24 Februarie 2011

Test Drive Wall-Street: Noul Volkswagen Passat



Volkswagen Passat sedan, ajuns la cea de-a saptea generatie, tinde spre segmentul premium prin design, comportament pe sosea, confort si materialele folosite la interior. Din 1973, Volkswagen a vandut cincisprezece milioane de Passaturi.

Noul Passat are un design modern, cu linii drepte ce iti lasa impresia ca ai in fata o limuzina VW Phaeton, insa de dimensiuni mai mici.

La interior lucrurile par ca au ramas la fel ca la modelul din 2005, insa nu este asa, volanul, comenzile pentru climatizare si casetofonul sunt o generatie noua. Pentru prima data VW Passat primeste pe consola centrala un ceas analogic, cum are si Phaeton, insa nu arata prea bine, este dintr-o sticla subtire.

In functie de echipare noul Passat are in interior diferite insertii decorative. Pentru linia de echipare Trendline, panoul de instrumente, usile si consola centrala sunt subliniate prin decorul „crom mat”; pentru Comfortline a fost conceput decorul “Iridium printed” si pentru Highline “Desert Beige”. Optional putem alege lemnul “Zebrano”.

Spatiul interior a ramas la fel, doar ca acum este mai multa liniste, pentru ca noul Passat are un parbriz din sticla izolanta fonic. Nemtii spun ca astfel sunt reduse zgomotele de rulare, pentru ca o mare parte patrund prin parbriz.

Modelul de test a avut propulsorul de 2 litri diesel 140 CP BlueMotion Technology si transmisie manuala cu 6 rapoarte, care are un pret de 26.000 euro cu TVA, in echiparea Highline.

Motorizarea nu impresioneaza prin sportivitate, ci prin consum redus de carburant, in afara orasului la 100 km/h consumul a fost de 3,8 litri, iar in oras in weekend de 7,5 litri, cam cat consuma un autoturism hibrid japonez.

Consumul redus in oras se datoreaza functiei Start-Stop care opreste motorul atunci cand stam pe loc si il reporneste la apasarea ambreiajului.

Toate motoarele cu BlueMotion Technology sunt echipate in dotarea standard cu sistemul de recuperare a energiei de franare. Astfel, energia eliberata la franare, sau la ridicarea piciorului de pe acceleratie, este transformata in energie electrica, cu ajutorul unui generator. Aceasta energie este pastrata in acumulator, iar, in urmatoarele faze de accelerare, este pusa la dispozitie pentru consumatorii electrici, motorul fiind astfel degrevat.

La noul Passat nu am remarcat tendinte de subvirare sau supravirare. Condus pe zapada la munte, pe drumul serpuit spre Cota 1.400 s-a comportat foarte bine, iar scaunele cu suport lateral m-au tinut nemiscat in curbe.

Am apreciat la modelul cu transmisie manuala functia Auto Hold pe care o intalnim frecvent la cutiile automate. In momentul in care stam la semafor sau in rampa intervine Auto Hold, un fel de frana de mana care ajuta masina sa nu se miste un centimetru, iar la plecarea de pe loc se deblocheaza imediat.

VW a facut un pas important cu noile propulsoare diesel Common Rail, sunt silentioase si consuma foarte putin, avand sanse mari in fata modelelor hibrid care consuma cam la fel, vom vedea in viitor daca si in fata celor electrice.

Cel mai ieftin Passat sedan costa 20.400 euro cu TVA pentru motorizarea pe benzina 1,4 litri 122 CP si 21.800 euro cu TVA pentru propulsorul diesel de 1,6 litri 105 CP.

Mai multe informatii despre model sunt disponibile aici.

Date tehnice: Volkswagen Passat 2.0 TDI

Capacitate cilindrica (cmc) 1.968
Combustibil: diesel
Putere maxima (CP/rpm) 140/2.400
Cuplu maxim (Nm/rpm) 320/1.750-2.500
Cutie de viteze M6
Acceleratie 0-100 km/h (s) 9,8
Viteza maxima (km/h) 211
Consum urban/extra-urban/mediu: 5,6/4/4,6
Capacitate rezervor: 70 litri
Dimensiuni Lxlxh (mm) 4.769/1.820/1.470
Ampatament (mm): 2.712
Emisii de CO2 (g/km) 119
Capacitate portbagaj: 565 litri



Citeste si