Simona Simion-Popescu, Coca-Cola Hellenic: Tinerilor din generatia Y nu le mai poti spune ce sa faca
Chiar daca le place locul de munca si compania pentru care lucreaza tinerii din generatia Y (nascuti in anii ’80 si intrati pe piata muncii in anii 2000) pot schimba totul daca anumite dorinte nu le sunt indeplinite. Cum vede un gigant de talia Coca-Cola relatia cu aceasta generatie, a povestit Simona Simion-Popescu, business services director in cadrul Coca-Cola Hellenic, in cadrul conferintei Inspiro, organizata de revista Progresiv.
Cu o experienta profesionala de peste 20 de ani, Simona Simion-Popescu s-a alaturat Coca-Cola Hellenic in urma cu sase ani, in rolul de director de resurse umane, acceptand trei ani mai tarziu functia de business services director la nivel de grup. Din aceasta pozitie conduce o echipa de peste 600 de oameni, multi reprezentanti ai generatiei Y, educati, vorbitori a 2-3 limbi straine. Aceasta organizatie, cu sediul la Sofia, Bulgaria, deruleaza activitati de contabilitate, finante, resurse umane, procurement si suport vanzari pentru pentru toate cele 28 de tari unde opereaza grupul Coca-Cola Hellenic Bottling Company, unul dintre cei mai mari imbuteliatori ai companiei americane la nivel mondial.
“Celor din generatia Y trebuie sa le construiesti un mediu pentru nevoile lor, nu mai merge sa le spui ce sa faca”, spune Simona Simion-Popescu, punctand cateva dintre “necesitatile” unei generatii care a spus NU programului de lucru de opt ore.
In Romania, sistemul Coca-Cola este format din Coca-Cola Romania - filiala a The Coca-Cola Company, proprietarul marcilor inregistrate - si partenerul sau Coca-Cola HBC, care imbuteliaza si distribuie produsele Coca-Cola sub licenta The Coca-Cola Company in Romania. Imbuteliatorul Coca-Cola a intrat pe piata din Romania in 1991 si opereaza in prezent trei unitati de productie in Ploiesti, Timisoara si Vatra Dornei. Compania are 14 puncte de distributie pe plan local.
Volumul vanzarilor Coca-Cola in Romania a crescut anul trecut cu 11%, la 153,9 milioane de navete, iar imbuteliatorul de bauturi racoritoare a recuperat astfel o parte din declinul inregistrat in precedentii doi ani, de 9% in 2013 si 6% in 2014.
Credit foto: Tudor Vintiloiu