235 km/h.

La viteze mari, C6 se foloseste de un eleron, care iese singur pentru a oferi o mai buna stabilitate masinii. Masina sta bine in curbe, avand un comportament excelent.

Foarte util pentru sofer este afisajul pe parbriz al vitezei si a altor informatii de baza.

Masurile de securitate active si pasive includ ESP, 9 airbaguri, printre care si unul destinat genunchilor soferului si tetiere active pentru scaunele din fata. Pentru confortul si siguranta pasagerilor C6 vine si cu un sistem de atentionare in momentul schimbarii benzii (LDWS),faruri directionale Xenon dual-function, faruri dedicate condusului pe timp de zi, frana electrica pentru parcare sau asistenta la parcarea cu fata si spatele.

Pe telecomanda Citroen C6, pe langa comenzile de inchidere centralizata, exista un buton pentru aprinderea si stingerea farurilor, care inlocuieste insa pe cel pentru deschiderea portbagajului.

Mai multe informatii despre model sunt disponibile aici

Caracteristici Tehnice Citroen C6

Capacitate cilindrica (cm3): 2992
Putere maxima CP (kw)/rot/min: 240 (177) / 3800
Cuplu maxim Nm/rot /min: 450 / 1600
Cutie de viteze: automata 6
Viteza maxima (km/h): 235
Acceleratie 0-100km/h: 8,5 s
Consum Combustibil (l/km) mixt 7,4 ; urban 10,2 ; extraurban 5,8
Norma poluare: Euro 5
Emisii CO2 (g/km) mixt: 195
Lungime/latime (mm): 4908 / 1860
Inaltime/ampatament (mm): 1464 / 2900
Volum portbagaj (l): 411
Capacitate rezervor (l): 72



Citeste si