HR BCR: Managerii trebuie să acorde încredere oamenilor care lucrează de acasă

Munca de acasă va fi parte din noua normalitate, chiar dacă o parte dintre angajați au revenit și vor continua să revină la birouri. La rândul lor, managerii trebuie să dea dovadă de încredere că oamenii din echipelor lor chiar lucrează remote și nu pierd timpul degeaba. Andreea Voinea, director executiv Resurse Umane, în cadrul BCR, a arătat că oamenii dau un randament la fel de crescut și atunci când muncesc din propriile case.

Cred că în contextul acesta, o lecție importantă este lecția încrederii, adică lucrul acesta va trebui să îl practicăm și pe viitor. Vom rămâne într-o proporție mai mică sau mai mare în teleworking și managerii vor trebui să învețe să acorde încredere oamenilor pe care îi au”, a precizat Andreea Voinea, în cadrul evenimentului BCR Expert Hub - Reîntoarcerea la locurile de muncă.

Citiți și Când lucrează de acasă, managerii români se tem că angajații stau degeaba și ajung să îi sufoce cu cerințe

BCR, cu un procent important dintre angajați lucrând remote, va realiza treptat întoarcerea fizică la locurile de muncă, începând cu 15 iunie, și nu se va depăși limita de 33% dintre angajați prezenți în sedii.

Banca a avut abordare prudentă în privința întoarcerii angajaților la birou, încă de la începutul perioadei stării de alertă, luând măsuri care să asigure o revenire cât mai ușoară la birou. Astfel, de săptămâna aceasta și până la începutul lunii septembrie, angajații din sediile centrale vor lucra o săptămână de la birou și două săptămâni de acasă, în regim de teleworking, în timp ce în unitățile teritoriale vor fi în permanență prezenți două treimi din angajați.

Citeste si:
Obține rapid un certificat ISO 9001 la cel mai mic preț posibil
Obține rapid un certificat...
Citeste si:
Tratament pentru cresterea parului
Tratament pentru cresterea...

Nu am văzut un nivel de scădere al productivității la echipele care lucrează remote, față de cele care lucrează de la birou.

Andreea Voinea, BCR, consideră că angajamentul echipelor care lucrează la distanță poate fi crescut prin comunicarea managerilor cu oamenii, sub diverse forme, precum ședințe online sau newslettere.

”Toate au ajutat la intensificarea comunicării între manageri și oamenii din echipele lor, pentru a ține oamenii angajați”, a explicat Voinea.

Munca de acasă va continua

”Unul dintre lucrurile importante în noua normalitate va fi să folosim teleworkingul într-o proporție mai mare și cred că oamenii noștri apreciază tipul acesta de flexibilitate. Nu cred că o să ne putem mișca la o parte din organizație în teleworking în totalitate, dar la o proporție de 1-2 zile pe săptămână, o creștere treptată, după ce trecem de perioada de pandemie, cred că este o soluție pe care mulți angajatori o vor explora”, a mai spus Andreea Voinea director executiv Resurse Umane, în cadrul BCR.

Citeste si:
Zentiva: Angajații s-au dovedit productivi și de acasă. Vom păstra...
Zentiva: Angajații s-au...

Potrivit acesteia, angajatorii nu trebuie să uite de necesitatea de a asigura oamenilor condițiile optime de muncă, de la computere performante până la birouri ergonomice. Și chiar dacă acestea pot părea costisitoare, trebuie văzute și economiile care pot apărea din reducerea cheltuielilor cu chiriile și altele din zona de property management.

Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri