Gáspár György, psiholog: Randamentul angajaților întorși la birouri va fi mai scăzut. Concentrarea și atenția vor fi mai încetinite

După circa trei luni de muncă din case, angajații care se reîntorc la birouri trebuie să știe că randamentul în activitățile de zi cu zi le va fi mai scăzut și vor avea dificultăți de concentrare și atenție. Gáspár György, psiholog, recomandă pauzele de ”încărcare a bateriilor” în timpul programului și activitățile de relaxare, la final de zi.

”Odată cu revenirea la muncă, s-ar putea să avem un nivel crescut de disconfort din cauza măsurilor de protecție. Pe unde intri în clădire, pe unde ieși, care este poziționarea în lift, să porți mască, mănuși, să nu împarți obiectele cu ceilalți colegi, pentru că știm că virusul circulă dintr-o parte în altă și aici va fi un disconfort, și trebuie să învătăm să facem loc acestor emoții, fie ca este vorba despre frică, despre anxietate, despre furie sau tristețe. Toate acestea sunt în regulă și aici ne ajută foarte mult exercițiile de respirație”, a explicat Gáspár György.

În momentul în care îmi spui ”bine, este un context nou, este normal să fiu mai iritat, mai stresat decât de obicei, imi liniștesc emoțiile și dacă mă implic și în câteva exerciții de respirație conștientă, acel moment în care inspir pe nas și duc aerul până în abdomen și sistemul meu nervos se relaxează”.

Citește și CBRE: Reluarea activităţii în spaţiile de birouri necesită proceduri clare privind desfăşurarea activităţii

Un alt randament de muncă

Specialistul spune că este important să normalizăm că vom avea, cel puțin la început, până ne vom adapta mai bine, un alt randament de muncă.

Citeste si:
Psiholog: Agresivitatea șoferilor români a scăzut în timpul pandemiei
Psiholog: Agresivitatea...
Citeste si:
Cum te afecteaza coronavirusul, in functie de afectiunile de care...
Cum te afecteaza...

”Atunci când ieșim din zona noastră de confort, când lucrurile se schimbă în jurul nostru, nivelul hormonilor stresului va fi mult mai crescut. Astfel, concentrarea, memoria, atenția vor fi mai încetinite. Va fi nevoie de mai mult timp să ducem la bun sfârșit un proiect sau o activitate, o să avem nevoie de mai mult timp să ne gândim la anumite lucruri față de cum am funcționat înainte”, a precizat psihologul.

Tot el mai spune că, la final de zi, s-ar putea să vom fi mai obosiți decât înainte de pandemie.

Toată această adaptare la schimbare, toată această tendință a nostră de a respecta noile reguli se fac să avem un consum de energie mult mai mare.

În tot acest context, este esențial ca în timpul zilei să avem pauze, momente de reîncărcare a bateriilor și la final de zi de muncă să avem activități cu funcție de recompensă, fie că este vorba despre o plimbare, despre mers la sală sau de citit.

Citeste si:
Cum să reduci nivelul de stres: 5 metode care funcționează
Cum să reduci nivelul de...

”Cu cât avem mai multe astfel de activități cu atât ne va fi mai bine în ziua următoare. De asemenea, este esențial să avem o hrană corespunzătoare și un program de somn cât mai potrivit. Experții ne recomandă un program de cel puțin opt ore de somn pe timpul nopții, pentru ca în ziua următoare să avem un nivel mai crescut de energie și să fim mai flexibili”, a încheiat Gáspár György, psiholog.

Recomandăm și Ministerul Muncii a publicat ghidul cu măsurile ce trebuie respectate pentru a preveni infectarea cu COVID19 la locul de muncă

Sursa foto: contul personal de Facebook

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri