Piața de curierat ”se mișcă”: cresc comenzile online, scade timpul petrecut în trafic, apar angajările

Piața muncii este puternic zdruncinată de efectele pe care le are pandemia de coronavirus asupra firmelor. Și dacă adesea vorbim, zilele acestea, de șomeri și concedieri, sunt și companii care sunt pe plus. Iar un domeniu care ”se mișcă” bine este curieratul, unde volumul de muncă a crescut, timpul petrecut în trafic a scăzut, iar angajările au început să apară.

De altfel, specialiștii în recrutare au arătat încă de la debutul crizei că unul dintre sectoarele care a crescut în această perioadă este curieratul, deoarece românii rămân izolați în case și comandă mai mult online.

Una dintre companiile care și-a crescut volumul de activitate, în ultimele săptămâni, este Sameday Courier, deoarece românii cumpară online mai multe alimente, produse de curățenie și echipamente electronice.

Într-adevăr, în ultimele săptămâni, în centrele logistice ale Sameday s-a văzut o creștere a numărului de colete. Există o tendință de creștere a volumelor de trimiteri venite în special din zona jucătorilor care activează în anumite sectoare precum comerțul de alimente sau produse de curățenie, dar și în zona echipamentelor electronice. De menționat că volumele din online au crescut și datorită migrării unui volum mare de tranzacții din offline în online, în cazul clienților care înainte de declanșarea crizei COVID-19 vindeau multichannel”, a declarat, pentru wall-street.ro, Lucian Baltaru, CEO Sameday.

Curierii se mișcă mult mai repede în trafic

Dacă anterior una dintre cele mai mari provocări ale curierilor era, de departe, timpul lung petrecut în trafic, regulile de izolare socială le-a ușurat activitatea acestora.

Citeste si:
Sameday: Toți curierii sunt dotați cu mânuși, măști și dezinfectant
Sameday: Toți curierii sunt...

În Capitală, timpul de deplasare al curierului între adrese a scăzut în medie cu 30-40%, după intrarea în vigoare a restricțiilor de circulație a persoanelor. În plus, același context a dus și la o creștere a volumelor de livrări sâmbăta”, a mai preciat Baltaru.

De asemenea, o altă schimbare apărută în această perioadă, este creșterea a ponderii comenzilor achitate cu cardul.

Rata de comenzi fără ramburs a urcat de la 30% (media unei luni normale) la 50%, iar pentru livrările din București a ajuns la 60-65%. Noi vom continua să încurajăm oamenii să utilizeze plata cu cardul atunci când plasează comenzile, pentru a limita cât mai mult schimbul de bancnote și monede în această perioadă.

Sameday angajează 300 de oameni

Și pentru că afacerea merge și este chiar pe creștere, compania de curierat Sameday angajează, în perioada următoare, 300 de oameni.

Citeste si:
McDonald’s face peste 700 de angajări la nivel național
McDonald’s face peste 700 de...

Având în vedere creșterea numărului de trimiteri, în perioada imediat următoare ne propunem să extindem echipa cu încă 300 de colegi. Aceștia vor activa în zona operațională a companiei.

În prezent, aproximativ 2.100 de persoane lucrează pentru Sameday Courier, dintre care circa 1.250 sunt curieri.

Prin activitatea noastră avem un rol extrem de important în comunitate. Zi de zi, în prima linie, curierii noștri fac eforturi ca să ne putem bucura cât mai mult de normalitate. Am angrenat întreaga echipă Sameday să caute și să găsească soluții de livrare care să răspundă nevoilor actualului context și să ne ajute să diminuăm riscurile, atât pentru clienți cât și pentru angajații noștri”, a explicat șeful companiei.

El a arătat că în cadrul organizației au fost implementate o serie de măsuri, cu scopul de a preveni expunerea angajaților și de elimina sursele cu potențial de risc.

Citeste si:
Glovo introduce în aplicație opțiunea de bacșiș pentru curieri
Glovo introduce în aplicație...

”În primul rând, am comunicat în toată organizația regulile de bază care pot preveni răspândirea virusului și ne-am asigurat că angajații noștri sunt bine informați și țin cont de ele. Toți curierii din echipa Sameday sunt echipați cu mănuși de protecție, măști și dezinfectant. Fiecare easybox în care facem livrări este dezinfectat la fiecare alimentare și am creat un flux de igienizare a mașinilor care transportă coletele”, a mai spus Baltaru.

Mai mult, măsuri au fost luate și în centrele logistice pentru a preveni îmbolnăvirile: se verifică temperatura angajaților la intrarea în ture, iar un medic monitorizează în permanență starea lor de sănătate și îi învață măsurile preventive.

Înființată în 2007, Sameday oferă clienților și partenerilor servicii de curierat la nivel național, livrare în aceeași zi în București și în zonele limitrofe. Sameday livrează în peste 7.000 de localități.

În prezent, expedierile Sameday sunt procesate în două hub-uri logistice, unul amplasat în apropiere de orașul Chitila și unul în județul Sibiu.

Citește și Sameday lansează serviciul de livrare fără interacțiune între curier și destinatar

Sursa foto: shutterstock

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Citește și
Măsurile economice pentru angajați și companiile afectate de criza sanitară
Setari Cookie-uri