Angajatii au nevoie de sefi care sa ii inteleaga, sa ii trateze cu respect, sa le asculte ideile si sa ii ajute sa creasca. Multe dintre asteptarile oamenilor se regasesc in calitatea de lider a unui superior. Iata sase intrebari care te pot ajuta, daca esti la conducerea unei echipe, sa iti dai seama daca esti lider.

Fiintele umane sunt facute sa invete, sa se dezvolte si sa se conecteze cu altii. Iar la locul de munca lucrurile se intampla exact la fel. Majoritatea ne dorim sa avem aproape colegi cu teluri comune, cu aceleasi valori si cu scop clar definit. Asta ne face mai placuta ziua de munca, scrie Business Insider.

Construirea unui astfel de culturi a colaborarii stranse incepe cu liderii care stabilesc modul de lucru pentru crearea conditiilor necesare obtinerii performantei.

Acesti lideri inteleg ca managementul adevarat presupune sa puna binele celorlalti in fata interesului propriu. Pentru multi acest lucru pasa insa imposibil.

Realitatea este ca liderii care aleg sa isi dezvolte echipa si sa o valorizeze pentru binele comun al fiecarui individ vor avea un impact important asupra oamenilor pe care ii angajeaza, cat si asupra clientilor.

Sase intrebari

In cele din urma, liderii ar trebui sa se uite o vreme in oglinda si sa se intrebe daca ating standardele inalte de ale leadreshipului. Un exercitiu bun este urmatorul: cu cat mai putine raspunsuri de “nu” obtin la urmatoarele intrebari isi pot da seama daca au in fata o situatie fara iesire sau, din contra, o multime de cai de a-si imbunatati modul de a conduce echipa.

1. Iti intelegi emotiile si le intelegi si pe ale celorlalti?

Liderii isi doresc sa fie transparenti, le permit celorlalti sa ii cunoasca asa cum sunt ei si ei insusi sunt dornici sa isi descopere "declansatorii" care ii ajuta sa ia cele mai bune decizii in organizarea muncii. Mai mult, acestia ii inteleg pe ceilalti si empatia este o caracteristica ce nu le lipseste.

Adevaratii lideri sunt deschisi la opiniile celorlalti, inclusiv la ale acelora care le sunt cu cateva trepre mai jos in ierarhie.

2. Ii tratezi pe cei din jur ca pe niste fiinte umane?

Liderii isi apreciaza colegii si cred in ei. Ii trateaza cu respect si ii privesc cu inceredere, ascultandu-i cu interes, fara a le judeca vorbele si, de cele mai multe ori, ii pun pe altii inainte de sine.

3. Iti doresti sincer sa ii ajuti pe ceilalti sa se dezvolte si sa creasca?

Liderii adevarati stau alaturi de ceilalti pentru a-si ajuta sa isi dezvolte cunostintele si sa isi creasca potentialul. Sunt cei care ii ridica pe cei din jurul lor prin incurajari si confirmari.

4. Iti indrumi echipa spre un viitor indraznet?

Liderii apreciati vad in perspectiva viitorul si aduna oamenii pentru a pune in practica impreuna viziunea. Ei sunt cei care iau initiativa si merg mai departe, isi aduna echipa laolalta clarificand obiectivele si asteptarile.

5. Impartasesti cu ceilalti leadershipul?

Adevaratii lideri sunt cei care isi impartasesc puterea cu ceilalti, lasand autoritatea jos, si, in acelasi timp, ii imputernicesc pe ceilalti oameni din echipa sa ia decizii. Ei sunt cei care pentru a obtine rezultate comune se folosesc de convingere in loc de constrangere.

6. Ti-ai format o echipa bazata pe diversitate si includere?

Liderii mari promoveaza un sentiment de apartenenta si conexiune in randul tuturor membrilor echipei, lucrand in colaborare si punand accentul pe munca in echipa. Ei recunosc si apreciaza eventualele talente si puncte de vedere pe care le aduc ceilalti echipei.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alice Gheorghe
Alice Gheorghe scrie pe domeniul Resurselor Umane (HR) si are o experienta de aproximativ sapte ani in presa scrisa. Pe Wall-Street.ro veti regasi sub semnatura ei stiri, reportaje si interviuri despre subiecte care variaza de la salarii, somaj la recrutare si tendinte in piata muncii.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri