Profită de munca de acasă: 10 idei care te ajută să te dezvolți când muncești de acasă

Mulți oameni lucrează de acasă și unii dintre ei nu se simt nepărat împliniți. Dacă sunteți în căutarea a ceva semnificativ de făcut, care va avea un impact pozitiv asupra stimei de sine, a încrederii și a carierei, puteți încerca dezvoltarea unei abilități de leadership.

Datele strânse de la peste 100.000 de lideri arată că dezvoltarea unei singure abilități poate avea un impact profund. Punerea în practică cu rezultate foarte bune a unei abilități poate da un boost eficacității muncii. Iată 10 idei care pot avea un impact semnificativ asupra dezvoltării tale.

Exersează ascultarea activă. Majoritatea oamenilor nu fac asta bine și nu sunt conștienți de acest lucru. Puteți începe simplu. După următoarea conversație, întrebați persoana pe care ati ascultat-o cât de bine crede că a fost ascultată și ce crede că puteți face mai bine.

Creează o legătură emoțională. Suntem condiționați să ne apucăm direct de treabă. Adesea, oamenii vor evita conversațiile personale sau doar îi vor saluta pe ceilalți. Suntem atât de ocupați încât simțim că acest lucru poate fi o pierdere de timp. Trebuie știut însă că majoritatea angajaților sunt dispuși să muncească mai mult și să facă mai mult pentru cineva care simt că are cele mai bune intenții, scrie Forbes.

Identifică un proiect cu care trebuie să începeți și dati-i drumul la treabă. A lua inițiativa este o abilitate impresionantă. Majoritatea oamenilor au o listă de proiecte care trebuie realizate, dar nu le încep niciodată. Identificați un proiect urgent și începeți să lucrați, deoarece începutul este partea cea mai grea parte.

Citeste si:
Top 5 lecții despre relațiile de muncă pe timp de pandemie
Top: Cinci lecții despre...

Oferă un feedback pozitiv celorlalți. Într-un studiu realizat pe 14.000 de persoane, s-a constatat că 37% au evitat să dea feedback pozitiv, iar 63% au preferat să dea feedback negativ sau corectiv. Caută în fiecare zi oportunități pentru a le spune altora că au făcut o treabă excelentă și le mulțumești pentru contribuție. Acest lucru este ușor de făcut, dar de multe ori suntem atât de ocupați încât uităm. Spune mulțumesc și arată apreciere când vine vorba despre ceilalți.

Găsește o problemă care te macină și rezolv-o. Este uimitor cât de mult timp se confruntă oamenii cu niște probleme sau cu proceduri ineficiente, atunci când soluțiile nu sunt atât de greu de găsit. Inerția ne determină să facem același lucru în același mod, chiar și atunci când există un mod mai bun.

Ajută pe cineva să dezvolte o nouă abilitate. Unul dintre cele mai împlinitoare lucruri pe care le poate face o persoană este să ajute o altă persoană să dezvolte sau să învețe o nouă abilitate. De exemplu, munca de acasă poate oferi o oportunitate excelentă pentru a-ți ajuta copiii să învețe o nouă abilitate.

Pune la comun ceva ce vrei să facă alții cu o strategie pe termen lung. Adesea, cerem celorlalți să facă o muncă specială, deoarece aceasta a fost întotdeauna făcută. Atunci când ne conectăm munca la strategia care va ajuta organizația să își atingă obiectivele și scopul, motivația crește.

Citeste si:
Cum poate transforma România criza într-o oportunitate de dezvoltare
Avocat: România are o șansă...

Identifică un lucru pe care trebuie să îl schimbi pentru a fi mai eficient. Este nevoie de curaj pentru a te schimba, dar viața continuă să ofere noi provocări care necesită noi abilități. Gândește-te ce abilitate te-ar ajuta să fii mai productiv sau mai eficient?

Creează un plan specific pentru îmbunătățirea acelui lucru. Uneori ne hotărâm să îmbunătățim, dar nu creăm un plan cu acțiuni, rezultate dorite și date de referință pentru a evalua progresul. Un mod de a vă asigura că planul va fi urmat este să-l împărtășiți cu o altă persoană care vă va intreba despre stadiul punerii în practică.

Cere feedback altora. Acei oameni care au obișnuiesc să ceară feedback altora și apoi să acționeze conform acelui feedback ajung să fie mult mai eficienți și de succes. Avantajul este că alții pot vedea lucruri pe care trebuie să le îmbunătățim pe care noi dorim sa le evităm.

Citeste si:
În spatele cortinei din vânzări: ce să faci în criză
În spatele cortinei din...
Sursa foto: shutterstock

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Citește și
Măsurile economice pentru angajați și companiile afectate de criza sanitară
Setari Cookie-uri