GDPR. Interesul legitim al jurnalistilor in conditiile noilor reguli (II)

Un director de banca ofera un interviu unui jurnalist specializat in domeniul economic cu privire la activitatea sa profesionala in cadrul institutiei bancare, a noilor tendinte din aceasta piata si previziunile asupra dezvoltarii economice generale. In timpul discutiei avute cu jurnalistul, bancherul declara ca este increzator cu privire la evolutia bancii pe care o conduce si ca se simte foarte bine in acest mediu, scrie Revista CARIERE.

Cu toate acestea, persoana vizata „scapa” jurnalistului informatia ca in anul precedent nu a putut fi prezent la evenimentele unde a fost invitat de publicatia respectiva din cauza unor probleme grave de sanatate. In interviul publicat, pe langa toate celelalte informatii de natura economica furnizate, se mentioneaza ca absenta directorului din viata publica s-a datorat unor probleme grave de sanatate.

Ce mai poate si ce nu mai poate publica un jurnalist in cazul noilor reguli GDPR care intra in vigoare la 25 mai 2018?

Intr-un articol anterior din seria dedicata noilor reglementari GDPR aratam ca jurnalistii nu trebuie sa isi ia anumite masuri speciale, atat timp cat prelucrarile de date pe care le realizeaza in scop jurnalistic sunt in conformitate cu principiile Curtii Europene a Drepturilor Omului si respecta normele deontologice. Dar, companiile media trebuie sa fie foarte atente, deoarece nu toate prelucrarile de date pe care le efectueaza sunt realizate in scop jurnalistic iar pentru acestea prevederile GDPR vor fi aplicabile in integralitatea lor. Interesul legitim al jurnalistilor de a divulga anumite date cu caracter personal trebuie sa fie suficient de clar articulat pentru a permite realizarea testului de proportionalitate si sa fie un interes real si actual.

Citeste continuarea pe Revista CARIERE

Citeste si:
„Leadership-ul CIO în noua ordine mondială VUCA” începe pe 15...
A 8-a Ediție a Conferinței...

Sursa foto: Revista CARIERE
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri