21% dintre angajatii romani pleaca din companii, in primele 100 de zile, din cauza atmosferei din echipe si a managementului defectuos, potrivit unui studiu realizat de compania Human Performance Development International. De asemenea, unul din cinci oameni pleaca pentru ca le lipseste motivatia, nu stiu ce au de facut si nici cum sa isi duca la indeplinire sarcinile, pentru ca nu au avut parte de un training prealabil si de un proces temeinic de inductie.

"O organizatie performanta, indiferent de domeniu, nu poate exista fara oameni buni din punct de vedere profesional, dar este foarte important sa fie si multumiti, sa le faca placere ce fac si sa se simta confortabil in mediul in care lucreaza. Productivitatea nu tine doar de cunostinte si potential, ci si de stimularea si sprijinul de care beneficiezi din partea angajatorului. In momentul actual, piata romaneasca se confrunta cu o criza a fortei de munca si cu o problema de retentie a angajatilor. Am simtit nevoia acestui studiu, tocmai pentru a putea face o analiza aprofundata a motivelor pentru care oamenii pleaca rapid dintr-o companie. Din experienta noastra am observat, printre altele, ca exista o discrepanta intre ceea ce cred multi manageri ca este cauza demisiilor si motivele reale ale acestora”, a declarat Petru Pacuraru, fondator si Managing Partner al HPDI.

Concluziile studiului au relevat ca lipsa unui program de mentorat, a ghidajului necesar intelegerii atributiilor la un nou loc de munca este una dintre marile frustrari ale angajatilor. O buna parte dintre persoanele care isi dau demisia in primele 100 de zile, o fac din cauza unor carente de management. Potrivit rezultatelor cercetarii, 19% dintre respondenti au parasit o companie pentru ca au considerat ca s-a ivit o oportunitate mai buna. Reprezentantii HPDI cred ca rolul managerului si al specialistului in recrutare sunt primordiale in acest caz, pentru ca ei trebuie sa il ajute pe viitorul angajat sa inteleaga ce are de facut, care sunt plusurile si eventualele minusuri din companie si la ce se poate astepta. Tot 19% dintre cei chestionati au declarat ca au plecat pentru ca nu stiau ce si cum au de facut, iar doar 14% si-au cautat alte locuri de munca, din cauza salariului nesatisfacator.

“Cand am vorbit despre rezultatele preliminarii ale acestui studiu, multi manageri s-au declarat mirati ca salariul este trecut aproape de finalul listei cu motive pentru care oamenii pleaca repede dintr-o companie. Este o reactie fireasca, pana la un punct. Intotdeauna e mai usor sa cauti motive in exterior, care nu tin de tine, decat sa-ti asumi ca mai ai de invatat in ceea ce priveste gestionarea relatiei cu angajatii, indrumarea si sprijinirea lor corecta”, a mai spus Petru Pacuraru.

Printre motivele plecarii in primele 100 de zile se afla lipsa perspectivelor de avansare sau de invatare, precum si un sef prea autoritar.

Citeste si:
Top salarii si beneficii in retail
Batalia pe angajati: Ce...

Cum convingi angajatii sa ramana in companie

In ceea ce priveste solutiile prin care ar incerca sa stopeze plecarea oamenilor si sa creasca gradul de retentie, 66% dintre managerii intervievati cred ca existenta unui plan de cariera bine pus la punct este foarte important pentru a convinge angajatii sa ramana in companie. O modalitate de a pastra oamenii este oferirea de programe de educare la locul de munca, sub forma a diferite cursuri sau traininguri, considera 59% dintre manageri, iar 47% au mentionat sesiunile de coaching ca metoda de crestere a retentiei angajatilor. Programul flexibil, in proportie de 45%, si marirea salariilor - cu o pondere de 23% - au fost celelalte solutii la care s-au gandit managerii care au luat parte la cercetarea derulata de HPDI.

“Un fapt imbucurator este intelegerea din ce in ce mai buna a aportului pe care tehnologiile de ultima generatie il au in cresterea gradului de retentie, prin imbunatatirea procesului de inductie. Astfel, 50% dintre participantii la studiu au spus ca vad ca foarte utila existenta unei aplicatii care sa deruleze procesul de inductie al noilor angajati. Traim intr-o epoca in care Inteligenta Artificiala isi face simtita prezenta in toate ramurile industriei. Cred ca este momentul ca managerii sa inteleaga un lucru simplu: cheia succesului unui companii sta in modul in care stie sa-si creasca, sa-si apropie, sa-si inteleaga si sa-si ajute oamenii sa devina ceea ce isi doresc din punct de vedere profesional si nu numai. De fapt, principala concluzie a cercetarii noastre este aceasta: companiile care vor reusi sa isi pastreze oamenii cel mai mult timp, sunt acelea care inteleg ca este necesar sa fie un partener, nu doar un angajator”, a concluzionat Petru Pacuraru.

Sursa foto: Shutterstock.com

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Cariere »



Citeste si
Cum ajuta Employer Branding-ul angajatorii?Ce risca cei care-l ignora?