Siguranta locului de munca a devenit un concept aproape non-existent in mediul competitiv si dinamic in care activam cu totii. In prezent, pe langa faptul ca trebuie sa fii proactiv si capabil sa identifici cariera potrivita pentru tine, trebuie sa tii cont de incertitudinile economice, de turbulentele ce pot afecta mediul de business si sa fii destul de inteligent incat sa iti faci un plan de cariera care sa includa si sa tina cont de toate aspectele mai sus mentionate.

Totusi, poti lua in considerare o serie de sfaturi si recomandari pentru a avea succes in cariera aleasa. Iata cateva dintre ele, potrivit financialexpress.com.

1. Sa stii care iti este scopul si sa te focusezi asupra lui

Oamenii de succes sunt cei fericiti cu joburile lor si care au o claritate asupra ceea ce isi doresc de la slujba lor. Ei isi identifica scopurile si isi planuiesc fiecare miscare pentru a si le atinge. De asemenea, o fac in baza unei cronologii tocmai pentru a se asigura ca nu risipesc prea mult timp si resurse in locul nepotrivit. Pentru inceput, ai putea sa iti faci un plan de cariera pentru urmatorii cinci ani, in care sa stabilesti ce vrei sa ai, unde vrei sa ajungi si ce vrei sa obtii. S-ar putea sa te simti descurajat, iar telurile sa iti para nerealiste, dar este o practica buna sa iti evaluezi regulat progresul pe baza a ceea ce ti-ai propus pe termen lung.

2. Dezvolta-ti cultura si abilitatile

Chiar daca ai absolvit cea mai prestigioasa scoala sau cele mai bune cursuri, nu trebuie sa incetezi sa inveti lucruri noi, atat din aria ta de interes, cat si din afara. Cu cat ai mai multe skilluri, cu atat iti va fi mai usor sa reactionezi in diverse situatii. Ar trebui sa fii la curent cu tot ceea ce se intampla atat in industriile relevante domeniului tau, cat si in afara bulei tale si sa tii cont de trendurile si miscarile ce au loc. In prezent, este imperativ nu doar sa iti construiesti un set de abilitati necesar jobului tau, ci sa ramai relevant pentru intreaga piata. Aratand dorinta si motivatie de a invata tot timpul, vei gasi mai multe oportunitati pentru a-ti dezvolta cariera.

Sfaturi de la doi calatori...
Citeste si: 5 bariere care te impedica sa calatoresti in destinatii indepartate

3. Fii increzator

Nimeni nu se poate dezvolta daca nu are incredere in el insusi. Increderea este factorul esential intr-o cariera de succes. Nu trebuie niciodata sa te indoiesti de propriile abilitati si totusi daca o faci, ar trebui sa consulti un manager sau un consilier pentru a depasi aceasta provocare. Increderea in sine este necesara atat pentru tine, cat si pentru colectiv sau management; cum altfel ai vrea sa fii promovat sau sa ti se aloce taskuri mai mari daca nu le arati ca te poti descurca intr-o astfel de situatie? Atentie totusi! A fi increzator in fortele proprii nu inseamna a fii arogant. Incearca sa ramai umil si increzator; te va ajuta mai mult decat o atitudine de laudarosenie care nu se bazeaza pe rezultate concrete.

4. Accepta si cere de bunavoie responsabilitati suplimentare

Faptul ca esti dispus sa accepti taskuri si responsabilitati suplimentare arata interes si dorinta de a-ti ajuta departamentul si organizatia. Acestea te vor ajuta sa iti cresti valoarea in companie si sa iti demonstrezi potentialul, talentul si abilitatile in cadrul organizatiei. In zilele in care volumul tau de munca este redus sau pur si simplu ai fost productiv si ti-ai terminat task-urile inainte de deadline, ofera colegilor tai ajutor. In acest fel, managementul va fi constientul de capacitatea ta in cadrul companiei. „Pot sa te ajut in vreun fel?” arata ca poti avea un rol important in echipa. Atunci cand volumul de munca iti permite, asigura-te ca iei taskuri suplimentare; te vor ajuta mai mult decat crezi.

5. Stabileste o relatie pozitiva cu managerul tau

Pentru a avea succes in cariera, sa ai o relatie pozitiva cu managerul tau este esential. Incearca sa mentii constant un dialog cu el in care sa il tii la curent atat cu taskurile si responsabilitattile tale, cat si cu planul tau de cariera si posibilitatile de dezvoltare in cadrul companiei. Seful tau ar trebui sa stie ca esti implicat, ca te gandesti sa o faci mai mult tocmai pentru a te dezvolta armonios in cadrul organizatiei, cat si pentru a ajuta compania in sine sa performeze mai bine. E o situatie de win-win, asa ca asigura-te constant ca il informezi in legatura cu sarcinile bine indeplinite, crizele bine gestionate, iar daca ai oameni in subordinea ta, vorbeste-i managerului tau despre reusitele lor, de asemenea.

6. Construieste-ti o retea si fii popular

Pentru a avea succes, ar trebui sa stapanesti arta de a construi relatii puternice la locul de munca. Asta nu inseamna neaparat prietenie, ci mai degraba o legatura de respect si incredere. Unii gasesc acest lucru destul de greu de pus in practica si conteaza foarte mult si colectivul din care faci parte. Poti avea performante grozave la locul de munca, insa vor conta si mai mult decat esti o persoana placuta si respectata de colegi. Prin urmare, fii sociabil. Succesul la locul de munca nu se dobandeste niciodata fiind singur.

5 metode prin care iti poti...
Citeste si: 5 metode prin care iti poti ajuta angajatii sa se relaxeze la munca

7. Ia-ti un mentor

Sa ai un mentor este o idee buna, indiferent de stadiul in care te afli in cariera. Acesta te poate ajuta sa-ti dezvolti skillurile si expertiza necesara pentru a trece la urmatorul nivel profesional. Mentorii pot fi, de asemenea, foarte buni in a-ti oferi informatii despre compania in care lucrezi te pot invata cum merg lucrurile in organizatie si de ce a nevoie pentru a avansa. In prezent, este destul de greu sa reusesti sa excelezi la locul de munca daca esti pe cont propriu; avand un mentor, o echipa de oameni care te respecta si iti apreciaza munca, un manager cu care ai o relatie profesionala foarte buna, este mult mai usor sa ai o cariera de succes. O buna parte din acesta se rezuma la oameni si la capacitatea noastra de a interactiona cu ei.

Sursa foto: Rawpixel.com/Shutterstock