Ministerul Culturii lanseaza procedura de recrutare a cinci membri ai Consiliului de Administratie al RomaniaFilm, precum si a unui membru reprezentant al Ministerului Culturii in acest Consiliu.

In prezent, RomaniaFilm este o regie autonoma (Regia Autonoma a Distributiei si Exploatarii Filmelor – R.A.D.E.F.), aflata sub autoritatea Ministerului Culturii, avand ca principal obiect de activitate proiectia de filme cinematografice.

Noua conducere va fi mandatata cu putere si autoritate largi si va avea ca principala misiune sa aduca aceasta institutie la standarde europene intr-un timp rezonabil de scurt. Directiile si actiunile strategice vor fi discutate cu candidatii in fazele avansate ale procesului de recrutare in asa fel incat cel putin o parte dintre acestea si cateva obiective cuantificabile generice sa poata sa fie incluse in contractul de mandat al noii conduceri, restul criteriilor de performanta urmand sa fie identificate si detaliate, cat mai repede posibil, si dupa preluarea postului.

Rolurile si responsabilitatile generale sunt cele obisnuite pentru orice post similar din mediul privat sau in companii publice de dimensiuni comparabile. Diferente specifice pentru RomaniaFilm sunt putin semnificative.

Mandatul noului Consiliu de Administratie este de 4 ani.

Profilul candidatului ideal este profilul obisnuit corespunzator nivelului de senioritate necesar ocuparii unui asemenea post intr-o companie privata sau publica de dimensiuni comparabile cu acest domeniu specific de activitate.

Cerintele obligatorii pentru reprezentantul Ministerului Culturii sunt: studii universitare, experienta de cel putin 5 ani in domeniul de activitate al regiei autonome si/sau in activitatea de administrare de societati comerciale ori regii autonome.

Cerintele obligatorii pentru celelate persoane (5 posturi) sunt: studii universitare, experienta de cel putin 2 ani in administrarea/managementul unor regii autonome sau societati comerciale din domeniul de activitate al regiei autonome, inclusiv societati comerciale din sectorul privat. Aceste persoane nu pot fi selectate din randul functionarilor publici sau al altor categorii de personal din cadrul autoritatii publice tutelare sau al altor institutii publice.

Cerintele obligatorii pentru toti candidatii sunt: nu pot fi administratori persoanele care, potrivit legii, sunt incapabile ori care au fost condamnate pentru gestiune frauduloasa, abuz de incredere, fals, uz de fals, inselaciune, delapidare, marturie mincinoasa, dare sau luare de mita, pentru infractiunile prevazute de Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, precum si pentru instituirea unor masuri de prevenire si combatere a finantarii actelor de terorism, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru infractiunile prevazute la art. 143 -145 din Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei, cu modificarile si completarile ulterioare; membrii consiliului de administratie nu pot face parte din mai mult de 5 consilii de administratie ale unor regii autonome sau societati comerciale.

Selectia se realizeaza cu respectarea principiilor nediscriminarii, tratamentului egal si transparentei si cu luarea in considerare a specificului domeniului de activitate al Regiei Autonome a Distributiei si Exploatarii Filmelor „Romania Film”.

Criteriile de evaluare sunt: educatia; experienta manageriala: vechimea totala, senioritatea, similaritatea (ca domeniu de activitate si ca post/ functie), competente tehnice specifice domeniului de activitate si postului; Profilul managerial: competente manageriale generale (financiare, planificare strategica, control, management organizational etc.), standarde profesionale, limbi straine; Profil personal: conduita, independenta, relatii interpersonale, influenta, rezistenta la stres si frustrare, comunicare.

Procesul de selectie
• Candidatii trebuie sa trimita un CV in limba romana la adresa ca-radef@cultura.ro, pana la data de 15 martie 2016.
• Primirea candidaturii se va confirma prin e-mail cu „reply” la adresa de la care a fost trimis mesajul initial.
• Candidatii declarati admisi in urma selectiei candidaturilor vor participa la proba scrisa - proba eliminatorie, care va contine subiecte de management general si pentru care nu este nevoie de bibliografie specifica, in data de 21 martie 2016, ora 1100, la sediul Ministerului Culturii (Bd. Unirii nr. 22, sector 3, Bucuresti).
• Candidatii declarati admisi in urma probei scrise vor depune documentele necesare pentru atestarea candidaturii (copie dupa diploma de licenta si documente care atesta experienta necesara categoriei pentru care candideaza). Neprezentarea acestora atrage dupa sine pierderea dreptului de a mai candida Acestia vor sustine un interviu de fond cu membrii Comisiei de evaluare/selectie prealabila. Interviurile vor avea loc in termen de maximum 7 zile lucratoare de la data publicarii rezultatului probei scrise, candidatii fiind contactati telefonic de catre secretarul Comisiei de evaluare/selectie prealabila.
• Rezultatele procesului de evaluare/selectie prealabila vor fi publicate pe site-urile RomaniaFilm si pe cel al Ministerului Culturii.
• Din aceasta lista scurta, autoritatile in drept vor numi viitorii membri ai Consiliului de Administratie al RomaniaFilm.

RomaniaFilm a luat nastere la inceputul anilor '50, odata cu nationalizarea cinematografiei romanesti, ca o companie de stat investita cu un rol important in domeniul finantarii productiei de filme artistice, documentare, si de desen animat romanesti si in domeniul distributiei de filme romanesti si de import. Productia nationala de filme se realiza din surse proprii obtinute din difuzarea filmelor, fara finantare de la bugetul de stat. De atunci si pana in prezent, „RomaniaFilm” a continuat sa existe sub diferite denumiri si a cunoscut diverse faze de evolutie si dezvoltare. Regia are 149 de angajati.

Sursa foto: shutteratakan, Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alice Gheorghe
Alice Gheorghe scrie pe domeniul Resurselor Umane (HR) si are o experienta de aproximativ sapte ani in presa scrisa. Pe Wall-Street.ro veti regasi sub semnatura ei stiri, reportaje si interviuri despre subiecte care variaza de la salarii, somaj la recrutare si tendinte in piata muncii.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri