Criza de personal de pe piata muncii ii determina pe angajatori sa gaseasca cele mai bune solutii pentru a gasi si a pastra candidatii de care au nevoie. Cresterea salariilor si acordarea de beneficii sunt primele masuri la care o sa recurga angajatorii si in 2018, insa doar acestea nu mai sunt suficiente pentru a retine oamenii in companie.

In cazul segmentului profesionistilor (financiar, legal, HR etc.) flexibilitatea programului de munca devine tot mai importanta. De exemplu, efectuarea programului de munca de 8 ore in intervalul 07:00 – 20:00, a devenit o solicitare auzita din ce in ce mai des in interviuri pentru job-urile “de birou”, potrivit unui sodaj realizat de Adecco. In plus, din ce in ce mai multi candidati refuza anumite joburi daca angajatorul are punctul de lucru intr-o zona foarte aglomerata.

Beneficiile din IT se extind catre alte domenii

Programul flexibil, munca de acasa, beneficiile legate de viata personala, cum ar fi asigurarile medicale si abonamente cu pret preferential la sali de sport, sunt deja obisnuite pentru cea mai mare parte a angajatilor ”corporatisti”.

In 2018, o serie de beneficii destinate exclusiv programatorilor, au inceput sa se extinda si in alte segmente de activitate: masaj la birou, livrari de cosuri de fructe de cateva ori pe saptamana sau chiar mic dejun la birou, existenta spatiilor special amenajate pentru relaxare etc. Ca element "neobisnuit", am intalnit candidati care doresc sa lucreze la birou alaturi de animalul lor de companie

Ioana Sanda, Candidates & Service Delivery Manager Adecco Romania

De asemenea, angajatii din domeniul industrial tin foarte mult la transportul asigurat de catre angajator, doresc sa lucreze impreuna cu membri ai familiei (parinti, soti, frati/surori) si, pe cat posibil, pe acelasi schimb.

Pe langa beneficii, angajatii din domeniul industrial, ar putea primi, in 2018, si o crestere salariala de circa 10%, spune Ioana Sanda. "Din cauza lipsei acute de personal, nevoia de ore suplimentare creste la randul ei – fapt ce reprezinta, pentru cei dispusi la un astfel de efort, o oportunitate de marire a veniturile", a adaugat aceasta.

Candidatii pun pret pe reputatia companiei

Candidatii din domeniul “corporate” doresc intr-o masura tot mai mare sa lucreze in companii cu reputatie buna in piata, atat la nivel de employer brand, cat si fata de clienti si comunitate, potrivit Adecco.

”Aceste cereri nu sunt neobisnuite, si dau un semnal pozitiv, insa este prima data cand remarcam un trend crescator al acestor intrebari sau aprecieri venite in mod pro-activ din partea candidatului, in timpul interviului", a spus Ioana Sanda.

In Iasi se adanceste prapastia dintre bogati si saraci

Un pol de crestere rapida este Iasi, in special pentru specialistii IT. "Cresterea rapida a sectorului IT din acest oras va provoca cel mai probabil o polarizare accentuata a veniturilor, similara cu cea din Cluj. Cu alte cuvinte, salariile din industrie au ramas foarte aproape de minimul pe economie, in timp ce posturile specializate, cum sunt cele din IT, sunt remunerate de patru ori mai bine si beneficiaza de beneficii consistente", a explicat Paula Rus Staffing Manager, Adecco Romania.

La nivel industrial, categoria blue collar (cei care fac munca fizica - n.r.), exista diferente regionale majore. ”Banatul si Transilvania raman in top la capitolul nivele salariale si beneficii. Prin comparatie, Moldova, Dobrogea si sudul Romaniei, raman in zona de minim pe economie si beneficii minime. Exista insa si zone industriale din sud unde salariile cresc rapid si se apropie de cele din Ardeal. Argesul a avut anul trecut una din cele mai mari cresteri pe venit mediu si o dinamica peste media nationala. Toate datele arata ca, in 2018, dinamica se pastreaza si se extinde in Olt si Dolj", a adaugat Paula Rus.

Domeniile industriale cu marja mica de profit inregistreaza dificultati in sustinerea activitatii din cauza cresterii costurilor salariale si disponibilizeaza sute de oameni, majoritatea cu varsta de 35 - 40 care nu sunt dispusi sa plece catre alte zone industriale din tara.

Citeste si: Cum se schimba procesul de angajare: Predictii in HR pentru 2018

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri