Cum „cel mai mare experiement din piața muncii - munca de acasă” continuă și în această săptămână, mulți lideri încearcă să pună la dispoziție instrumentelele necesare pentru a asigura o colaborare virtuală eficientă în cadrul echipelor lor, recent distribuite. Iar aceasta este o perioadă în care abilitățile angajaților sunt cele mare pot să aducă succesul echipelor. Iată o listă a calităților care te vor ajuta să muncești eficient de acasă.

Comunicarea

Puteți exprima și întelege cu exactitate și succint gândurile și ideile prin intermediul mesajelor digitale?

”Muncitorii virtuali” nu au posibilitatea de a se întâlni față în față cu ceilalti, eventual pe scurt, pe holuri, sau strângeri de mână pentru a rămâne conectați și vizibili, scrie Forbes.

În plus, comunicarea non-verbală este extrem de limitată, ceea ce poate inhiba transmiterea eficientă de mesaje. Prin urmare, suntem ceea ce comunicăm. Comunicați eficient ceea ce faceți, scriind mesaje cuprinzătoare, dar succinte, răspunzând prompt celorlalți, vorbind transparent despre nevoi și trăiri și punând proactiv întrebări.

Citeste si:
Firmele pot publica anunțuri de joburi de acasă gratuit pe BestJobs
BestJobs oferă angajatorilor...

Îți recomandăm să citești și Munca de acasă: Sfaturi importante pentru a lucra eficient, când ai biroul acasă, alături de familie

Auto-motivația

Puteți lua inițiativa fără a fi solicitat sau recompensat?

Deoarece munca de la distanță nu poate fi supravegheată fizic, productivitatea acestui tip de muncă este măsurată prin rezultate.

Citeste si:
Calitatile de care vei avea nevoie la job peste 10 ani
Viitorul pietei muncii:...

Așadar, dacă sunteți motivat extrinsec, feedback-ul și laudele pe care le doriți nu se vor întâmpla decât după terminarea proiectului. Un angajat care muncește remote trebuie să fie capabil să înceapă și mențină un ritm corespunzător pe cont propriu, apoi să gasească mai multe lucruri de făcut după finalizarea proiectului. Este treaba ta să rămâi ocupat în timpul orelor de muncă și, uneori, asta înseamnă chiar să faci îți găsești sarcini noi.

Încrederea

Pot fi începlinite așteptările fără supraveghere?

Când nu puteți vedea sau discuta cu echipa, trebuie să credeți că lucrează la fel de mult ca voi, pentru atingerea obiectivelor și invers. Îndoiala, îngrijorarea și micromanagementul nu vor face decât să împartă echipa în bisericuțe și rezultatul va întârzia să apară. Puteți crea încredere în cadrul echipei, sărbătorind progresul împreună, creând un spațiu sigur pentru eșecuri și întrebări, distribuind uniform sarcini și, cel mai important, fiind încrezător în propria muncă.

Citeste si:
Opt abilitati care garanteaza succesul unui lider
Abilitati de lideri: acestea...

Disciplina

Aveți controlul propriului timp, sarcini și energie?

Dacă atunci când munceai de la birou trebuia să vină șeful și să te smulgă de pe YouTube sau să-ți vezi colegul de birou mergând spre sala de conferințe pentru a te ține în program, îți va fi dificil lucrezi de la distanță.

„Libertatea” de la biroul de acasă vine cu avertismentul că acum sunteți responsabil cu gestiunea timpului și cu realizarea sarcinilor de peste zi, pe tot parcursul zilei. Acest lucru poate cere ceva timp pentru a vă obișnui, dar este realizabil dacă îți stabilești un interval de munca și faci o prioritizare a sarcinilor.

Curiozatate și gândire critică

Crezi că poți analiza, evalua și pune la punct o strategie, singur, când apare problemă?

A lucra independent necesită să fii independent. Oamenii din echipa ta nu mai sunt la îndemâna ta pentru suport și asistență. Așadar, trebuie să îți creezi resurse și să fii creativ, deoarece trebuie să rezolvi singur problema.

Pune-ți întrebări de genul: Care este problema? Care îi este sursa? Există cineva care să mă ajute să îmi depășesc dificultățile? Există resurse pe care le am în prezent, care m-ar putea ajuta să rezolv problema? Faceți cât puteți singuri, dar amintiți-vă, de asemenea, că multe probleme necesită colaborare pentru a rezolva, dar atunci când lucrați de acasă, nimeni nu va observa că sunteți stresat să vinăc și să vă ofere asistență. Deci, dacă aveți nevoie de ajutor, comunicați.

Sursa foto: shutterstock

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Citește și
400.000 de contracte de muncă suspendate până în prezent
Setari Cookie-uri