Deși poate fi un mediu complex și plin de provocări, industria automotive îți oferă experiențe variate și oportunități multiple de dezvoltare care îți pot propulsa cariera la următorul nivel.

Dacă alegi să lucrezi în acest domeniu, extrem de ancorat în realitățile și nevoile oamenilor, Tenneco (former Federal-Mogul) este o soluție atractivă, fiind în prezent în plină dezvoltare, atât în zonele direct productive (fabrica de plăcuțe de frână din Ploiești), cât și în departamentele suport din Hub-urile noastre de Servicii. În România, compania americană, cu centrul de servicii în București, oferă suport in-house pe procese de Resurse Umane, Financiar, Customer Service, IT la nivel EMEA și global.

Astăzi ne povestește mai multe despre experiența ei în companie Andreea Matei, HR Services Team Leader, Tenneco. Andreea este membră a echipei Tenneco din octombrie 2020, iar în prezent este Team Leader pentru echipa HRServices. Ea a avut o evoluție accelerată, atât datorită oportunităților locale din Tenneco, dar mai ales datorită implicării și dorinței ei de autodepășire. Și-a asumat încă de la început multe responsabilități și s-a implicat în proiecte variate din aria HR-ului precum: recrutare, training, raportare, management de proiect și tranziții de procese de HR back-office, salarizare și administrare beneficii pentru piața NorthAmerica.

Cum a început cariera ta în cadrul companiei Tenneco?

Povestea mea în cadrul Tenneco a început în momentul în care mi-am dat seama de pasiunea pe care o am pentru domeniul Resurselor Umane. Această profesie nu este una statică și ai ocazia să faci diferența în fiecare zi. Cariera mea în cadrul Tenneco mi-a permis să interacționez cu diferite părți ale lumii și să cunosc o mulțime de oameni/culturi noi. Lucrând cu echipe internaționale am șansa să descopăr lucruri noi, fie despre o nouă fațetă a resurselor umane, fie despre ceva care este unic pentru compania noastră, fie despre alte proiecte noi care se întâmplă în altă regiune.

De ce ai ales să îți începi cariera alături de Tenneco?

Cu siguranță faptul că Tenneco este unul dintre cei mai importanți designeri, producători și distribuitori de produse auto din lume m-a impresionat, însă factorul decisiv a constat în echipa din care puteam să fac parte și să mă dezvolt alături de ea, alături de oameni pe care sunt mândră să îi numesc azi colegi. Lucrez într-un mediu dinamic unde fiecare zi este diferita, lucru datorat dinamismului industriei de automotive, aici noi oportunități și proiecte pot apărea în fiecare zi.

Inițial, m-am alăturat echipei pentru a începe un proiect nou de Administrare beneficii angajați, pentru colegii din SUA, fiind unul dintre primii oameni din Echipă. Așa am fost implicată în diverse procese care erau transferate din SUA, pe aria de beneficii, apoi salarizare, apoi managementul datelor de HR. Încă de la început, am avut lângă mine oameni care să îmi ofere suport și pe care știam că mă pot baza indiferent de situație.

După 10 luni am reușit să învăț mai multe despre companie și procese, așa că am fost implicată direct în coordonarea de tranziții, ca HR Transition Analyst, rol în care am putut să învăț despre ceea ce înseamnă managementul de proiect (tranziție), am intrat în contact direct cu persoane cheie din companie și am văzut cum funcționează întregul flux de procese HR la nivel de organizație. Cu ajutorul acestei experiențe am realizat și mai mult că dacă îți dorești și mai ales dacă acționezi, ai șansă să îți lași amprenta în ceea ce faci. Colegii și partenerii mei au fost deschiși spre inovație și creativitate, și mi-au permis să pun în practică cele mai multe din ideile pe care le-am avut, mai ales că acest lucru le-a adus și lor beneficii, fie cantitative fie calitative. Tot ceea ce este important este să îți dorești și tu același lucru!

Care sunt responsabilitățile tale în acest moment?

În momentul de față coordonez una dintre echipele de HR Services, departament în care, doar cu un an și 8 luni în urmă, soseam plină de motivație și dorința să fac o schimbare. Îmi doresc să ofer mai departe cunoștiințele pe care și eu le-am acumulat la rândul meu, alaturi de alte aspecte precum: încrederea acordată încă din primele clipe pentru noii membri, oportunitatea de a îmbunătăți nu doar procesele companiei ci și abilitățile angajaților și membrilor echipei din care fac și eu parte. Atât eu, cât și colegii alături de care lucrez, am avut și avem șansa de a ne îmbunătăți performanța în fiecare zi prin prisma oportunităților de dezvoltare pe care le avem și a proiectelor internaționale din care facem parte.

Ce le recomanzi celor care sunt în căutarea unui job?

Poate că sunt mulți cei care recomandă companiile lor pentru un start bun în carieră, dar eu recomand tuturor celor care vor să se implice, care vor să lase ceva în urma lor, care vor să facă o diferență în fiecare zi să își construiască cariera cu Tenneco, indiferent dacă este la început de drum, profesionist senior sau people manager. Oportunitățile se găsesc la tot pasul, important este să iți asumi responsabilitatea propriului drum profesional.

Pentru a sumariza toată experiență la Tenneco o să încerc să folosesc doar 3 cuvinte: echipă, dezvoltare, dinamism.

Dacă încă se mai întreabă cineva de ce să aplice la Tenneco, răspunsul este simplu! Dacă consideri că oamenii cu care lucrezi sunt importanți, dacă ești motivat să faci o schimbare și dacă te interesează dezvoltarea carierei tale, deja răspunsul vine de la sine! Alătură-te și tu echipei noastre explorând rolurile deschise pe pagina Tenneco România!

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.
Setari Cookie-uri