Un paradox greu de depasit: nu vei fi promovat pe o functie de conducere daca nu ai experienta in management.

Insa cum poti sa capeti aceasta experienta, daca nimeni nu iti da sansa de a conduce o echipa? Secretul sta in atitudinea pe care o adopti la locul de munca. Chiar daca esti abia la inceput de drum, angajat pe o functie entry-level, trebuie sa demonstrezi constant ca ai calitati de lider.

Poti face asta purtandu-te si adoptand o tinuta corespunzatoare cu cea a unui lider. Iata cum:

1. Imita-ti mentorul

Daca nu ai un mentor este timpul sa-ti gasesti unul. Alege pe cineva care te inspira, cu valori sanatoase de leadership. Urmatorul pas este sa vorbesti cu superiorul tau si sa-i explici ca vrei sa evoluezi si crezi ca cea mai scurta si eficienta cale este sa iti permita sa stai putin pe langa el si sa-i observi rutina, dar si strategiile pe care le aplica atunci cand apar probleme. Vei invata o multime de lucruri din acest experiment. Nu uita sa-l intrebi daca are sfaturi pentru tine. Ce poti face pentru o ascensiune mai rapida in cadrul companiei? Cum poti capata rapid abilitati de lider?

Retail jobs

Nu uita nici ca imaginea conteaza, iar felul in care te prezinti la locul de munca este foarte important si poate cantari greu in ochii colegilor tai, mai ales atunci cand lucrezi intr-un mediu foarte formal. Inspira-te din stilul mentorului tau si tine minte ca un costum bine ales sau accesorii precum acesta fac diferenta atunci cand vorbim despre o tinuta business.

2. Invata sa gandesti ca un lider

Daca vrei sa fii vazut ca un lider, trebuie sa gandesti ca un lider. Managerii de succes sunt inovatori si ii inspira pe oameni sa-i urmeze. Nu te limita la atributiile din fisa postului si fa un inventar zilnic al lucrurilor pe care ai reusit sa le indeplinesti si care tin de zona de leadership. Te va ajuta sa nu-ti uiti obiectivul.

O alta modalitate de a reusi sa gandesti ca un lider este sa-ti imaginezi in fiecare zi ca esti intr-o astfel de pozitie. Cum ai actiona intr-o situatie anume, cum ai rezolva o problema aparuta in departamentul tau. Compara apoi strategia ta cu solutia gasita de seful departamentului tau. Este un exercitiu foarte bun, care te ajuta sa dezvolti rapid abilitati de lider.

Citeste si:
Profesor Harvard, despre Zelenski: Studiez leadership, dar așa ceva...
Profesor Harvard, despre...

3. Invata cum sa obtii maximum dintr-o sedinta

Sedintele sunt ocaziile ideale de a straluci in ochii superiorilor tai si de a te diferentia de colegii tai. Mai mult, aceste intalniri formale de lucru sunt de obicei ocazii ideale pentru managerii companiei de a-i identifica pe viitorii lideri.

Nu rata aceste sanse, asadar, si pregateste-te in avans. Nu intarzia, in primul rand, iar daca nu stii ce sa spui, pune o intrebare inteligenta. Una care sa demonstreze ca ai gandirea unui adevarat lider.

Tu ce strategii folosesti pentru a straluci in ochii superiorilor tai?

Jobul tau are mai multe sanse sa fie vazut de oamenii potriviti pentru tine, daca il promovezi la noi. Posteaza aici.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri