15 Septembrie 2011

Zippo sau cum a intrat in Romania unul dintre brandurile "number one" ale Americii



Cand ai un brand deja considerat “clasic” nu conteaza daca intri pe o piata in plina recesiune sau in perioada de crestere economica intrucat “calitatea si luxul vor atrage intotdeauna”, spune, increzator, directorul global de marketing al Zippo, care asteapta de la brandul de brichete cresteri constante de 10% de la an la an pe piata locala.

Zippo este unul dintre brandurile consacrate in SUA dar si la nivel mondial, prima bricheta windproof (rezistenta la vant – n.r.) fiind produsa in timpul recensiunii din anii ’30. “Intram in Romania tot intr-o perioada economica dificila, dar nu ne este frica, suntem obisnuiti. Sunt produse scumpe, insa aspirationale, care se vor vinde bine indiferent daca este sau nu criza”, spune, increzator, David Warfel, director global marketing al Zippo.

Pentru a puncta importanta intrarii pe piata a Zippo, la evenimentul de lansare au participat si oficialitati ale Ambasadei SUA in Romania (vezi video – n.r.) care au subliniat sprijinul oferit de americani brandului lor.

Principala provocare pe care o are de depasit compania pe piata locala va fi cresterea canalului de vanzare. In prezent, Tonka distribuie produsele in cele doua magazine proprii, din Pipera si Dorobanti, avand parteneriate si cu Mall Romania.

Pe plan global, 52-56% dintre vanzarile companiei provin din comercializarea de brichete, restul fiind alte produse. Compania fabrica annual circa 12 milioane de brichete, vanzarile ei ridicandu-se la circa 200 milioane dolari pe anul 2010. SUA acopera 40% din afaceri, urmate de China, cu 10%. Compania are 790 de angajati la nivel global si activeaza in 160 de tari.



Citeste si