19 Aprilie 2016

Studiu: Companiile prefera sa vaneze angajatii de la concurenta decat sa investeasca in pregatirea absolventilor



Durata mare de timp necesara pregatirii absolventilor aflati la primul job si costurile cu adaptarea lor la piata muncii le determina pe companii sa aleaga calea cea mai usoara, respectiv sa vaneze angajatii de la concurenta.

Un studiu realizat de Millward Brown arata ca 7 din 10 de angajatori afirma ca le-a fost greu sau foarte greu sa gaseasca angajatul potrivit pentru o pozitie entry level, care necesita studii superioare. Chiar si in cazul firmelor mari cu sisteme bine puse la punct exista un grad inalt de dificultate in recrutarea persoanelor potrivite cu studii superioare.

Durata medie de formare a unei persoane angajate pe o pozitie entry level este de 8 luni. De asemenea, costurile cu pregatirea oamenilor in aceasta perioada sunt foarte ridicate. “Astfel, durata mare de timp pentru formare si costurile mari cu pregatirea le determina pe companii sa apeleze la solutia recrutarii unui specialist de la companii concurente”, au declarat reprezentantii Millward Brown.

Studiul a fost realizat pe un esantion de 439 de companii.



Citeste si