Nu mai este un secret faptul că retailul a fost unul din câștigătorii acestei crize sanitare. Însă acest câștig s-a tradus în volume mai mari de muncă, ce au necesitat permanent oameni noi. Deși pandemia de COVID-19 a afectat foarte multe business-uri din România, retailerii nu au pus pe pauză planurile de extindere a rețelelor de magazine și nici au oprit investițiile în dezvoltarea activității. La Profi, procesele de recrutare și-au menținut dinamismul, pe fondul intensificării activității retailului alimentar, prin urmare, s-a angajat „la foc automat”.

Pandemia a adus mai multe CV-uri pe masă celor de la Profi, iar în unele orașe, numărul acestora s-a dublat. De la 17.113 angajați în ianuarie 2019, compania a ajuns la un număr de 19.678 în decembrie 2020 (doar magazinele deschise în București au necesitat mărirea echipei cu peste 550 de oameni).

La aceștia se adaugă și persoanele angajate de magazinele agent, ceea ce a făcut ca rețeaua Profi să ajungă la un număr total de peste 21.000 de angajați la finalul anului 2020, au declarat reprezentanții Profi într-un dialog pentru wall-street.ro. Profi își menține astfel o poziție dominantă în clasamentul celor mai mari angajatori din România.

Costuri sporite de protecție pentru angajații Profi. Investiții de 4 milioane de euro

Primele priorități ale companiei au fost, în mod evident, menținerea sănătății angajaților și a clienților din magazine. În starea de urgență, angajații de peste 65 de ani au putut avea opțiunea de rămâne acasă, cu posibilitatea de a-și păstra salariul intact. Munca a fost restructurată în schimburi de câte 12 ore, urmate de o zi liberă, cu dezinfectarea după terminarea fiecărui schimb de muncă.

În acest fel schimburile nu se întâlneau, iar în cazul în care un angajat s-ar fi îmbolnăvit, întregul său schimb intra în izolare și era înlocuit cu un al treilea schimb, de rezervă, activitatea putând continuă neperturbată. Acolo unde transportul public a fost temporar oprit din cauza pandemiei, am asigurat cu mijloace proprii transportul angajaților de la domiciliu la muncă și înapoi.

Diana Stoica, HR Director al Profi

Pentru cele câteva sute de mii de angajați, activitățile lor s-au mutat complet în online, prilej cu care au fost introduse și webinarii pentru a-i ajuta să facă față problemelor psihologice generate de condițiile din pandemie. Încă din primele două luni de pandemie, costurile acestor masuri au depasit 4 milioane de euro, transmit reprezentanții Profi.

Foto: Shutterstock

Procese automatizate de HR, prin chatboți

În decembrie 2020, Profi a făcut un pas important în automatizarea proceselor de recrutare în magazine prin utilizarea chatboților Druid, producătorul de asistenţi virtuali inteligenţi pentru organizaţii de tip Enterprise. Sistemul oferă o modalitate interactivă de lucru cu angajații în procesul de recrutare, mai simplă și mai prietenoasă, dar și o creștere a productivității.

Proiectul de implementare de chatboţi Druid a fost inițiat că urmare a nevoii reţelei Profi de a le oferi şefilor celor aproape 1.400 de magazine și centre logistice din teritoriu o soluţie prin care activităţile administrative de resurse umane, mari consumatoare de timp, să fie automatizate. Diana Stoica spune că retailerul are în plan ca și în viitorul apropiat să mai lanseze astfel de proiecte care să contribuie la creșterea productivității în procesele de recrutare.

Cum reușește Profi sa atragă tinere talente

Profi deține cea mai extinsă reţea de supermarketuri şi magazine de proximitate din România. Compania a încheiat anul 2020 cu 1404 magazine, în 634 de localități.

Având în vedere că anual deschidem mai mult de 200 de magazine, Profi oferă probabil cea mai mare rapidă promovare profesională din România. Sunt numeroase cazurile când, de exemplu, în mai puțin de doi ani colegi de-ai noștri au evoluat de la recepționer, la șef de magazin și chiar la poziția de director zonal, cu toate beneficiile funcțiilor respective. Acest gen de evoluție este atractivă pentru cei care au calitățile necesare și dorința de a reuși în carieră, adică exact genul de persoane pe care le dorim in echipa noastră.

Diana Stoica, Director HR Profi

Diana Stoica spune că cel mai ușor este să angajeze personal în localitățile rurale, în timp ce pozițiile de management și de specialiști necesită necesita alocarea unui timp mai mare, în contextul în care selecția se face dintr-un grup mai redus de candidați cu potențial de a fi angajați.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Juncu
Raluca este unul din reprezentanții entuziaști și curioși ai generației Millennials. A studiat Jurnalism la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării la Universitatea din București și a urmat un master în Comunicare și Resurse Umane, în cadrul aceleiași instituții. Timp de doi ani a fost redactor la revista Forbes România și colaborator în cadrul mai multor proiecte editoriale precum Top 500 companii , Top 30 cele mai influente femei, precum și...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri