Generatia care ocupa majoritatea rolurilor de lider in business-uri a crescut cu joburi video, isi face cumparaturile online si foloseste social media in mod constant. Cei mai multi oameni se vor gandi la millennials, poate pentru ca au fost in centrul atentiei in ultimii ani. De fapt, raspunsul corect este Generatia X, adica cei nascuti intre 1965 si 1981.

Potrivit studiului Global Leadership Forecast 2018, Generatia X joaca un rol foarte important in leadership, insa subevaluat, pe masura ce organizatiile se adapteaza procesului de digitalizare, scrie www-cnbc-com.cdn.ampproject.org. La studiu au luat parte peste 25.000 de lideri din 54 de tari, care provin din 26 de sectoare industriale. Conform datelor studiului, Generatia X ocupa circa 51% din rolurile de lideri, la nivel global. Cu o experienta de munca, in medie de 20 de ani, acestia sunt pregatiti sa-si asume rapid aproape toate rolurile de manageri de top.

Cu toate ca nu sunt considerati nativi digitali, precum millennials, liderii din Generatia X se simt la fel de confortabil sa implementeze si sa foloseasca tehnologia. Potrivit studiului, 54% dintre cei din Generatia X si 56% dintre Millennials se descurca la fel de bine cu tehnologia.

Aceste date sunt confirmate de o cercetare realizata de Nielsen, potrivit careia Generatia X este cel mai bine conectata la tehnologie. Conform acestui studiu, Generatia X foloseste retelele de socializare mai mult decat cei din Generatia Y (cu 40 de minute mai mult in fiecare saptamana). De asemenea, spre deosebire de Millennials, Generatia X isi petrece mai mult pe orice tip de dispozitiv: telefon, computer sau tableta.

Generatia X este extrem de flexibila. Pe de o parte are abilitati in zona tehnologiei, la fel ca cei din Generatia Y, insa pe de alta parte stapaneste abilitati de leadership conventionale, precum cei din generatia Baby Boomers. Adica identifica si dezvolta noi talente in organizatie si gandesc strategii pentru punerea in practica a proiectelor.

67% dintre cei din Generatia X sunt "hiper-cooperanti" si lucreaza din greu pentru a sparge cercurile inchise dintr-o organizatie. Generatia X intelege cat de importanta este colaborarea nu doar in cadrul unui departament, dar si intre departamente, nu doar pentru companie, dar si pentru fiecare angajat.

In ciuda influentei pe care o au la locul de munca, dar si a responsabilitatilor, Generatia X a fost destul de des exclusa de la promovare, iar procesul de crestere in ierarhia organizatiei a fost destul de incet. Liderii din Generatia X au fost promovati, in medie, de 1,2 ori in ultimii cinci ani, sub colegii lor mai tineri, millennials, (1,6 promovari in ultimii cinci ani) si senorii Baby Boomers (1,4 promovari in ultimii cinci ani).

Spre deosebire de milenari, cei din Generatia X sunt angajati loiali. 37% dintre ei iau in calcul sa isi schimbe angajatorul, fata de 42% dintre millennials.

Demonstrand loialitate, disponibilitatea de a prelua un volum mare de munca si o combinatie de abilitati de conducere digitale si traditionale, Generatia X produce lideri de buna calitate care sunt in pericol de a fi trecuti de vederea.

Cei din Generatia X, ceva mai in varsta, vor mai fi in campul muncii cel putin 10 ani, in vreme ce persoanele mai tinere din Generatia X vor mai fi apti de munca inca 30 de ani si vor continua sa fie lideri puternici in organizatiile in care lucreaza. Angajatorii care vor sa atraga mai multi millenniali in business-urile lor, lansand pe planul secund Generatia X, vor pierde la capitolul valoare.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri