Evenimentele de networking prind tot mai mult contur și în mediul de afaceri românesc, iar profesioniștii care își doresc să cunoscă potențiali colaboratori își sacrifică din timpul liber de la final de program sau din weekend pentru a merge la intâlniri. Aduc aceste "sedințe" avantaje reale pentru afaceri? wall-street.ro a stat de vorbă cu Constantin Paraschiv, fondator BiziLiveClub, companie care organizează întâlniri în cadrul cărora sunt discutate cele mai mari provocări din mediul de business si, evident, se caută soluții.

1. Wall-Street.ro: Cum v-a venit ideea business-ului, ce v-a inspirat? Ce făceați anterior în plan profesional?

Constantin Paraschiv, fondator BiziLiveClub: Am experimentat afaceri în mai multe industrii, cum ar fi: horeca, retail, electro, IT sau e-commerce. Am colaborat în ultimii 15 ani cu mai multe brand-uri din peste 50 țări și ne mândrim că în prezent companiile noastre reprezintă în România, Europa Centrală și de Est 2 Branduri de Top în industriile lor.

De mai bine de sapte ani mă dedic creării de programe video educative dedicate antreprenorilor și dezvoltării personale. Încă din 2013 am inițiat proiectul denumit generic #DozadeVânzări, care este o alternativă video online oferită gratuit pentru educația în activitatea de vânzări online și offline.

Mulți dintre video spectatorii emisiunilor economice mă întrebau săptămânal „ Cum pot să iau legătură cu invitatul tău?” „Ne poți conecta?”

Citeste si:
Opt soluții pentru angajații care și-au pierdut jobul pe timp de criză
Pași pentru revenirea la...

Și așa mi-a venit ideea BiziLiveClub. Un club de business și networking unde antreprenorii, freelancerii sau managerii se pot întâlni și discută alături de echipă noastră și invitații noștri, pe teme de interes comun și mai ales rezolvarea de provocări comune cu: personalul, vânzările sau marketingul.

2. Wall-Street.ro: Care au fost primii pașii în realizarea acestui business?

Constantin Paraschiv: Primii pași au fost: analize, studii, testele inițiale, stabilirea priorităților și secvențele de dezvoltare. Audiența, publicul principal, este în București și de aceea desfășurăm activitatea momentan aici. Evident că suntem deschiși și către alte orașe, dar nu este încă momentul.

3. Wall-Street.ro: Când au avut loc primele evenimente?

Constantin Paraschiv: Primele evenimente au fost anul trecut, în 2019, prin care am testat puțin piața. Anul acesta avem deja setate primele 30 de evenimente. Primul va fi pe 14 ianuarie, la care avem un invitat special, care va vorbi despre setarea eficientă a obiectivelor.

Citeste si:
Platformă gratuită de promovare a micilor afaceri, lansată de...
O echipă de studenți români a...

4. Wall-Street.ro: Ce costuri presupune un astfel de eveniment pentru participanți?

Constantin Paraschiv: Poate cea mai importantă investiție a celui care participă este timpul alocat acestui eveniment. Din punct de vedere financiar, costul de participare este unul modic, 50 lei. Fondurile strânse în urma vânzării de bilete se vor transforma în ore de terapie pentru copiii cu tulburare din spectrul autist din centrele Autism Voice.

5. Wall-Street.ro: Cât de important este networkingul de business pentru antreprenori și ce beneficii aduce?

Constantin Paraschiv: Din perspectiva mea, business networking-ul are multiple beneficii, iar primul pe care îl menționez acum este cel educațional. Alegând o comunitate de business, care are focus pe valori și educație, vei avea parte de multiple experiențe de business și nu vei mai fi nevoit să inventezi noi “roți”.

Citeste si:
Întrunirile publice din Danemarca nu vor depăşi 500 persoane până...
Coronavirus: Întrunirile...

Roata a fost deja inventată în diverse forme chiar și pătrată. Business-ul fiecăruia dintre noi depinde de nivelul de dezvoltare profesională și personală al fiecărui antreprenor sau manager. Afacerea și cifrele depind de “căpitanul“ care conduce nava. La fiecare întâlnire de comunitate se dezbat provocări din mai multe industrii și mereu sunt oferite soluții și metode pentru rezolvare de la experți sau alți antreprenori care deja au depășit provocările pe care toți le întâlnim la un moment dat în călătoria de business.

Un alt beneficiu, pentru orice afacere, este contruirea unei rețele de furnizori de încredere: avocat, contabil, consultant fiscal. Aceștia sunt oamenii cheie din afacerea ta. Îi poți identifica și pe Internet, dar când o comunitate îi recomandă, decizia este mult mai ușoară, câștigi mai mult timp (pentru vânzări sau marketing) și rezultatele business-ului sunt mai bune.

6. Wall-Street.ro: Evenimente și rețele de networking pentru antreprenori există de mult timp în România. Ce aduce nou BiziLiveClub în acest context?

Constantin Paraschiv: Digitalizare si instrumente esențiale de marketing și comunicare pentru companii sau membrii comunității. Am dezvoltat o aplicație web-based, care menține comunitatea conectată online. Membrii se pot conecta și analiză profilele în funcție de nevoile și interesele lor.

Mai mult, sprijinim antreprenorii din comunitate prin realizarea de emisiuni video în care își pot spune povestea și prin care, evident pot inspiră toată comunitate. În funcție de membership-ul ales, antreprenorii beneficiază și de spațiu de advertising în mediile noastre de comunicar online și offline.

7. Wall-Street.ro: Multe persoane, inclusiv antreprenori, cred că networkingul este o pierdere de timp sau că pentru a face asta trebuie să ai un talent înnăscut. Cum vedeți dumneavoastră lucrurile?

Constantin Paraschiv: Din contra, o comunitate de afaceri îți câștiga timp! Câștigi timp în procesul de educație profesională, beneficiezi de un calendar de evenimente cu experți, profesioniști și antreprenori cu experiență unde afli de metode și soluții pentru creșterea business-ului. Poți identifica și pe Internet soluțiile și metodele, dar întrebarea este: ai timp și bani să afli care funcționează și care nu?
Câștigi timp pentru rețeaua de oameni cheie din afacerea ta (avocatul, contabilul, expertul fiscal, antrenorul de business etc.). La fel, sunt disponibili și pe Google o multumime de specialiști, dar ai timp și bani să-I testezi pe toți?
Câștigi timp pentru achiziția de noi clienți, identifici nevoile comunității și îți poți adapta rapid serviciile/produsele pentru comunitate (e recomandat să fii flexibil, orientat către valoare și integritate).

8. Wall-Street.ro: Ce venituri ați obținut din această linie de business în 2019, câți oameni au participat și câte evenimente ați organizat, în total? Ce estimări aveți pentru 2020?

Constantin Paraschiv: Așa cum am menționat, 2019 au fost evaluări, avem costuri multe decât venituri. Pentru 2020, vom 50 de evenimente de business, la care o avem aproximativ 5.000 de participanți. Dintre aceștia, 2.000-2.500 de utlizatori vor face networking online în aplicație și 500 de membri vor activa în comunitatea de business, unde vor face afaceri intre ei.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Citește și
De ce unii dintre noi sunt stresați când revin la muncă, după izolare
Setari Cookie-uri