Fata (in)umana a liderilor - cum se vede din perspectiva psihologilor

Cum ar trebui sa arate „fata umana” a unui lider autentic? Exact ca a fiecarui membru din echipa sa! O organizatie are propria ei viata, temperament si caracter, la care fiecare dintre membri contribuie. Spiritul personal si abordarea liderului fata de managementul unei organizatii, indiferent de dimensiune sau segment de activitate, sunt cele doua elemente care amprenteaza si modeleaza caracterul organizatiei, noteaza Revista CARIERE.

Cand vorbim despre lideri, uitam ca vorbim in primul rand despre oameni. Nu despre roboti, nu despre supra-oameni. Nu despre sefi, directori, manageri si antreprenori care detin functii si putere, ci despre fiinte umane autentice. Cu lumini si umbre. Cu inaltari si caderi deopotriva. Se poate vorbi despre un profil psihologic al actualilor liderilor din Romania? De ce avem atat de putini lideri? Ce ii diferentiaza de omologii lor din alte tari si ce ii uneste?

Putem vorbi despre dezechilibre emotionale pe care acestia le dezvolta in urma stilului de viata mult prea alert, stresant, departe de valorile spirituale ale umanitatii profunde?

Specialistii in psihologie descriu patologii organizationale generate de lideri care se afla in dezechilibre emotionale profunde. Iar oamenii care nu sunt in echilibru cu ei insisi nu pot conduce oameni. Decat prin control, frica si abuz.

Citeste continuarea pe Revista CARIERE

Citeste si:
„Leadership-ul CIO în noua ordine mondială VUCA” începe pe 15...
A 8-a Ediție a Conferinței...

Sursa foto: Revista CARIERE
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri