Prezenta la un interviu de angajare poate da emotii chiar si celui mai pregatit candidat. Daca esti o persoana foarte sensibila, care tremura la propriu din cauza emotiilor, nu te duce nepregatit/a in fata angajatorului, s-ar putea sa fie si ultima data.

Cea mai buna abordare pe care o poti avea la un interviu de angajare atunci cand esti o persoana introvertita este sa isi scoti in evidenta atuurile. Nu incerca sa pari ceea ce nu esti de fapt si povesteste-i angajatorilor despre realizarile tale, succesele profesionale, calitatile pe care le ai, scrie inc.com.

Si nu uita ca cei mai multi oameni de succes sunt introvertiti. Susan Cain, autoarea cartii "Liniste! Puterea introvertitilor intr-o lume asurzitoare", scria: "Bill Gates este linistit si extrem de studios, insa netulburat de ceea ce cred ceilalti despre el. Bill Gates este un introvertit, dar nu rusinos".

Warren Buffett este introvertit. Celebra scriitoare J.K. Rowling a marturisit ca este atat de rusinoasa, incat i-a fost rusine sa ceara un pix ca sa-si noteze primele idei despre celebra serie Harry Potter. Iar exemplele pot continua.

Trucuri pentru pe introvertiti ca sa faca o impresie buna la interviul de angajare

1. Concentreaza-te asupra a ceea ce ai realizat, nu asupra a ceea ce crezi ca ai facut

Daca esti introvertit, cu siguranta ca iti este foarte greu sa vorbesti despre tine. Nicio problema: vorbeste despre lucrurile pe care le-ai realizat. Concentreaza-te asupra proiectelor pe care le-ai dus la bun sfarsit, asupra ideilor pe care le-ai dezvoltat si asupra oamenilor pe care i-ai cunoscut.

Cum sa scapi de emotii la interviul de angajare

Foto: Shutterstock / Copyright fizkes

2. Acorda-ti un moment de gandire

Cei mai multi introvertiti stau retrasi ore la rand. Poate fi un lucru bun, daca ne gandim ca in felul acesta se pot gandi in liniste la cum sa rezolve o sarcina pe care o au de indeplinit sau cum sa construiasca un proiect, insa atunci cand angajatorul intreaba ceva la interviu, se asteapta sa primeasca un raspuns cat mai rapid.

Cel care ia interviul vrea sa stie ce abilitati ai, ce studii ai terminat, vrea sa iti cunoasca trecutul profesional si cum gandesti. Nimeni nu isi va pierde rabdarea daca iti iei cateva secunde ca sa iti construiesti raspunsul. Adevaratii angajatori vor sa aiba o conversatie interesanta, nu doar un schimb rapid de intrebari si raspunsuri.

3. Asculta-ti interlocutorul. Abilitatea de a asculta este inceputul unei bune relatii

Introvertitii sunt foarte buni ascultatori si foarte empatici. Daca esti introvertit, mizeaza pe aceste calitati. Iti vor fi de mare folos in timpul interviului de angajare. Daca nu intelegi ceva, nu-ti fie teama sa pui intrebari. Cere lamuriri. Gaseste o modalitate de a te folosi de abilitatea de a asculta pentru a te apropia de interlocutor. Cu cat acesta se va implica mai mult in conversatie, cu atat te vei simti mai confortabil. In momentul in care simti ca esti din ce in ce mai relaxat in timpul interviului de angajare, pluseaza si povesteste-i angajatorului cum abilitatea ta de a asculta te-a ajutat in cariera. Ofera-i exemple concrete.

4. Vino pregatit cu idei!

Nu doar ca sunt buni ascultatori, insa introvertitii gasesc si cele mai bune solutii. In timpul interviului, vorbeste-i angajatorului despre ideile si proiectele la care te gandesti si pe care vrei sa le implementezi la noul job inca din prima zi. Daca ti-ai facut lectiile de acasa si cunosti compania, vino cu planuri concrete. Din momentul aceste, te vei concentra mai mult pe actiune si nu pe discurs.

5. Fii modest! Modestia este un atribut pe care multi oameni il apreciaza

Marele avantaj al introvertitilor este ca nu se tem sa isi recunoasca greselile. Introvertitii au tendinta de a-si minimaliza realizarile. Ei vor considera mereu ca puteau face mai bine.

Introvertitii lucreaza foarte bine in echipa, sunt colegii perfecti. Nimic nu distruge mai repede o echipa decat un membru care nu isi recunoaste greselile, care nu are incredere in colegii lui si nu are dorinta de a duce proiectul la bun sfarsit impreuna cu echipa sa.

Daca faci o greseala, vorbeste despre ea, impartaseste cu colegii tai ce ai invatat din ea si cum vei proceda data viitoare ca sa nu mai gresesti. Vorbeste despre lucrurile pe care alte echipe le-au facut pentru a avea succes.

Citeste si: 7 lucruri pe care un angajator nu trebuie sa le creada niciodata despre tine, intr-un interviu pentru un job

Sursa foto: Shutterstock / fizkes

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri