11 Mai 2012

Coca-Cola Hellenic a raportat pierderi de 29 milioane euro in primul trimestru



Coca-Cola Hellenic, cu operatiuni si in Romania, a avut in primul trimestru pierderi de 29 milioane euro, fata de un rezultat negativ de 8,9 milioane euro in urma cu un an, din cauza conditiilor meteo nefavorabile si a masurilor de austeritate din Europa, care au afectat cererea, informeaza Mediafax.
Profitabilitatea companiei, al doilea mare imbuteliator al produselor Coca-Cola la nivel mondial, a fost afectata si de pretul mai mare al zaharului, potrivit unui comunicat al Coca-Cola Hellenic.

[Drumul unei sticle Coca Cola pana la raft: O vizita la fabrica si mega-depozitul din Ploiesti (FOTO-REPORTAJ)]

"In pofida mediului de afaceri dificil, am crescut sau am mentinut cota de piata in functie de volum, pentru bauturile acidulate. La curs de schimb valutar constant si excluzand impactul hiperinflationist din Belarus, veniturile nete din vanzari, pe naveta, au urcat cu 3%", a declarat pentru Bloomberg directorul general, Dimitris Lois.

Excluzand costul unor masuri de reorganizare, Coca-Cola Hellenic a inregistrat in primul trimestru pierderi de 18,6 milioane euro, in crestere de la o pierdere de 1 milion de euro in urma cu un an.

Compania intentioneaza sa bugeteze in acest an 50 de milioane de euro pentru restructurare, ceea ce va genera economii de 35 de milioane de euro pe an din 2013.

Masurile de reorganizare aplicate anul trecut vor aduce beneficii de circa 40 de milioane de euro in acest an, potrivit comunicatului.
Volumul vanzarilor a scazut cu 2% in primul trimestru, la 425 de milioane de navete, din cauza masurilor de austeritate din tari precum Grecia si Irlanda, in timp ce vremea rece din Europa Centrala si de Est a afectat cererea. Veniturile au urcat cu 1%, la 1,14 miliarde de euro.
Piata din Grecia are o contributie de 6% la vanzarile grupului.

"La nivel de grup, perspectiva din Europa este volatila si anticipam ca increderea consumatorilor va ramane scazuta pe tot parcursul anului", a apreciat Lois.

Pe pietele emergente, volumul vanzarilor a scazut cu 3%, la 195,9 milioane navete, dar veniturile au urcat cu 6%, la 593,1 milioane euro.
Coca-Cola Hellenic a inregistrat pe pietele emergente pierderi operationale de 7,7 milioane euro, in scadere de la 9,8 milioane euro in urma cu un an.

In Romania, volumul vanzarilor s-a redus cu un ritm scazut, de o singura cifra, din cauza temperaturilor foarte scazute din februarie, care s-au adaugat conditiilor economice dificile.Volumul vanzarilor de produse sub brand Coca-Cola a urcat cu un ritm de o singura cifra, iar in cazul Coca-Cola Zero a avut loc o dublare a volumului.

Coca-Cola Hellenic detine in Romania patru fabrici, la Iasi, Timisoara, Ploiesti si Vatra Dornei.

Coca-Cola Hellenic Romania imbuteliaza bauturi racoritoare carbonatate (Coca-Cola, Fanta, Sprite, Schweppes), necarbonatate (Cappy Tempo), nectaruri (Cappy Nectar), ceaiuri (Nestea), apa (Dorna, Dorna-Izvorul Alb, Poiana Negri), bauturi energizante (Burn) si cafea (Illy).



Citeste si