Performantele brandurilor auto
Marcile Ford si Volkswagen au fost grav afectate de piata auto germana care a continuat sa scada, declinul fiind de 35% in luna mai.
Vanzarile de masini in crestere au ajutat Renault sa isi mentina pozitia a doua inaintea marcii Ford in primele 5 luni, diferenta dintre cele doua brand-uri auto fiind de doar 13.684 de unitati.
Ford a castigat locul 3 de la Peugeot, care nu a reusit sa isi mentina vanzarile castigate in aprilie.
Performantele modelelor auto
Marca cu cea mai mare crestere in primele 5 luni pe piata auto europeana este Renault cu modelul Clio.
Clio a avut cel mai bun rezultat in Italia, unde livrarile au crescut cu 84%, urmata de Marea Britanie si Franta cu 38%. In total, vanzarile Clio au crescut cu 43% in primele 5 luni.
Succesul Clio in Europa a venit si ca urmare a vanzarilor in scadere inregistrate de concurentii Ford Fiesta si Peugeot 207, modele in scadere cu 22% in mai comparativ cu aceeasi luna din 2009.
Dupa numarul de unitati vandute in primele 5 luni pe piata europeana, pe primele 3 locuri sunt VW Golf, Ford Fiesta si VW Polo.
Cererea pentru masini noi in Europa a crescut in primele 5 luni cu 2% la 6,11 milioane de unitati, de la 5,97 milioane de autoturisme in aceeasi perioada din 2009.
Afla care sunt brandurile auto si modelele cele mai apreciate in Europa
Compania de consultanta JATO Dynamics a realizat un studiu cu primele 10 marci auto si modele de masini noi in functie de performantele inregistrate pe piata europeana in primele 5 luni.
Te-ar putea interesa si: