Retailerul Kaufland vrea să depășească pragul de 200 de magazine pe plan local în acest an, în condițiile în care aniversează 20 de ani de prezență pe piața din România, ceea ce presupune deschiderea a 10 magazine noi și angajarea a cel puțin 1.000 de persoane doar pentru aceste noi unități.
Prezentă la conferința HR 2.0 - Innovation & Inspiration in HR organizată de Wall-Street.ro, Estera Anghelescu, directorul de recrutare și employer branding în cadrul Kaufland, a confirmat o parte dintre planurile de angajare ale retailerului, care include angajarea de personal nou atât în noile magazine pe care compania vrea să le deschidă în România în acest an, dar și alte angajări suplimentare.
„Vom continua să ne dezvoltăm și să angajăm și în acest an. Anul trecut am avut undeva la 99.000 de candidați și am angajat peste 6.000 dintre ei. Anul acesta, împlinim 20 de ani de prezență în România și ne pregătim să aducem noi colegi în echipă”, a declarat, în cadrul conferinței Estera Anghelescu.
Potrivit directorului de recrutare de la Kaufland România, compania are în plan deschiderea de magazine noi în țară, ceea ce va presupune și angajarea de personal nou doar pentru aceste unități noi.
„Avem în plan deschiderea a 10 magazine noi la nivel local, deci vom depăși în curând nivelul de 200 de magazine în România. La noi, într-un magazin nou lucrează undeva la 100 de persoane”, a mai spus Estera Anghelescu.
Astfel, doar pentru aceste magazine, Kaufland România are în plan angajarea a cel puțin 1.000 de persoane.
Totalul angajărilor ar putea ajunge până la 4.000 în 2025
Planurile de angajare ale retailerului nu se rezumă doar la ocuparea locurilor necesare în magazine, iar numărul total de angajări în acest an ar putea ajunge chiar undeva la 4.000 de angajări.
„Suplimentar rolurilor pe care le avem în cadrul magazinelor, depozitelor centrale și sediului central, avem 500 de roluri pentru persoane cu dizabilități. Avem deja 500 de astfel de locuri ocupate, dar sperăm să dublăm acest număr în 2025”, a mai spus directorul de recrutare de la Kaufland.
Kaufland se concentrează pe angajarea de români
În condițiile în care importul de forță de muncă a crescut în ultimii ani, cei de la Kaufland s-au concentrat pe atragere de forță de muncă din România.
„Noi nu am mizat foarte mult pe forța de muncă străină, pentru că există suficientă în România, doar că este nevoie și de o schimbare de atitudine (din partea românilor care-și caută un loc de muncă – n.r). Ne văităm că nu avem suficiente oportunități de angajare, dar nu suntem dispuși să ne dezvoltăm și să accesăm niște joburi existente în piața locală. Ar putea fi o soluție să angajăm cetățeni străini, dar ne zbatem să angajăm în mod prioritar din România”, a mai spus Estera Anghelescu.
Directorul de recrutare al Kaufland România spune că retailerul a angajat și cetățeni străini, dar nu a căutat se recruteze forță de muncă din afara țării în mod activ.
„Am angajat și cetățeni străini, dar nu i-am căutat noi activ. Au venit ei la noi și i-am angajat. Nu am apelat la agențiile de recrutate sau poate am apelat pentru scurtă durată la serviciile de leasing de personal, în situații foarte punctuale. Sperăm că se va mai redresa și piața din România și așteptările românilor. Nu o să o scoatem la capăt dacă aducem doar din afară. Ce se întâmplă cu românii care vor rămâne fără un loc de muncă în țară?”, a mai spus Estera Anghelescu.
HR 2.0 - Innovation & Inspiration in HR este un eveniment organizat de wall-street.ro cu sprijinul:
- Gold Partners: SIGNAL IDUNA, Up România, Vastint, Lugera The People Republic, Up România
- Silver Partners: Evrotrust, International Work Finder, REGINA MARIA, Dragne & Asociații, Sphera Group, Edenred, Colorful.hr, Bestjobs, Namirial
- Sponsors: Creasoft, Complice
- Media partners: Smark