Una ca Luna este afacerea inceputa de Anca Vintila Dragu, dupa ce a renuntat la jobul de brand manager intr-o companie multinationala. A lasat in urma un loc de munca stabil pentru a se dedica picturii pe portelan, s-a inscris la Universitatea de Arte si, de curand, a terminat stagiul de rezidentiat la Centrul International de Ceramica din Danemarca.

Anca Vintila Dragu a studiat in cadrul Academiei de Studii Economice in Bucuresti si si-a dorit sa lucreze in marketing. In perioada 2001-2005, in timpul jobului de la Unilever a facut cursuri de marketing si comunicare in Polonia si Cehia si s-a specializat in market research in Anglia.

„Am inceput insa cu market research si apoi am trecut pe brand. Eram pasionata si mi s-a potrivit pentru ca puteam sa imi combin skill-urile de accounting si management cu cele creative. A fost o perioada frumoasa, in care m-am format si am invatat enorm. Trainingurile si stagiile in afara mi-au deschis orizonturile marketingului si am ajuns sa lucrez pentru branduri frumoase. Era o perioada de boom in care comunicarea se realiza la nivel local, cu filmari, campanii integrate, evenimente alternative, cu tot ce trebuie, am prins si inceputurile social media. Am facut si vazut cam tot ce se putea pana cand nu a mai fost asa interesant din punctul de vederea al libertatii de creatie si dezvoltarii locale”, povesteste Anca.

Relatia cu ceramica

In paralel, a inceput sa picteze obiecte de portelan, sa creeze mici obiecte de ceramica, iar in anul 2013 s-a hotarat sa mearga la Universitatea Nationala de Arte (UNArte), pentru a studia ceramica. In 2018 a absolvit si Masterul in Arte la UNArte.

Cum cresti potentialul unei...
Citeste si: Cum cresti potentialul unei afaceri in retail: idei ce cresc eficienta

„Cu ceramica e o relatie noua, e inca in faza de indragostire cu suisuri si coborasuri, cu adrenalina, asa cum e inceputul unei relatii. E un fel de meserie de transformare a materiei, de alchimie, pe care o stapanesti cu greu, dar cu mari satisfactii”, explica Anca.

Ceramica artistica si sculpturala este o alta etapa a activitatii, inceputa din facultate. Anca a inceput sa expuna inca din facultate, in expozitii personale si de grup: Bienala Internationala de la Cluj, expozitii personale la Centru Cultural Palatele Brancovenesti, expozitii de grup la Galeria Galeteea Contemporary Art, Orizont, Arcub si Galateca.

Brandul Una ca Luna a fost creat in 2012. Sub acest nume au fost expuse, in anii trecuti, canile, farfuriile, bolurile, paharele si colierele la multe targuri de profil precum RDW, Pop-up shop Bruxelles sau Made in Ro. Anul trecut, vanzarile au fost de aproape 95.000 de lei.

Wagner Arte, provocarile si...
Citeste si: Cum se adapteaza o afacere artistica Romaniei de azi?

Creatiile Una ca Luna sunt disponibile la atelierul de pe strada General Alexandru Cernat, in magazinul online, in cateva magazine sau galerii si la targurile de design si ceramica.

In prezent, Anca, in varsta de 42 de ani, este artista rezidenta la Centrul International de Ceramica din Danemarca, Guldagergaard, participand la „Project Network”, un proiect care isi propune sa aduca impreuna artisti ceramisti din aceeasi generatie. Rezidentiatul artistic se finalizeaza cu o expozitie de grup in Galeria Apple House din cadrul Centrului International de Cercetare in Ceramica Guldagergaard.

Pentru viitor, Anca vrea sa dezvolte brandul Una ca Luna, sa creeze noi colectii si sa participe la targuri de profil in tara si in strainatate.

Povestea Alina Ceramics,...
Citeste si: Alina Ceramics - Cum faci o afacere cu doar 2.000 de lei?


Mai multe articole din sectiunea Cariere »



Citeste si
Romanii care fac sapun de 20.000 euro si il livreaza cu bicicleta