Alina Stuparu a inceput, in 2012, o afacere din ceea ce ii placea: sa faca obiecte din ceramica. Sase ani mai tarziu, vanzarile de obiecte din ceramica si portelan, cani, pahare, platouri si accesorii, au ajuns la 50.000 de lei, iar ea se dedica in continuare pasiunii din liceu si are planuri sa o dezvolte.

Alina Stuparu a inceput, in 2012, sa lucreze la o serie de cocori decorativi tridimensionali si a decis sa faca o afacere din asta dupa ce i-a vandut pe toti, intr-un weekend, in cadrul unui targ.

A terminat Liceul de Arte in provincie, apoi a venit la Bucuresti si a urmat Universitatea de Arta. Dupa ce a terminat masterul, s-a angajat la o mica fabrica de ceramica din Chitila, pe postul de sef de atelier. Dupa doi ani a renuntat si s-a concentrat doar pe business-ul Alina Ceramics, in care a investit, initial, aproximativ 2.000 de lei, pe materii prime si diverse ustensile. "Nu mi-am cumparat utilaje la inceput, am investit doar in materiale, lucram de acasa si arderile le faceam la Combinatul Fondului Plastic", explica Alina.

A ales ceramica pentru ca ii placea foarte mult ipsosul - materialul cu care lucra in liceu la orele de sculptura. "E un material cu care poti sa te tot joci si sa scoti niste forme si texturi minunate. Prin intermediul acestui material, am cunoscut portelanul, de care m-am indragostit instant si m-am hotarat sa merg pe aceasta directie", povesteste Alina.

Povestea unei chimiste si a...
Citeste si: Romanii care fac sapun de 20.000 euro si il livreaza cu bicicleta

Acum lucreaza peste 70 de ore pe saptamana in atelierul din Capitala al unei prietene, ceramista si ea. In vara, Alina vrea sa deschida propriul atelier pentru productiile mari in Prahova si un mic showroom in Bucuresti.

Alina lucreaza tot timpul. Chiar si atunci cand nu are comenzi peronalizate, lucreaza la colectii noi pentru online. Lunile februarie, noiembrie si decembrie sunt cele mai aglomerate pentru un artist ceramist care are propria afacere. Vara, ritmul de lucru incetineste, lunile iunie si iulie fiind mai lejere, iar in august, Alina isi ia concediu.

Produsele sale sunt expuse la targuri, iar cele bestseller se gasesc si in magazinele din Bucuresti, in Carturesti Modul si Dizainar. In mediul online, Alina preia comenzi de pe site-ul de prezentare alinaceramics.ro, care in curand va deveni magazin online, si de pe paginile Alina Ceramics de pe Instagram si Facebook.

Cum cresti potentialul unei...
Citeste si: Cum cresti potentialul unei afaceri in retail: idei ce cresc eficienta

La targuri mergea, initial, pentru promovare. Acum, insa, promovarea o face in online, iar la targuri merge doar pentru a mentine contactul cu clientii care vin anual sa cumpere produse noi. Targurile pe care nu le rateaza in niciun an sunt cel de martisor de la Muzeul Taranului Roman si targurile organizate de Designist primavara si iarna.

La targurile organizate timp de un weekend vinde, in medie, produse in valoare de 5.000 de lei, valoarea medie a unui bon atat in online, cat si in offline fiind de 100 de lei. In 2018 a avut vanzari de 50.000 de lei, iar in 2019, Alina se asteapta ca acestea sa creasca la 70.000 de lei, in contextul in care a inceput anul cu noi contracte si are deja comenzi mari de cadouri pentru Paste, din partea companiilor. Planul ei este sa se extinda cu atelierul de productie, pentru ca afacerea este in continua dezvoltare.


Mai multe articole din sectiunea Start Up »



Citeste si
Povestea Una ca Luna: de la brand manager la pictorita si ceramista