In mod paradoxal, o industrie rigida, cu reguli stricte, reuseste sa fie creativa si sa se adapteze rapid schimbarilor produse in campul muncii de catre tinerii din Generatia Z. Este vorba despre industria aviatiei, care a invatat cum sa raspunda nevoilor "nativilor digitali" si care are o rata de retentie mai mare decat celelalte sectoare economice.

Tinerii din Generatia Z intra in campul muncii cu mai putina rabdare, dar cu mai mult entuziasm decat cei din generatiile anterioare, spune Alexandra Huzuneanu, general manager Romania Airport Services. In organizatia pe care o conduce, Generatia Z reprezinta circa 14% din numarul total de salariati, un esantion reprezentantiv.

Piata fortei de munca din Romania se imparte in doua mari directii extreme: pe de o parte vorbim de lupta pentru talente, in domenii precum IT sau BPO, pe de alta parte, industrii precum HORECA sau constructii, care se confrunta cu o lipsa acuta de personal. A opta editie a conferintei HR 2.0, organizata de wall-street.ro, aduce fata in fata specialisti de top in resurse umane, antreprenori, manageri, experti in domeniu si consultanti, intr-o discutie dinamica.

Poti participa gratuit la conferinta HR 2.0 - detalii si inscriere aici

"Tinerii in Generatia Z nu mai au rabdare sa parcurga regulile foarte stricte. Am incercat sa ne adaptam si adaptarea asta a insemnat sa customizam tot ce inseamna partea de training, fara sa mai ducem catre ei gramezi de proceduri si, in schimb, sa ne ducem catre partea de vizual. Altfel, ii pierdem. Avem sesiuni de instruire care incep cu 14-16 participanti, insa daca ii tii mai mult de trei zile in sala de clasa, rata de absenteism incepe sa creasca", a declarat Alexandra Huzuneanu, general manager Romania Airport Services, la emisiunea "Inspiratie in business", realizata de wall-street.ro.

Romania Airport Services colaboreaza cu universitati de profil, unde gaseste un bazin de tineri pasionati si care isi doresc sa stea langa avioane mai mult decat sa memoreze multa teorie. "De indata ce si-au ales un loc de munca, tinerii stiu de ce au facut aceasta alegere si nu alta. Noi suntem o organizatie atractiva pentru ei pentru ca au ocazia sa stea langa avioane si sa puna in practica ce au invatat. Cu totii suntem intr-o relatie win-win", a precizat Alexandra Huzuneanu.

Industria aviatiei are avantajul de a fi foarte dinamica, nicio zi nu seamana cu cealalta, astfel ca angajatorii din acest domeniu se lovesc mai putin de problema tinerilor care migreaza de la organizatie la alta. "Noi ne-am concentrat pe partea de internal marketing incercand sa ii individualizam. Tinem cont de abilitatile si competentele lor si ii ajutam sa aduca plus valoare in companie si sa ramana motivati", a adaugat aceasta.

Potrivit unei cercetari care a analizat agentiile de handling la nivel de resurse umane, Romanian Airport Services a iesit cu o rata de retentie mult mai buna decat restul companiilor. "Romanian Airport Services reuseste sa isi construiasca o cultura corporativa care, in ciuda unor impedimente financiare pentru un angajat nou, genereaza un ambient placut. Si atunci diferenta dintre agentiile de handling si Romanian Airport Services este exact asta, ambientul, care face parte din metodele de stimulare intrinseca. Tinerii din Generatia Z sunt stimulati altfel decat financiar", a declarat Vlad Stoicescu, cercetator si strateg.

Vlad Stoicescu este speaker la conferinta HR 2.0, in care vom discuta despre cele mai interesante tendinte din piata muncii. Vezi mai multe detalii despre eveniment si inscrie-te gratuit pentru participare.

Insa este suficienta aceasta stimulare intrinseca? "Nu! Trebuie sa gandesti totul ca pe un proiect", a precizat Alexandra Huzuneanu. Generatia Z are nevoie sa stie de unde pleaca si unde trebuie sa ajunga si care sunt obiectivele pe care trebuie sa le indeplineasca pe parcurs. Fara acest plan, vor parasi imediat organizatia.

Fata de Millennials, tinerii din Generatia Z sunt foarte asumati. "Faptul ca au fost permanent expusi si deschisi la informatie, in momentul in care stiu la ce sa se astepte, tu, ca si angajator, ai sanse sa il retii mai mult timp in companie. Inteleg ca daca performeaza pot creste in cadrul organziatiei. Noi i-am stimulat prin indicatorii care le masoara performanta, pentru ca in industria aviatiei acest lucru se poate face foarte concret. Atunci cand le arati un clasament si isi vad utilitatea in campul muncii, aleg sa ramana", a spus Alexandra Huzuneanu.

In plus, la ei nu exista rezistenta la schimbare, pentru ca dorinta lor este sa inoveze permanent. "Multi dintre tinerii care au intrat in organizatia noastra au rol de coordonare pentru ca au mult mai multa energie si au o dorinta de a implementa schimbarea", a adaugat aceasta.

Cum arata liderul pe care tinerii vor sa-l urmeze

Fata de Baby Boomers sau Generatia X care isi urmau liderii indiferent daca acestia faceau performanta sau nu, tinerii din Generatia Z isi valideaza liderii doar daca dovedesc ca sunt profesionisti. In caz contrar, isi vor cauta o alta organizatie si un alt lider pe care sa il urmeze.

"Nu cred ca mai exista ideea de lider perfect, cred ca se creeaza grupuri de influenta. Noi am incercat sa nu il mai numim lider, ci chiar sa fie un influencer. In organizatia noastra, noi crestem liderii. Liderii nostri sunt cei care au trecut prin toate, si-au maximizat rezultatele si acum sunt capabili sa ii influenteze pe altii. Nu exista liderul perfect, exista omul care isi lasa o parte din suflet in organzatie si se vede in rezultate", a conchis Alexandra Huzuneanu.

"Aviatia este foarte mult influentata de domeniul militar si atunci leadership-ul este intemeiat pe premisele celui militar. Exista, undeva, o figura cu rol de idol. In aviatie, acolo unde se naste un lider, lumea va gravita spre el, dar isi va reinterpreta propriul rol de lider", a completat Vlad Stoicescu.

Citeste si: Cercetator: Tinerii nu vor mai avea un loc in organizatia viitorului

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri