Evenimentele, conferintele, expozitiile si targurile de profil sunt modalitati prin care brandul tau poate deveni mai vizibil si mai bine inteles de catre potentialii clienti si colaboratori. Dar achizitionarea biletelor si participarea unuia sau a mai multor membri din echipa nu iti vor asigura succesul in acest sens.

De aceea, pregatirile sunt la fel de importante precum prezenta in sine. Iata cum poti face asta in opt pasi nu neaparat simpli, dar eficienti:

1. Fa-ti temele

Uneori, participarea la astfel de evenimente te poate face sa te simti ca intr-o zi de scoala. De aceea, ai putea fi tentat sa participi la acele prezentari, conferinte si workshopuri la care participa competitia ta sau oamenii de business pe care ii apreciezi. Nu este insa o idee buna sa cazi in aceasta capcana. Citeste inainte despre eveniment si desfasurarea acestuia si asigura-te ca vei fi prezent in locurile de unde poti afla lucruri de un real ajutor pentru afacerea ta si ca nu vei rata informatiile care te-ar putea face mai bun in domeniul tau.

2. Stabileste-ti obiectivele

Ai de gand sa faci vanzari sau networking, sa iti faci brandul mai vizibil, sa gasesti noi parteneri sau doar sa cauti oportunitati? Stabileste-ti dinainte obiectivele si, implicit, strategia de participare in functie de acestea.

3. Planuieste atent aspectul standului de prezentare

Daca participi ca expozant, vizibilitatea si estetica standului de prezentare trebuie sa se numere pe lista prioritatilor tale. Tine cont de restrictiile pe care le impune spatiul si gaseste variante pentru a-ti face brandul vizibil si memorabil. Poate ca un roll-up ar atrage atentia rapid, dar o solutie mult mai eficienta si mai eleganta este purtarea unor tricouri sau ecusoane cu broderie computerizata.

Cum sa te reinventezi:...
Citeste si: Cum sa te reinventezi: sfaturi practice pentru afaceri noi

4. Creeaza experiente memorabile

Sa atragi potentialii clienti la standul tau nu este o misiune imposibila, dar sa le starnesti curiozitatea si sa ii retii acolo este ceva mai dificil. De aceea, ar trebui sa te gandesti la solutii curajoase, pentru care sa te tina minte. Demonstratiile live, continutul vizual si video, implicarea echipei in procesul de conectare si folosirea tehnologiei sunt doar cateva idei care iti vor face brandul memorabil.

5. Ocupa-te de promovare inaintea evenimentului

E important ca potentialii clienti si parteneri sa stie de prezenta ta la eveniment dinainte de inceperea acestuia. Foloseste-te de unelte de marketing, PR si social media pentru a-ti anunta anterior participarea. Acest lucru ti-ar putea asigura prezenta persoanelor cu adevarat interesate de businessul tau.

6. Implica-ti echipa

Fiecare membru cheie al echipei trebuie sa fie implicat in participarea la eveniment si sa isi cunoasca rolul, pentru a-l putea trata cu seriozitate. Gandeste-te ce vrei sa obtii in urma participarii si implica echipa de comunicare - daca este vorba despre brand awareness, echipa de vanzari - daca vrei sa vinzi sau top managementul - daca participi pentru imagine.

7. Fii activ pe retelele de socializare

Eforturile de promovare nu trebuie sa inceteze cand ajungi la eveniment. Foloseste Twitter, blogul companiei, LinkedIn, Facebook si Instagram cat timp esti acolo si incearca sa te conectezi cu alti participanti si sa iti tii clientii si potentialii clienti la curent cu ceea ce se intampla, live.

Cum te asiguri ca...
Citeste si: Cum te asiguri ca participarea la un eveniment va avea succes

8. Livreaza informatie in timpul evenimentului si dupa

Participarea la un panel sau sustinerea unei prezentari sau a unei sesiuni Q&A despre industria pe care o reprezinti sunt oportunitati de crestere a brandului, asa ca nu ar trebui ocolite. Pregateste-te temeinic pentru asta, astfel incat sa fii increzator atunci cand iti sustii cauza si ramai disponibil pentru discutii cu publicul dupa ce prezinti.

Nu uita de follow up. Poti stabili intalniri, poti scrie un articol despre eveniment, poti lua legatura cu potentialii parteneri pe care i-ai cunoscut acolo. Este vital sa faci acest lucru si sa profiti de toate oportunitatile pentru a-ti atinge obiectivele de business.

Participarea, expunerea si prezenta activa la un eveniment de profil sunt modalitati excelente de crestere a brandului si de extindere a afacerii. Profita de cele 15 minute de faima la maximum si nu le pierde facandu-ti aparitia nepregatit si lasandu-te coplesit.

Nu vei supravietui ca...
Citeste si: Iti tratezi business-ul ca pe un hobby? De ce vei esua

Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Cariere »



Citeste si
Oameni cu care trebuie sa faci echipa daca vrei o cariera de succes