Compania de consultanta Deloitte implementeaza in Romania Executive Training Programme (Program de Instruire a Managerilor), prin care ofera companiilor europene, implicit si celor romanesti, pregatirea comerciala, lingvistica si culturala necesara pentru a avea succes pe pietele din Japonia si Coreea de Sud. Programul este finantat de Comisia Europeana, iar urmatorul ciclu incepe in noiembrie 2012. Vezi cum te poti inscrie.
Scopul programului este sa sprijine si sa dezvolte activitatea companiilor romanesti in cele doua tari asiatice, oferind un stagiu de pregatire si burse cu durata de 45 de saptamani pentru manageri.

Potrivit unui studiu efectuat la cererea Comisiei Europene de catre economistul Ronan Lyons de la Universitatea Oxford, companiile romanesti care au relatii comerciale cu Japonia si Coreea ar putea beneficia de oportunitati de export cu o valoare anuala de pana la 2 miliarde de euro pana in anul 2020. Cercetarea a identificat oportunitati in domenii precum cel de aparatura electronica, echipament de transport, constructii si sanatate (in Japonia), respectiv mediu, tehnologie verde si sanatate (in Coreea de Sud).

„Initiativa «Executive Training Programme (ETP)» este o excelenta oportunitate pentru companiile din Romania de a intelege practicile de afaceri din Japonia si Coreea de Sud, doua dintre cele mai mari piete la nivel mondial si cu ritm accelerat de dezvoltare, sa depaseasca barierele lingvistice si culturale pentru a dezvolta legaturi comerciale de succes. Managerii au acum acces la un instrument care ii poate ajuta sa construiasca o retea de contacte de afaceri pe continentul asiatic, sa descopere noi oportunitati de crestere in urmatorii ani si sa mareasca volumul exporturilor catre tari din afara spatiului Uniunii Europene”, a explicat Alexandru Bernea, consultant in cadrul Deloitte Consultanta Romania, care se ocupa de acest proiect.

Programul demareaza cu un curs intensiv de pregatire de 3 saptamani in Marea Britanie, la Scoala de Studii Orientale si Asiatice din Londra, despre cultura, istoria si societatea civila din Japonia si Coreea de Sud. Urmeaza o etapa de 30 de saptamani de pregatire de afaceri si cursuri de limba straina in Japonia (la Universitatea Waseda din Tokyo) si in Coreea de Sud (la Universitatea Yonsei din Seoul), iar la final o perioada de 12 saptamani de stagiatura la o companie japoneza sau coreeana.

Printre companiile care au oferit stagii de practica in cicluri anterioare ale programului ETP s-au numarat Canon, Fujitsu, Honda, Sony si Shiseido in Japonia, respectiv GlaxoSmithKline, LG Electronics, Kumho Asiana Airlines si Institutul Samsung de Cercetare Economica in Coreea de Sud.
Comisia Europeana asigura finantarea cursului de pregatire de 45 de saptamani si acordarea unor burse individuale (in valoare de 2.200 de euro lunar pentru Japonia si 2.000 de euro lunar pentru Coreea de Sud). Companiile-sponsor, insemnand companiile-angajator ale managerilor selectati – 45 pentru participantii ETP in Japonia si 15 pentru cei din Coreea – sunt de asemenea incurajate sa contribuie la cheltuielile participantilor.

Atat managerii, cat si companiile pentru care lucreaza acestia trebuie sa indeplineasca anumite criterii de eligibilitate.

Astfel, managerii trebuie sa fie cetateni ai unui stat al Uniunii Europene, sa fie angajati de catre o companie-sponsor si sa aiba abilitati excelente de limba engleza; totodata, ei trebuie sa fie la prima participare in programul ETP. Pentru a fi eligibili, managerii trebuie sa aiba studii superioare si 3 ani de experienta profesionala in roluri de management, sau 2 ani de studii superioare si 5 ani experienta relevanta in pozitii de conducere.

Companiile trebuie sa aiba activitati de export sau investitii in Japonia sau Coreea de Sud, sau sa aiba planuri de a dezvolta astfel de activitati cu una dintre cele doua tari; sau sa ofere sprijin si consultanta companiilor europene pentru dezvoltarea de activitati de export sau investitii in cele doua piete asiatice. Totodata, companiile-sponsor trebuie sa aiba sediul in spatiul UE / sa aiba capital social UE, minim 5 angajati si o cifra de afaceri anuala de cel putin un milion de euro. Pe langa toate acestea, companiile trebuie sa isi ia angajamentul de a contribui la cheltuielile managerilor participanti si de a pastra locurile de munca ale acestora pe toata durata programului de pregatire.

Cum aplici pentru program

Procesul de aplicare cuprinde trei etape. In primul rand, companiile trebuie sa completeze un formular de exprimare a interesului, gradul acestora de eligibilitate fiind ulterior evaluat de consultantii Deloitte. Daca indeplinesc criteriile programului, se trece la etapa a doua – completarea unui formular de inscriere pentru manageri. Aplicatiile sunt evaluate si candidatii selectionati sunt invitati la Bruxelles pentru teste si interviuri in cadrul unui centru de evaluare. Primele doua etape se desfasoara on-line, la www.euetp.eu. Companiile interesate beneficiaza de servicii de asistenta din partea Deloitte pe intreaga durata a procesului de aplicare, precum si pe parcursul etapelor ulterioare acceptarii in program.

Infiintat in 1979, ETP este unul din cele mai de succes programe dezvoltate de Comisia Europeana in Japonia, cu o durata ce deja depaseste un sfert de secol. Datorita succesului programului in Japonia, CE a extins ETP in 2002 si pentru Coreea.

Deloitte furnizeaza servicii clientilor din sectorul public si privat in urmatoarele domenii profesionale - audit, taxe, consultanta, consultanta financiara – deservind numeroase industrii. Prin intermediul retelei sale globale de firme membre, care activeaza in peste 150 de tari.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri