Viața la birou: ținuta office poate fi o unealtă de comunicare

Fiecare domeniu de activitate are propriile reguli privind aspectul și ținuta angajaților. Prima impresie despre o persoană se bazează pe ceea ce este vizibil, respectiv pe modul în care se prezintă, ținuta vestimentară, atitudinea, alura, expresia chipului, exprimarea verbală. Într-o lume în care concurența este din ce în ce mai mare, o ținută office poate conta foarte mult și poate fi folosită ca un instrument de comunicare.

Grija față de propria persoană

Se spune că haina îl face pe om, cel puțin în ceea ce privește cariera. Dar, înainte de a te ocupa de garderobă, trebuie să ai grijă de sănătatea ta și să ai o bună igienă de viață. Dacă încerci să te odihnești suficient și să ai o alimentație pe cât posibil sănătoasă, aceste lucruri se vor reflecta și pe chipul tău.

De asemenea, zâmbetul este o armă redutabilă pentru a reuși în viața profesională. Este o modalitate de a te conecta cu ceilalți, dar și cu propria persoană. Pentru a afișa un zâmbet impecabil trebuie să începi prin a avea grijă de dinții tăi. În afară de un control periodic la dentist, o dată sau de două ori pe an, trebuie să ai grijă de dantură printr-un periaj corect. Iar pentru o igiena orala corecta si completa nu te rezuma numai la periaj. Elimină resturile de placă bacteriana cu ajutorul atei dentare, a periutei interdentare sau și mai eficient, cu cel al unui dus bucal. Acesta din urmă poate curăța mai bine zonele mai puțin accesibile și spațiile interdentare. Nu în ultimul rând, poți face un detartraj și periaj profesional.

O coafură impecabilă

În cazul bărbaților, dacă ai decis să îți lași barba să crească, trebuie să știi că aceasta reprezintă un angajament permanent. Nu uita să mergi regulat la frizer pentru a-i da o formă elegantă. Părul, indiferent dacă este scurt sau lung, are nevoie de îngrijire.

În cazul femeilor, o coafură sobră, îngrijită, un machiaj lejer și o manichiură impecabilă pot fi atuurile de zi cu zi.

Citeste si:
Cum arata camasa multifunctionala care a atras 1 milion de dolari
Cum arata camasa...
Citeste si:
Cele mai bune surse alimentare de vitamina C
Cele mai bune surse...

O garderobă potrivită

Dacă lucrezi într-o agenție de publicitate, este posibil ca un costum să nu fie cea mai potrivită alegere, pentru că, în general, în acest domeniu, stilul vestimentar este mai puțin formal. De asemenea, este posibil să te gândești că ai deja un stil propriu și nu dorești să îl schimbi. Însă, ideal ar fi să te adaptezi stilului companiei pentru care lucrezi, inclusiv în ceea ce privește vestimentația. Aceasta este, de altfel, o strategie de comunicare, un instrument de recunoaștere. În cazul în care ai dubii privind ținuta, încearcă să fii sobru și eficient.

Eternul clasic, un atu

În ceea ce privește bărbații, clasic înseamnă costum negru, gri cărbune sau bleumarin și o cămașă albă. În cazul femeilor, un taior, cu fustă sau o pereche de pantaloni și o jachetă feminină, adaptată tendințelor poate fi cea mai bună alegere.

Hainele trebuie să fie curate și călcate. O cămașă cu gulerul boțit, o cravată pătată pot avea un impact dezastruos din punct de vedere al imaginii. În toate cazurile, este esențial să acorzi o atenție deosebită îngrijirii hainelor.

Un aspect personalizat

Să respecți un anumit cod vestimentar nu înseamnă să îți sacrifici personalitatea. Pentru orice stil adopți, sigur vei găsi o modalitate de a da ținutei o tușă personală și de a ieși în evidență. De exemplu, un taior clasic poate fi accesorizat cu pantofi cu toc și bijuterii feminine. Bărbații pot opta pentru o cravată cu un imprimeu interesant și o curea de bună calitate. Iar pantofii negri nu sunt obligatorii, cei maro sau vișinii pot aduce o notă originală unui costum gri sau bleumarin.

Citeste si:
Cum "observa" Google tendintele in fashion: ce se va purta primavara
Cum "observa" Google...

Cel mai important lucru pe care trebuie să îl iei în considerare este să te simți 100% confortabil cu tot ceea ce ține de aspectul tău. Atunci când te simți bine în pielea ta, ești mai sigur pe tine, iar acest lucru se reflectă și în modul în care ești perceput de ceilalți.

Sursa foto: pexels.com

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri