Dincolo de arome, mirosuri sau culori, cafeaua este un limbaj, unul universal. Poate singurul limbaj pe care il inteleg oamenii de pe continente diferite, care provin din culturi diverse, care au repere diferite. De secole, cafeaua spune povesti si creeaza in jurul ei comunitati. Tot o poveste spune si Leonard Caffe, un business lansat in urma cu aproape 30 de ani de Mihail Florescu, creator de cafea si povestitor.

In anii '80, Mihail Florescu a decis sa plece din Romania comunista si s-a stabilit in Italia. Acolo si-a descoperit pasiunea pentru cafea si a inceput sa ii descopere tainele. De atunci, tot ce face Mihail Florescu are legatura cu cafeaua.

In 1991, acesta se intoarce in tara si aduce cu el prima prajitorie cu tehnologie italiana. Deschide in Timisoara prima prajitorie din oras, una dintre putinele existente in Romania la acea vreme. In 1996 isi muta activitatea in Bucuresti. Doi ani mai tarziu inregistreaza marca Leonard Caffe. Astazi, Mihail Leonard spune despre brandul Leonard Caffe ca este "dinamic si inventiv".

"Desi exista de secole, lumea cafelei s-a rafinat si civilizat abia in ultimii 25 de ani, intrucat anterior acestei perioade, activitatile din jurul comercializarii acestui produs erau doar de contrabanda. Cafeaua este un fenomen cultural, in jurul caruia se intampla cele mai diverse proiecte, este cel mai popular pretext si context in care oamenii socializeaza", a declarat Mihail Florescu, intr-un interviu acordat wall-street.ro.

Citeste si:
Office Barista: afaceri de 2,5 mil. euro in 2019
Rezultatele Office Barista pe...

"In privinta resorturilor de piata cu impact asupra evolutiei un brand, in primul rand as mentiona alegerea oamenilor din echipa. Trebuie sa ai alaturi de tine acele persoane cu valori puternice, care iubesc cafeaua, care o savureaza, care ii inteleg calitatile, carora le place sa descopere noi arome si care dezbat cu placere in privinta calitatii acestora. Este imbucurator sa observ ca multi tineri sunt atrasi sa profeseze in aceasta industrie, insa cu limitele respective, date de faptul ca sunt prea tentati de valul tendintelor si putini intra in profunzimea mecanismelor care determina o cariera sustenabila in domeniu. Pe langa aceasta, este nevoie de un capital financiar si de parteneriate care sa te sustina, asa cum eu, ca producator, ii ajut pe francizatii mei", a adaugat cafegiul.

Cum se construiesti un brand de succes? Dar cum se mentine in top?

Prin perseverenta si cu oamenii potriviti, spune Mihail Florescu. "Am avut momente foarte dure, au fost perioade cand am pierdut foarte multi bani si am fost nevoit sa imi vand casa pe care o construisem cu mult efort in Italia. Atunci cand crezi in ceva, eu zic sa insisti. Desi dictonul latin spune “A gresi este omeneste, a persevera in greseala este nebunie”, eu am perseverat si mi-a iesit. In al doilea rand, trebuie sa ai forta si solutiile de a depasi momentele de criza, de neajunsuri si sa continui cu atentie, pentru a indrepta acolo unde ai gresit. Iar factorul uman este decisiv. In cazul meu, oamenii au avut un impact important pentru reusita acestui brand. Am cautat sa am alaturi de mine colaboratori care mai intai de toate sa aiba drag fata de meseria lor, sa fie creativi si onesti. M-am uitat cu prioritate la calitatea lor umana si, in secundar, la pregatirea intelectuala, care din punctul meu de vedere a contat doar pana la nivelul la care sa aiba cultura si capacitatea necesara pentru a reprezenta brandul la standardul dorit de mine. Si tot timpul am fost deschis sa invat de la colaboratorii mei", a precizat Mihail Florescu.

Leonard Caffe a devenit pentru cei care lucreaza cu Mihail Florescu a doua familie. Sunt oameni care lucreaza in echipa de la inceputul business-lui, altii care s-au alaturat in urma cu 7 ani si nu au mai plecat. Printre cei mai vechi colaboratori ai lui Mihail Florescu se afla o familie din Bistrita (18 ani), doi asociati din Targu Mures (17 ani), un constantean (15 ani), Coffee to Go (7 ani) si altii.

Cel mai vechi angajat al meu, care lucreaza de 26 de ani cu mine, este domnul Gigi, caruia ii spunem "Ministrul Finantelor", iar de 18 ani, cafeaua care pleaca din fabrica noastra in toata tara si cateva orase din lume este prajita de acelasi om dedicat, Stoica Florin, care, indiferent ca este vara sau iarna, lucreaza cu un cuptor incins la 200 de grade

Citeste si:
Vești bune în vremea coronavirus: s-a triplat numărul de joburi de...
Munca în vremea coronavirus:...

Mihail Florescu

Cafea cu parfum de femeie

Leonard Caffe are in portofoliu 35 de tipuri de cafea ambalate ca blenduri diferite, iar ca brand de origine, 25 de tipuri de cafea.

Mihail Florescu este specialist in crearea de amestecuri de cafea. "Punctul comun sta in creativitatea mea. Iubesc foarte mult miscelele, un amestec de cel putin trei tipuri de cafea, fiecare provenind de pe continente diferite, prajite dupa criterii proprii fiecaruia, in functie de aciditate si aroma. Retetele se prepara dupa un proces foarte riguros: se prajeste mai intai fiecare tip de cafea, separat, si apoi se amesteca", a explicat acesta.

Cafegiul a inregistrat 15 branduri de cafea. Cafeaua Vampirului are foarte mare succes si se vinde chiar si peste Ocean. Urmeaza lansarea brandului "Mita Biciclista", o cafea cu parfum de femeie.

Citeste si:
Cum se vor acorda zilele libere pentru părinți și câti bani vor...
Cum se vor acorda zilele...

"Originea brandurilor create de mine sta in inspiratia oferita de un anumit moment, iar acesta poate tine de o stare personala, traita in familie, sau, de ce nu, de istoria si miturile Romaniei. "Cafeaua Vampirului”, vanduta acum in America, la aeroport, la Castelul Bran, are mare succes la turisti, fiind foarte surprinzatoare la gust. In curand, voi lansa brandul „Mita Biciclista”, marca inregistrata, o cafea alegra, cu parfum de femeie", a adaugat Mihail Florescu.

Cafeaua produsa de Mihail Florescu se vinde in Irlanda, Marea Britanie, Republica Moldova, Italia, SUA si va ajunge si pe piata din Germania.

"In general toate sortimentele sunt foarte bine cotate afara, pentru ca pe de o parte respectam traditia prajelii, pe de alta parte ne adaptam la cerintele actuale ale consumatorilor. Ne propunem sa avem o abordare fresh, deschisa la nou, adaptata la piata", a mai spus antreprenorul.

Cea mai buna cafea, pe onoarea mea!

Poate ca unul dintre motivele pentru care cafeaua este atat de apreciata de consumatori este pentru ca spune povesti. Iar cafelele lui Mihai Florescu confirma regula.

"Intr-o discutie cu unul dintre asociatii unei cafenele din Bucuresti, pentru a-l convinge sa incheiem un parteneriat, i-am spus: "Asta e cea mai buna cafea, pe onoarea mea!". I-a placut foarte mult acest mod in care mi-am argumentat cazul, incat nu doar ca a acceptat sa colaboram, ci a si inscriptionat replica mea pe geamul cafenelei sale. De aici mi-a venit ideea sa inregistrez marca si sa creez cea mai buna cafea Leonard Caffe. Iata cum acest slogan a devenit o marca de cafea, cu un succes extraordinar peste tot in tara. Este cafeaua mea de suflet, pe care obisnuiesc sa o beau impreuna cu familia mea, acasa", a povestit Mihail Florescu.

Alteori, cafeaua pastreaza, prin gusturi si arome, amintiri legate de oameni dragi, asa cum este "Cafeaua Bunicii".

Tatal meu a fost arestat politic multi ani, si, desi eram trei copii, mama a avut mereu grija sa nu ne lipseasca nimic. Astfel incat am vrut sa ii fac un cadou deosebit, cand era inca in viata. Asa s-a nascut "Cafeaua Bunicii", o cafea care se bucura de mare succes si care are pe ambalaj chiar poza mamei mele. Obisnuiesc sa o prepar pentru prieteni. Desigur ca trebuie sa fii si un bun psiholog cand faci pasul spre lansarea unui nou produs – nepotii nu prea stiu ce cadou sa le ia bunicilor lor si cand vad in vitrina „Cafeaua Bunicii”, le-o cer parintilor, in stilul perseverent si hotarat al copiilor, pe care il cunoastem cu totii

Mihai Florescu

Cafeaua preferata de Casa Regala

Din 2013, Leonard Caffe este Furnizor al Casei Regale. Ce inseamna asta pentru un business?

"Suntem singura cafea autorizata si agreata de grupul Ferrer Rocher, din 2001, lucru mentionat si pe ambalajele noastre de cafea. Un reprezentant al Casei Regale a remarcat informatia mentionata pe pungile noastre de cafea, ca urmare am primit la fabrica vizita purtatorului de cuvant al Majestatii Sale si al directorului Casei Regale. Au ramas impresionati de ce facem, placandu-le foarte mult ca suntem artizani, ca nu adaugam ingrediente care sa schimbe gustul cafelei. Dupa o asteptare de doi ani de zile, in anul 2012, Majestatea Sa Margareta, Custodele Coroanei (la vremea respectiva, Principesa) mi-a oferit la Peles diploma de Furnizor al Casei Regale. Este o recunoastere care ne onoreaza si care ne da ocazia ca, de sase ani de zile, pe 10 mai, sa fim prezenti la Palatul Elisabeta, unde ii servim pe toti alesii invitati cu cafeaua preferata de membrii Casei Regale", a explicat Mihail Florescu

Cafenele in regim de franciza, fara taxa de franciza

Mihail Florescu si-a dedicat ultimii aproape 30 de ani cafelei, astfel ca pentru el este foarte important ca industria in care isi desfasoara activitatea sa ofera produse de buna calitate si vrea sa ii educe pe romani in privinta consumului de cafea.

Romania se afla pe ultimele locuri in ce priveste consumul de cafea, in Europa. Obiectivul meu este sa incurajez dezvoltarea micilor afaceri dedicate cafelei, in tara noastra, pentru ca odata cu ele creste calitatea acesteia, preturile devin mai accesibile si toata lumea are de castigat

Mihail Florescu

In prezent, exista 27 de magazine in franciza, in tara, care au de obicei si cafenea, insa anul acesta se urmareste extinderea retelei. "Nu percepem taxa pentru franciza, insa suntem foarte selectivi in alegerea partenerilor nostri", a precizat antreprenorul.

Tot anul acesta, Mihail Florescu vrea sa deschisa un spatiu de degustare a cafelei si sa organizeze cursuri gratuite pentru iubitorii de cafea.

"Intentionez sa las mostenire repere sanatoase legate de consumul cafelei de calitate. Voi continua cu dinamism si energie sa folosesc toate parghiile necesare pentru dezvoltarea pietei de cafea de artizanat in Romania. Cafeaua ofera o afacere de durata, care poate sa iti dea o existenta decenta (apa, painea si cafeaua sunt probabil cele mai consumate alimente din lume)", a mai spus acesta.

In 2017, Leonard Caffe a avut o cifra de afaceri de circa un milion de euro, iar pentru anul 2018 estimarile sunt in jurul aceleiasi sume.

Greseli, provocari si cateva sfaturi

"Nu doar ca le-am facut, pe unele chiar le-am repetat", spune Mihail Florescu despre greselile facute in business. "Ma refer la increderea excesiva in oameni. Desi am colaborat cu persoane care au gresit pana la limita cu penalul si au provocat pagube materiale afacerii, continui sa am incredere in oameni. Conteaza foarte mult cei sapte ani de acasa, sunt foarte atent la tinuta morala a angajatilor mei", a adaugat acesta.

Dupa aproape 30 de ani in mediul de business, Mihail Florescu spune ca prima si singura provocare cu care s-a confruntat este "lipsa mecanismelor legale create de stat, care nu ajuta si nu incurajeaza aceste tip de afacere".

Desi cafeaua este unul din produsele cele mai tranzactionate pe bursa de valori, nu exista nicio lege care sa ii avantajeze pe cei care produc si prajesc cafeaua. Cu toate ca dimineata si guvernantii, ca si noi, incep ziua prin a-si bea cafeaua

Mihail Florescu

Antreprenorul a mentionat cateva sfaturi pentru cei care vor sa isi deschida un business in industria cafelei. "Echipa este cea mai importanta, ea creeaza si dezvolta brandul; perseverenta; sa mizeze pe cafeaua de calitate. Cafeaua buna iti aduce clienti", a conchis Mihail Florescu.

Sursa foto: Shutterstock.com

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Citește și
Trend Consult: Unele companii amână cu 2-3 luni trainingurile pentru angajați
Setari Cookie-uri