Compania eMAG, cu o echipa de 4.000 de salariati, deruleaza o ampla campanie din recrutare prin care vrea sa angajeze 500 de persoane pentru campania de reduceri Black Friday. Intre principalele provocari ale retailerului online, pe langa clasica problematica a recrutarii de IT-isti, este identificarea candidatilor pentru posturi din categoria blue collars, respectiv lucratori in depozite.

"Planificam recrutarea inca din timpul verii. In ceea ce priveste demararea angajarilor, aceasta depinde de zona din organizatie pentru care vrem sa angajam, in anumite zone am inceput deja angajari, pentru altele vom incepe mai tarziu. Campania o vom finaliza in prima saptamana din decembrie, pentru ca vine Black Friday, dar si dupa eveniment avem nevoie de volume", a declarat pentru wall-street.ro Cosmin Dodoc, HR Manager eMAG si HR director Fashion Days.

In mare vorbim de 500 de oameni, dar depinde si de cati oameni mai pleaca. Este cea mai mare provocare din an si nu doar din perspectiva HR, ci este o provocare pentru intreaga companie

Cum aduci in companie un volum atat de mare de oameni

In identificarea celor aproximativ 500 de noi angajati, departamentul de HR al eMAG utilizeaza toate resursele pe care le are, incepand de la recrutarea prin platforme de recrutare, pana la headhunting.

"Incercam sa lucram la partea de brand de angajator, care sa ne ajute sa ii atragem si folosim platformele de recrutare BestJobs, eJobs, social media. Avem echipa de recrutare interna, iar acolo unde nu ne descurcam, lucram si cu agentii externe de recrutare. In unele zone facem mult headhunting, pentru ca nu prea gasim oameni, iar pe anumite zone avem 50%-50% oameni care vin la noi, oameni pe care ii cautam noi", a explicat Dodoc.

Tot el a mai spus ca pe langa specialistii in IT, dificil de gasit sunt si muncitorii din depozite.

"Lucratori gestionari in depozit sunt extrem de greu de gasit, muncitorii blue collars, in general. Anul acesta mi se pare cel mai greu din acest punct de vedere. Si account manageri in market place gasim cu dificultate, de fapt aici nu gasesti profilul pe piata si esti nevoit sa faci reconversie profesionala", a precizat Dodoc.

Citeste si:
Romanii s-au batut pe telefoane si televizoare la eMag de Black Friday
eMag, comenzi de 500 mil. lei...

Piata este grea, pentru ca noi suntem pioneri, nu prea avem unde sa ne uitam, sa vedem cum decurg procesele de recrutare

Grupul eMAG a generat afaceri de 4,77 miliarde de lei, 17,5% crestere fata de 2017, deci putin peste 1 miliard de euro. In Romania, compania este profitabila. Tot profitul se investeste in dezvoltare "si vom face asta in continuare".


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Cariere »



Citeste si
Fashion Days, Black Friday cu cresteri de aproape 50%