Orice producator sau importator are nevoie de coduri de bare atasate produselor pe care le fabrica, mai ales daca vor sa patrunda usor si in lanturile de supermarketuri sau hipermarketuri.

Folosirea codurilor de bare a devenit o practica foarte raspandita, deoarece acestea usureaza procesele de inventariere, de gestionare si de vanzare a marfurilor pentru distribuitori.

Chiar daca utilizarea codurilor de bare nu este reglementata prin lege, ea este o cerinta obligatorie a marilor lanturi de magazine, iar producatorii trebuie sa se alinieze, daca vor ca produsele lor sa ajunga pe rafturi. Procesul de obtinere a codurilor nu este nici greu, nici costisitor, insa, cu toate acestea, nu este lipsit de erori. Iata care sunt cele mai frecvente greseli si ce poate face un producator pentru a-si eficientiza distributia:

Codul de bare este neclar si nu poate fi citit

Chiar si cele mai performante cititoare de coduri de bare pot esua in a descifra un cod tiparit gresit de imprimanta sau al carui design este necorespunzator. Acest lucru este, de cele mai multe ori, vina unei imprimante nepotrivite, care printeaza cu o cantitate insuficienta sau prea mare de tus. Cand ai de printat etichete pe banda rulanta, cea mai simpla solutie este sa ai una dintre aceste imprimante de etichete mobile. Acestea sunt usoare, portabile, printeaza la viteza mare, iar bateria tine suficient timp pentru a imprima un numar mare de etichete. Aceste calitati le transforma in device-uri indispensabile pentru prestatorii de servicii HoReCa, servicii publice, servicii de teren sau depozitate, dar si in domenii precum retailul.

Retail jobs

Nu se alege metoda potrivita pentru imprimarea etichetelor

Exista doua metode de a confectiona coduri de bare, iar fiecare are avantajele si dezavantajele ei. Din lipsa de informare, multi producatori nu acorda o importanta mare atunci cand aleg intre aceste metode. Iata ce ar trebui sa stii:

Imprimarea direct termica se realizeaza pe hartie tratata chimic sau fabricata din materiale sintetice, care se innegresc sub actiunea caldurii. O imprimanta direct termica are incorporat un procesor care activeaza capul de scriere, astfel incat sa creeze codul de bare. Acest proces este simplu si la indemana oricui, dar le vine in ajutor mai ales celor care au nevoie sa eticheteze produse direct la punctele de vanzare sau in transport.

Imprimarea prin transfer termic se face tot cu ajutorul unei imprimante, insa aceasta tehnologie este potrivita mai ales pentru cei care imprima coduri de bare in mod regulat, nu doar ocazional, si au cantitati mari de produse care trebuie etichetate.

Citeste si:
Ghidul ANPC pentru cumpărăturile de Crăciun: atenție la eticheta...
Ghidul ANPC pentru...

Nu te folosesti de toate avantajele pe care ti le aduce etichetarea

Utilizarea codurilor de bare are numeroase avantaje, iar aceste instrumente pot salva timp si bani, erorile in introducerea datelor sunt aproape inexistente, iar productivitatea si eficienta operatiunilor creste. Daca nu ai insa un sistem informatic functional si bine pus la punct, care sa identifice cu rapiditate codul produsului si sa il gaseasca apoi in baza de date, rata erorilor va creste si pot aparea numeroase neplaceri ulterior. In plus, la fel de important este sa te asiguri ca cititoarele de coduri de bare functioneaza corect, ca sa nu pierzi timp incercand sa tiparesti o noua eticheta de fiecare data cand aparatul nu merge cum trebuie. Sursa foto: Shutterstock/Diego Cervo

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri