Deficitul de personal este o problema care afecteaza companiile, la nivel global, iar provocarile organizatiilor incep de la atragerea candidatilor. Acestia din urma sunt "vanati" de mai multi angajatori, asa ca miza mare a organizatiilor este sa creeze un mediu in care oamenii sa se simta bine si sa nu place dupa cateva luni, a declarat pentru wall-street.ro Natalie Keast, director de HR in cadrul PepsiCo.

PepsiCo are 1.900 de angajati in Romania, dintre care aproape 900 lucreaza in cele doua fabrici ale companiei, din Dragomiresti si Popesti-Leordeni.

"Deficitul de personal este o provocare la nivel global, este o problema cu numarul de oameni disponibili sa se angajeze, dar si in ceea ce priveste identificarea candidatilor cu abilitatile si calitatile de care avem nevoie. Facem eforturi pentru a atrage talente, in primul rand, dar si pentru a ii mentine in companie, odata recrutati, astfel incat ei sa isi dezvolte cariera alaturi de noi", a declarat intr-un interviu Natalie Keast.

Oamenilor trebuie sa le vorbesti pe limba lor pentru ai atrage in companii

In PepsiCo Romania rotatia de personal variaza, in functie de departament, intre 5% si 20% pe an (numarul angajatilor care parasesc compania - n.red), iar in acest context compania utilizeaza toate canalele pentru atragerea oamenilor care sa ocupe locurile de munca disponibile. Keast a aratat ca una dintre cele mai bune cai de atragere a talentelor este recomandarea venita de la angajatii companiei, care sunt si recompensati pentru recomandarile lor.

Citeste si:
Romanii s-au batut pe joburi de "client misterios" in noiembrie
Romanii s-au batut pe joburi...

"Avem strategii diferite, in functie de posturile pe care vrem sa le acoperim. Ne asiguram ca targetam oamenii potriviti si ca le vorbim pe limba lor, pentru ca ceea ce atrage o persoana de HR, nu va atrage un om de IT. Vorbim mult despre brand, le aratam oamenilor cum este munca in fabrica, cum se produc chipsurile, mergem cu caravana prin sate si ne prezentam. Oamenii sunt curiosi sa vada despre ce este vorba, unii vin si cu CV-urile la ei, vor sa afle cum este sa muncesti in compania noastra", a povestit sefa de HR a PepsiCo.

Competitia pentru atragerea talentelor, sustine Keast, este extrem de mare, in contextul in care multi angajatori cauta aceleasi profiluri, cum ar fi candidatii specializati in domeniul financiar sau specialistii in sectorul taxelor.

"Talentele exista, noi suntem cei care trebuie sa facem eforturi sa le gasim si sa ne asiguram ca ceea ce oferim aici, in companie, este atragator pentru candidati. (...) De altfel, o mare provocare pentru noi este cum sa cream un mediu in care oamenii sa isi doreasca sa ramana, un mediu care sa fie pe placul angajatilor din toate generatiile", a precizat Keast.

Romanii vor sa se simta bine la munca

Cand aleg o companie, candidatii se uita la salarii, dar si la mediul de munca si isi doresc sa se simta bine in cele opt ore de lucru.

Cele mai importante momente...

"Oamenii se uita la oferta de angajare, nu doar salariu, ci la tot pachetul pe care il oferim. Ei se uita si la mediul de lucru, si la cultura, vor sa stie cum este managerul, echipa si vor sa stie daca se vor simti bine la locul de munca", a povestit Keast.

Ea a adaugat ca un beneficiu important pentru candidati sunt posibilitatile de dezvoltare profesionala pe care compania le pune la dispozitie.

"Importante sunt si trainingurile, pentru ca lumea se misca repede, suntem o organizatie in miscare, iar modul in care facem lucrurile se misca constant. Derulam o multime de programe de dezvoltare, si nu doar programe de pregatire de baza, ci si alte forme de dezvoltare. Astfel ca dezvoltam toti oamenii pe care ii avem in companie", a precizat sefa de HR a PepsiCo.

Daca trec de primii cinci ani, raman mult in companii

Migratia angajatilor dintr-o companie intr-alta este des intalnita in prezent si este de inteles, in conditiile in care companiile se "lupta" pentru putinii candidati din piata.

Citeste si:
1 din 2 firme va angaja in 2020. Romania are nevoie de 1 mil. angajati
PwC Romania: Peste jumatate...

"Cred ca schimbarile joburilor sunt date de numarul mare de oportunitati de pe piata. Provocarea mea este retinerea angajatilor noi in companie, indiferent ca vorbim de tineri sau seniori. Pentru retentia lor trebuie sa muncim din greu. Insa odata ce raman cinci ani in companie tind sa ramana si mai mult. Provocarea mare este in intervalul 1-3 ani de la angajare, atunci luptam cel mai mult sa ii tinem in companie", a precizat Natalie Keast, director de HR in cadrul PepsiCo.

Compania PepsiCo este prezenta cu produse in peste 200 de tari si teritorii din intreaga lume, fiind consumate de peste un miliard de ori pe zi. PepsiCo a generat peste 64 miliarde dolari venit net in 2018, adus de un portofoliu de alimente si bauturi care include Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker si Tropicana. Portofoliul PepsiCo este format dintr-o gama variata de produse alimentare si bauturi.

Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Cariere »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
1 din 2 angajati crede ca 2019 a fost un an mai stresant profesional