Anumite persoane consideră, pe bună dreptate, că departamentul de resurse umane este cel mai important dintr-o companie. Având în vedere că nicio afacere nu poate funcționa și nu poate evolua fără angajați competenți, tindem să le dăm dreptate.

Și totuși, cine stă în spatele acestor angajați? Departamentul de HR are o multitudine de responsabilități în cadrul unei afaceri, așadar merită tot ajutorul pe care îl putem oferi. Iată ce aplicații le pot ușura munca.

Care sunt responsabilitățile principale ale departamentului de resurse umane?

Înainte de a face o selecție în legătură cu cele mai bune aplicații pentru departamentul de HR, trebuie să înțelegem mai exact cu ce se ocupă acesta. Pe lângă relația cu angajații și managerii, personalul din acest departament este însărcinat cu:

  • Administrarea angajaților;
  • Recrutare;
  • Evaluare;
  • Training
  • Pontaj;
  • Salarizare.

Ce softuri ar putea fi folositoare în cadrul acestor operațiuni?

Aplicații software pentru departamentul de resurse umane

Iată ce soluții software poți folosi pentru a ușura munca specialiștilor HR:

Softuri pentru self service

Să oferi angajaților posibilitatea de a-și rezolva singuri diverse cereri le va oferi atât lor mai multă autonomie și în același timp va degreva departamentul de resurse umane. Așadar, prin folosirea tehnologiilor de ultimă oră, tot mai multe afaceri le permit angajaților să utilizeze aplicații prin care să-și facă singuri cereri de concediu, pontaj, să-și ia zile libere pentru diverse motive sau chiar să-și gestioneze accesul la diverse proiecte și materiale din alte departamente.

Desigur, aceste sarcini vor fi încă supravegheate de departamentul de resurse umane, fiind necesar acordul acestora, dar nu și intervenția lor directă în proces. Astfel vei putea reduce atât costurile, dar vei putea economisi și timp prețios care va putea fi reinvestit în activități mai importante pentru companie.

Aplicații speciale pentru dispozitivele mobile

Luând în calcul noua modă a lucrului flexibil, și managementul resurselor umane trebuie să se adapteze cât mai repede pentru a ține pasul cu noile nevoi apărute. Cele mai performante afaceri înțeleg cât de important este accesul constant și facil la informație și rolul pe care-l joacă dispozitivele mobile în viața de zi cu zi. Așadar, din ce în ce mai multe afaceri recurg la instalarea aplicațiilor pe dispozitivele mobile ale angajaților, precum telefoanele și tabletele personale.

Desigur, din motive de securitate, anumite companii recurg la oferirea de telefoane/tablete cu softurile deja instalate, în defavoarea dispozitivelor deținute de angajați. Indiferent de opțiune, aplicațiile HR devin disponibile instant pentru orice salariat.

Softuri de salarizare

Un program de salarii va ușura și în același timp va eficientiza munca departamentului de resurse umane prin automatizarea tuturor proceselor, în același timp garantând acuratețea informațiilor. Pe lângă faptul că procesul va fi mult mai rapid, acest tip de software este accesibil și repectă politica de confidențialitate legată de sumele primite de către fiecare angajat.

Nu în ultimul rând, prin folosirea unui soft integrat de salarizare vei avea acces mult mai ușor la informații, acest sistem fiind capabil să furnizeze instant date despre ștate de plată, concedii medicale, lichidări, fluturași de salarii, declarare de impozite și altele asemenea.

Softuri de gestionare a timpului de lucru

Dacă tot vorbeam mai sus despre flexibilizarea programului de lucru, nu puteam să nu menționăm și aplicațiile care simplifică procesul de gestionare a orarelor de lucru specifice pentru fiecare angajat. Cu ajutorul unui astfel de sistem este posibil, atât pentru angajat, cât și pentru angajator, să facă instant schimbări în programul de lucru sau să țină evidența orelor lucrate, a concediilor sau a altor zile libere.

Evident, recomandarea noastră constă în integrarea tuturor acestor aplicații într-o platformă comună, de preferat în Cloud, pentru a gestiona toate informațiile concomitent.

Sursa foto: https://www.pexels.com/photo/woman-in-black-tank-top-using-laptop-3861961

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri