26 Ianuarie 2006

Culorile care influenteaza performanta la birou

Strategie Companiile din Romania devin constiente de importanta nuantelor la locul de munca
Putine birouri sunt zugravite in rosu stralucitor. Daca vreti ca sedintele sa fie constructive, aveti grija ca in sala de meeting sa predomine portocaliul. Culorile care creeaza o impresie pozitiva la locul de munca nu sunt intotdeauna aceleasi cu cele de acasa. Asta pentru ca in spatele lor se ascunde o intreaga strategie.

Este bine cunoscut faptul ca, de obicei, culorile declanseaza diverse asocieri in creierul uman, mai mult sau mai putin explicabile. Cercetarile releva tot timpul noi informatii legate de impactul acestora asupra psihicului, unele dintre acestea fiind utile in construirea unui mediu ambiant stimulativ pentru angajati. Culorile sunt mereu in campul nostru vizual. Ele sunt insotite de o traire afectiva sau o componenta emotionala, spune psihologul Aurora Liiceanu.

Studiile realizate de Institutul pentru Cercetarea Culorilor din Chicago au dezvaluit ca oamenii emit judecati subconstiente in legatura cu mediul in care se afla in primele 90 de secunde de la primul contact, iar intre 62% si 90% din aceste impresii se bazeaza pe culori. Institutul Color Marketing Group (CMG) a studiat mai multe culori. Rosul, spun specialistii, stimuleaza activitatea, dar si mania sau rebeliunea, astfel ca nu este indicat in spatiile in care lucreaza echipe. Portocaliul poate fi asociat cu caracterul informal si poate fi folosit intr-o zona comuna de conversatie sau intr-o sala de sedinte. Datorita faptului ca poate actiona ca un veritabil tranchilizant, rozul este indicat in mediile de lucru cu grad ridicat de stres, cum ar fi call centerele.

Galbenul poate fi asociat cu fericirea si energia, dar cercetatorii au descoperit ca efectele sale sunt complexe. Verdele este considerat a fi o culoare relaxanta, astfel ca el este indicat pentru mediile in care oamenii invata. Mediul de lucru influenteaza atitudinea si performanta angajatilor. Orange Romania acorda o atentie deosebita acestui aspect, spune Amalia Fodor, director de comunicare al companiei. In general, compania foloseste culorile brandului: alb, portocaliu si negru, insa aceasta paleta coloristica este extinsa si la albastru, mov sau verde, astfel incat sa permita crearea unor spatii dinamice si surprinzatoare. Culorile calde sunt folosite in receptii, salile de recreere, cafeteria, in spatiile de servicii sau incaperile largi, pentru a delimita spatii ori pentru a atrage atentia asupra unor puncte. Culorile reci se folosesc in spatiile unde oamenii trebuie sa se concentreze, in locurile aglomerate sau in cele unde luminozitatea este prea puternica, completeaza Amalia Fodor.



Citeste si