Auzim peste tot în jurul nostru despre criza de personal din România. Ce e de facut? Cum putem face fata volumului de munca din companie daca recrutarea este atat de anevoioasa? Cum ar fi ca fiecare angajat sa poata aduce mai multa performanta si sa fie în acelasi timp mai încântat de job-ul sau?

Multiple studii arata ca productivitatea si motivarea angajatilor poate fi crescuta substantial prin invatare. McKinsey Global Institute arata ca productivitatea angajatilor al caror rol depinde de colaborarea cu alti oameni poate creste cu pana la 25% atunci cand abilitatile de comunicare si colaborare se dezvolta. Un studiu al ASTD (The American Society for Training and Development) arata ca organizatiile care investesc in learning au o cifra de afaceri/ angajat de 3 ori mai mare decat cele care nu isi dezvolta oamenii. De asemenea, exista studii care demonstreaza ca dezvoltarea angajatilor prin invatare duce la cresterea profitabilitatii, creste gradul de motivare si loialitate a angajatilor fata de companie si contribuie la bunastarea indivizilor si a comunitatilor din care acestia fac parte.

Paradoxal, desi beneficiile invatarii continue sunt atat de clare, sectorul de lifelong learning se confrunta cu multiple provocari specifice unei industrii mai degraba traditionale: lipsa transparentei, consum mare de timp in intalnirea cererii cu oferta, complexitate tranzactionala, dezvoltarea produselor este mai lenta decat viteza cu care evolueaza skill-urile necesare in business, solutiile existente sunt insuficient de flexible si de personalizabile etc. Desigur, solutiile de self-learning adreseaza o parte dintre aceste provocari si functioneaza pentru formarea de competente sau aptitudini de o dificultate medie. Dar atunci cand avem nevoie de solutii de invatare profunda, transformatoare, atunci cand suntem in cautare de un facilitator potrivit pentru a ne ajuta, a ne ghida, identificarea celei mai potrivite solutii este foarte complicata….

Sau mai bine zis, era complicata, caci de curand, o echipa de oameni cu experienta si foarte pasionati de lifelong learning, au lansat www.Qriser.com – platforma care te ajuta sa gasesti rapid programul de invatare facilitata de care ai nevoie, cand si unde ai nevoie. Un fel de Airbnb sau Booking.com, doar ca pentru programe de training, coaching si mentorat.

Asadar, ce este, concret, Qriser? Qriser este un ecosistem ce isi propune sa transforme invatarea continua intr-un obicei firesc, in viata oricarui om. Ecosistemul are la baza 3 elemente:

- Platforma de tip marketplace care reduce masiv timpul de gasire a celor mai potrivite programe de training, coaching, mentorat, dar aduce si simplificari in achizitie si facturare – plata. In platforma clientii si furnizorii de training-uri se cunosc, vorbesc, aleg, cumpara sau vand programe. Platforma are multiple functionalitati: listare furnizor si programe in template standard, cautare, filtrare, sortare programe, ratings&reviews, negociere directa, cumparare/ editare comenzi, portofel virtual pentru achizitii B2B, etc. Tehnic vorbind, furnizorii isi fac pagina de prezentare si listeaza programele din portofoliul lor, intr-un template predefinit. Pe de alta parte, clientii gasesc usor programele de care au nevoie, pot compara programe pe baza de descriere, agenda, CV trainer, ratings & reviews si pret. De asemenea, clientii pot negocia sau solicita personalizari de training direct prin platforma si pot cumpara programele alese. De explorat aici: https://qriser.com/programe/

- Curatoriat – echipa Qriser identifica tematici de interes pentru clienti din orice arie de Soft Skills, Hard Skills sau AfterWork si apoi invita furnizori ce au expertiza si experienta pe acele teme si ii ghideaza in listarea programelor.

- Comunitatea Qriser – oameni ce au in comun convingerea ca oamenii pot fi mai buni prin invatare continua. Pe de o parte, facilitatori de invatare (traineri, coachi, mentori), ce si-au descoperit pasiunea pentru a-i ghida pe cei din jur in procesul de invatare. Pe de alta parte, comunitatea de “learners”, fie ei specialisti de HR, ce se ocupa de planurile de Learning & Development ale organizatiei din care fac parte, fie manageri de echipe, sau oameni ce isi doresc sa se dezvolte prin invatare. Este o comunitate diversa, deschisa spre nou si cu un nivel sanatos de exigenta personala de a deveni mai buni, in fiecare zi.

Qriser vine in sprijinul companiilor, atat ca partener HR L&D in identificarea programelor potrivite pentru nevoile de invatare din companie, dar si ca partener pentru cei care doresc sa aduca angajatilor metode memorabile de motivare, precum „Learning as Benefit” (angajatii pot primi cate un buget pentru invatare si isi pot alege singuri programele preferate), „Learning as Reward” (pentru performante deosebite) sau „Learning as a Gift” (pentru cei ce vor sa ofere cadouri constand in experiente unice de invatare).

Platforma a fost lansata in iunie 2019 si are deja o comunitate de peste 40 de companii furnizoare si peste 130 de programe listate pe tematici variate, de la Leadership, Comunicare, Negociere, Customer care, Project management, la Digital Marketing, CSR, Agile, LEAN, Design Thinking sau Eticheta si Protocol. Exploreaza toate programele aici: https://qriser.com/programe/.


Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.