Afacerile companiei au avansat anul trecut cu peste 30%, pe fondul contractelor de lucrari de infrastructura adjudecate, dar si imbunatatirii incasarilor de la autoritatile contractante. Astfel, nivelul creantelor este in prezent "in limite suportabile", acestea fiind mai mici fata de anii trecuti.
"Auzim ca se mai scot niste segmente de autostrada, si chiar pe Autostrada Transilvania, si suntem interesati sa participam", a afirmat reprezentantul companiei.
Unul dintre cele mai importante contracte adjudecate anul trecut de Romstrade vizeaza constructia primului lot si a drumului de legatura al tronsonului de autostrada Nadlac-Arad, in asociere cu Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane euro.
Totodata, Ministerul Dezvoltarii a anuntat ca a atribuit unor asocieri din care face parte Romstrade contracte de modernizare a drumurilor judetene din Prahova, Giurgiu, Ilfov, Arad si Bihor, derulate prin Programul National de Dezvoltare a Infrastructurii. Astfel, Romstrade si Primacons vor moderniza drumurile din Prahova, Giurgiu si Ilfov pentru 781,4 milioane lei, si pe cele din Arad si Bihor cu 527,2 milioane lei, fara TVA.
Compania a iesit cu oferte si in afara Romaniei si asteapta rezultatele unei licitatii la care a participat in Irak, dar nu are in vedere si alte destinatii externe, bazandu-se in continuare pe proiecte locale, potrivit sursei citate.
"Sunt atat de multe de facut in Romania incat va fi de munca pentru urmatorii 25-30 de ani la toate companiile (...). Chiar bine de tot, nu stiu daca vor face fata", a spus reprezentantul Romstrade.
Una din principalele probleme cu care se confrunta companiile de constructii in prezent este scumpirea petrolului, care genereaza cresteri de pret atat la combustibili, cat si la unele materiale, precum bitumul. Racaru a afirmat ca pe anumite segmente, in functie de lucrari, se ajunge la o majoare de 12-15% a costurilor.
Grupul intentioneaza sa construiasca un aeroport privat la Adunatii Copaceni si urmeaza sa selecteze in perioada imediat urmatoare consultantul financiar si proiectantul proiectului, evaluat la 200 de milioane euro. Constructia ar putea incepe cel mai devreme in vara acestui an, urmand ca aeroportul sa fie functional din 2014.
Din grupul de firme controlat de Nelu Iordache fac parte mai multe companii, cele mai importante fiind Romstrade si operatorul aerian low cost Blue Air. Potrivit lui Racaru, afacerile consolidate ale grupului s-au situat in 2011 la aproape 500 milioane euro, de la 400 milioane euro in anul anterior.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: