Clinicile care se ocupa de zambetul angajatilor Orange, Rompetrol sau BRD: Vrem sa crestem cu cel putin 20% in 2012

Reteaua de clinici stomatologice Dent Estet si-a fixat o crestere de 20% a afacerilor pentru anul acesta, de la 2,3 milioane de euro inregistrati in 2011, potrivit Oanei Taban, fondatoarea si CEO-ul companiei.

„Dent Estet a avut o crestere organica, iar pentru anul in curs ne-am propus sa avem un avans de cel putin 20%, adica la fel ca in 2011. Pachetele corporate sunt cerute in continuare”, spune Oana Taban (foto), intr-un interviu acordat wall-street.ro.

Dent Estet opereaza in prezent patru clinici dentare in Bucuresti, dintre care una pentru copii, deschisa in 2008. In cadrul clinicilor sunt tratati, in baza unor abonamente corporate, angajatii unor mari companii precum Orange, Rompetrol, Microsoft, BRD sau Banca Romaneasca.

Ponderea abonamentelor individuale si corporate reprezinta pentru Dent Estet 30% din totalul afacerilor. „Ne dorim ca anul acesta abonamentele sa creasca cu 10%”, precizeaza Taban.

Anul 2011 nu a insemnat o iesire de criza a companiilor, motiv pentru care reteaua de clinici a acceptat plati esalonate si a introdus abonamente economice, pachete promotionale si beneficii pentru membrii familiilor clientilor. In perioada 2008-2011, compania a reusit sa se mentina pe plus, cu o crestere medie anuala de 19%, potrivit Oanei Taban.

O parte din venituri sunt generate si de asa-zisii turisti medicale, adica cei care vin special in Romania pentru a se trata aici pentru ca preturile sunt mai mici. „Sunt multi straini care locuiesc sau muncesc in tara noastra si atunci cand au nevoie apeleaza la noi. De anul acesta ne-am propus sa derulam o campanie speciala pentru atragerea potentialilor pacienti straini”, a mai spus CEO-ul Dent Estet.

Romania, “stirba” Europei

Preturile ridicate la serviciile stomatologice si lipsa de educatie fac din Romania codasa Europei in privinta ingrijirii orale. Mai bine de jumatate dintre romani (66%) nu merg nici macar o data pe an la dentist, arata un Eurobarometru publicat in toamna lui 2011. Spre comparatie, majoritatea olandezilor (83%) isi fac un control stomatologic cel putin o data pe an.

Mai mult decat atat, romanii se claseaza pe ultimele locuri si la consumul de pasta de dinti pe cap de locuitori – mai putin de 2 tuburi pe an. Studiile mai arata ca aproape 20% dintre romani nu se spala pe dinti nici macar o data pe zi.

„Romania inca mai mare multe de recuperat in domeniul sanatatii in comparatie cu SUA, de exemplu. Se stie ca domeniul sanitar este unul dintre sectoarele pentru care Comisia Europeana ne-a atras atentia ca avem multe de modernizat si de restructurat. Statul este jucatorul principal din piata, asa ca indiferent ce reforma va fi adoptata, cel mai mult conteaza cum va fi aplicata”, conchide antreprenoarea.

Piata serviciilor stomatologice este deosebit de fragmentata la nivel national. Doar in Capitala si in marile orase exista lanturi de clinici dentare. La fel ca intreg sistemul medical, segmentul stomatologic se confrunta cu migratia medicilor catre alte state unde sunt mai bine platiti.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri