Eforturile companiilor de a atrage angajați potriviți s-au intensificat, pe fondul unui volum de activitate crescut, iar acest lucru se observă cel mai bine în numărul mare de anunțuri publicate pe platforma de recrutare BestJobs.

În acest sens, conform celui mai recent sondaj BestJobs, salariul este principalul motiv pentru care candidații aleg să își schimbe locul de muncă. 54% dintre respondenți au spus că au aplicat la un job nou doar pentru că salariul afișat pentru poziția respectivă era mai mare decât câștigau ei. În plus, aproape toți participanții la studiu (96%) au spus că preferă să știe salariul pentru poziția la care aplică încă de la citirea anunțului.

Românii ezită să aplice dacă salariul nu e postat în anunț

44% dintre cei care caută noi oportunități ezită să aplice la joburile care nu au salariul afișat, pe motiv că oferta salarială ar putea să fie sub nivelul pieței. Alți 46% dintre participanții la sondaj spun că apreciază transparența în cazul anunțurilor care publică salariul și 42% consideră că afișarea salariului este firească și toți angajatorii ar trebui să o practice.

Salariul este, de asemenea, și principalul criteriu în funcție de care candidații analizează posibilitatea de a aplica la un job, declară 87% dintre aceștia, urmat de descrierea activității, importantă pentru 68%. Pentru 30% dintre ei, e important nivelul de experiență necesar și pentru alți 20%, posibilitatea de a lucra de la distanță.

39% dintre candidații care au răspuns sondajului BestJobs spun că ar aplica la un job chiar dacă salariul afișat este mai mic decât ar fi dispuși să accepte, dar s-ar pregăti să negocieze în cadrul interviului. Pe 55% dintre respondenți, salariul mai mic din anunț i-ar împiedica să aplice.

Vrei să fii la curent cu cele mai noi tendințe din piața muncii? Te invităm să urmărești evenimentul Reshaping HR: Ce contează în lupta pentru atragerea și reținerea talentelor care va avea loc pe 21 octombrie 2021. Te poți înscrie AICI, gratuit!

Înainte de a ajunge la interviu, candidații iau în calcul, în primul rând, dacă nivelul salariilor este în acord cu piața, lucru valabil pentru 73% dintre respondenți. 59% se informează despre reputația companiei, citind păreri ale altor angajați ai companiei. 60% sunt curioși să afle despre cultura, misiunea și valorile companiei înainte de a participa la interviu, pe când, pentru alți 52% e importantă locația biroului. Profilul profesional al managerului este mai important decât site-ul companiei sau prezența acesteia în social media, conform studiului BestJobs, întrucât 20% dintre candidați au spus că analizează profilul managerului și doar 10% site-ul companiei.

Ajunși la interviu, candidații vor să știe, în primul rând, care este salariul sau intervalul salarial oferit pentru job-ul respectiv, după cum declară 81% dintre participanții la sondaj. În plus, aceștia se interesează despre rolul pe care l-ar avea în cadrul echipei, în eventualitatea angajării (74%), despre beneficiile extra-salariale (54%) și despre posibilitățile de promovare (44%). O treime dintre respondenți întreabă în etapa interviului detalii despre proiectele pentru care ar lucra și doar 5% se interesează de politica de concedii.

În opinia candidaților, pentru a atrage angajații potriviți, companiile ar trebui să ofere salarii peste nivelul pieței (57%), beneficii extra-salariale (54%), proceduri pentru activitatea desfășurată de viitorii angajați (49%) și transparență cu privire la deciziile luate (38%). Alți candidați consideră că ar fi util ca angajatorii să ofere un proces de integrare detaliat (31%), posibilitatea de a lucra remote oricând (26%) și zile libere pentru ocazii speciale, cum ar fi ziua de naștere a angajatului, a copilului sau copiilor acestora (18%).

Sondajul a fost efectuat în perioada 8 – 23 septembrie 2021 pe un eșantion de 1.346 utilizatori de internet din România.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri