Doi din zece salariati romani din mediul privat se declara loiali companiei pentru care lucreaza, in timp ce 70% spun ca ar lua in considerare o schimbare daca gasesc o varianta mai buna, potrivit unui studiu realizat de UP! Your Service.

Principalul motiv care afecteaza loialitatea salariatilor romani fata de angajator este nerecunoasterea meritelor, sustin 44,8% dintre participantii la studiul UP! Your Service. Un rol important il are si salariul, impreuna cu beneficiile extra-salariale acordate de companie (32,3% dintre respondenti), precum si volumul mare de munca (28%), mediul de lucru stresant (24,8%) ori controlul exagerat al activitatii (24%). Loialitatea fata de locul de munca mai este influentata negativ si de lipsa oportunitatii de a avansa in cariera (20,6%), procesele de lucru greoaie (17,8%), relatia cu seful (16,8%), lipsa oportunitatii de dezvoltare pe plan profesional (16,5%), pedepsele sau penalizarile (14,2%) sau relatia cu colegii (12%).

"Desi salariul este cel mai important factor in alegerea locului de munca, acesta nu mai reprezinta principalul motiv pentru care un angajat paraseste angajatorul actual. De fapt, lipsa aprecierii este astazi cel mai important motiv pentru care angajatii iau in calcul schimbarea locului de munca. Aprecierea pe care o asteapta nu vine doar de la manager sau nu inseamna doar beneficii si compensatii, ci trebuie sa raspunda si la intrebarea "Cat de valoros sunt eu aici?" pe care si-o poate pune un angajat. Daca nu se simte valorizat, acesta va fi tentat sa caute un nou loc de munca, iar factorii decisivi in alegerea sa vor fi salariul oferit si reputatia brand-ului", a declarat Elena Calin, CEO UP! Your Service Romania.

Care sunt principalii factori de loializare a angajatilor

4 din 10 salariati din privat considera ca managerii nu le incurajeaza si sprijina dezvoltarea, iar mai bine de jumatate spun ca nu primesc feedback valoros de la manager care sa ii ajute sa se dezvolte sau considera ca organizatia nu investeste in ei, oferindu-le posibilitatea de a invata lucruri noi si de a-si extinde aria de cunostinte si abilitati. Totodata, aproape 60% considera ca organizatia pentru care lucreaza nu le da sansa sa isi construiasca un plan de cariera sau sa promoveze si nici nu ofera cursuri de formare care sa ii ajute sa isi construiasca abilitati de care au nevoie pentru a-si dezvolta activitatea, mai arata studiul UP! Your Service.

Cand vine vorba despre ce face angajatorul actual pentru a-si loializa angajatii, o treime dintre respondenti nu considera ca organizatia in care lucreaza desfasoara initiative de loializare. Ceilalti spun ca printre metodele de loializare intalnite in compania lor se numara incurajarea lucrului in echipa (33,1%), mediul de lucru placut si relaxat (24,5%), exprimarea libera a ideilor si feedback-ul constant (23,9%), pachetul complex de beneficii extra salariale (16,5%), echilibrul intre viata profesionala si cea personala (16,5%).

Mai putini sunt cei care se bucura de faptul ca organizatia ofera sanse egale de dezvoltare si avansare in cariera pentru toti angajatii sai (14%), organizeaza evenimente dedicate familiilor angajatilor sai (9,2%), le arata constant angajatilor cat de importanti sunt pentru companie (8,5%).

Studiul UP! Your Service Romania a fost desfasurat in perioada 1 - 30 septembrie 2018, pe un esantion format din 2.042 de respondenti salariati din mediul privat din toata tara.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri