23 Martie 2006

Cosmeticele cuceresc lanturile farmaceutice

Imaginea farmaciilor romanesti s-a schimbat radical in ultimii ani, odata cu accentuarea prezentei cosmeticelor pe rafturi. Retailerii au gasit in aceasta categorie de produse o importanta sursa de venit, care compenseaza intarzierile in recuperarea banilor de la casele de asigurari.

Farmaciile care au pariat pe produse cosmetice si dermo-cosmetice si-au vazut visul implinit anul trecut: vanzarile s-au dublat. Un asemenea salt n-ar fi fost de conceput, probabil, prin anii ‘90, cand farmacistii au inceput sa testeze piata cu astfel de produse. De atunci, insa, lucrurile s-au schimbat radical. Astazi, nici un retailer din domeniu nu mai poate concepe afacerea fara cosmetice. Dar cum se explica acest apetit? “Intr-un fel, clientii au mare incredere in girul moral pe care il confera faptul ca aceste produse sunt recomandate de persoane cu pregatire profesionala farmaceutica,” spune Isabelle Iacob, director general Help Net Farma. Iar efectul se vede in rezultatele financiare ale principalilor jucatori din piata.

Potrivit estimarilor secretarului general al Asociatiei Retelelor de Farmacii, Simona Duran, ponderea produselor cosmetice in cifra de afaceri a unei farmacii a ajuns la aproximativ 20%. Sa luam cazul companiei Help Net Farma. Cifra sa de afaceri a fost anul trecut de aproximativ 30 de milioane de euro, din care 15% a fost asigurata de vanzarea de cosmetice. “In 2005, vanzarea de produse cosmetice in unitatile lantului s-a dublat fata de anul precedent. Prognoza pentru anul in curs este de majorare la 20% a contributiei cosmeticelor la cifra de afaceri”, afirma Isabelle Iacob.

si in farmaciile Sensiblu s-a inregistrat un avans considerabil al veniturilor aduse de aceste produse. Anul trecut, vanzarile de cosmetice au reprezentat aproximativ 14 milioane de euro, comparativ cu cele opt milioane de euro din 2004. “Pentru anul in curs estimam o crestere a categoriei pana la 20 de milioane de euro, avansul fiind datorat, pe de o parte, dezvoltarii retelei la nivel national, dar mai ales parteneriatelor cu doi producatori de marca din Franta – L’Occitane, si din Marea Britanie – Boots”, spune Claudiu Opran, director general Sensiblu. El estimeaza ca investitiile in dezvoltarea acestui sector vor continua si in urmatoarea perioada.

In unitatile Catena, cosmeticele reprezinta mai putin de cinci procente, dar reprezentantii lantului au sesizat ca a sosit momentul sa creasca ponderea acestor produse in farmacii. “Din aceasta cauza, noi chiar am dezvoltat o linie proprie de produse, numita sugestiv Naturalis, care contine creme de cea mai buna calitate, sapunuri si produse dietetice,” afirma Radu George, director general al companiei Fildas, proprietara farmaciilor Catena.



Citeste si