Piata solutiilor de termoizolare este una guvernata de pret, sustine Alex Oancea, directorul de marketing al producatorului german de solutii de tamplarie VEKA in Romania, subliniind ca nu ne putem compara cu nemtii care o data la 3-5 ani isi schimba ferestrele sau izolatia termica de pe casa.
“Traim intr-o piata guvernata de pret - acesta fiind principalul criteriu care dicteaza vanzarile in Romania. Trebuie sa contrabalansezi. Nu intotdeauna cel mai ieftin produs este si cel mai bun si, mai mult decat atat, nu dispunem de sume foarte mari de bani ca sa ne permitem sa facem greseli - nu suntem nemti ca o data la 3-5 ani sa ne schimbam fereastra sau polistirenul de pe casa. O investitie trebuie facuta in asa fel incat sa ne duca 30-50 ani”, explica Alex Oancea.

Managerul roman sustine ca a intalnit produse foarte scumpe, comercializate la un pret exagerat, dar care din punct de vedere calitativ era inferior.

“Am vazut solutii foarte scumpe, care erau vandute la un pret supraevaluat, dar care la nivel calitativ erau mai slabe. Problema tine si de informarea cumparatorilor, care nu este indeajuns de bine facuta de catre producatori. Alergatura dupa pretul cel mai mic nu este o solutie pe termen lung”, spune Alex Oancea.

Evolutia pietei de profil

Piata de tamplarie PVC a cunoscut apogeul in anul 2008, pentru ca anii urmatori sa cunoasca o scadere pe toate planurile.

“Putem lua anul 2008 ca punct de reper al evolutiei pietei de profil - cand vanzarile au atins un maxim, in anul 2009 piata a scazut cu 50%, anul 2010 a inregistrat o scadere cu 30% a pietei, pentru ca anul 2011 sa cunoasca o scadere cuprinsa intre 10-15%. Anul acesta piata de tamplarie PVC se va stabiliza”, sustine Alex Oancea.

Potrivit acestuia, piata de profil se va situa in acest an la un nivel de 300 milioane de euro, in stagnare fata de 2011.

Miza pe o crestere de 12%

Dupa ce la nivelul anului 2011, afacerile grupului VEKA AG in Romania au inregistrat o crestere de 20% a afacerilor la 7,3 milioane de euro, in 2012 - producatorul de solutii de tamplarie PVC mizeaza pe o evolutie de maximum 12% la circa 8 milioane euro, potrivit calculelor wall-street.ro preluate de la Ministerul Finantelor: “In ciuda rezultatelor favorabile de la inceputul anului, consideram de aceasta crestere se va domoli, pe parcursul urmatoarelor luni, iar volumele de vanzari vor fi diferite. Pentru acest an estimam, totusi, o crestere a business-ului cuprinsa intre 10-12%”, spune Oancea.

In primele cinci luni ale acestui an, VEKA Romania a inregistrat o crestere de 55% a vanzarilor fata de aceeasi perioada a anului trecut, fiind cea mai mare evolutie a grupului la nivel mondial.

“Rezultatul este mult peste asteptarile noastre deoarece a fost inregistrat pe o perioada saraca in constructii - afectata in principal de conditiile meteo de la inceputul anului. Am avut toate camioanele blocate din cauza soselelor ingropate in troiene, dar in ciuda acestor probleme am inregistrat o evolutie mult peste asteptari”, a declarat Alex Oancea, directorul de marketing al fililalei locale VEKA Romania.

Luna ianuarie a fost una din cele mai bune din istoria VEKA pe piata din Romania, mai spune Oancea.

“De obicei, in luna ianuarie, lucrurile treneaza din cauza frigului, a scaderii volumului si eficientei in constructii, insa datorita comenzilor crescute din afara tarii, exporturile de tamplarie termoizolanta in Italia, Belgia sau Franta au cunoscut un adevarat succes in prima luna a anului care a influentat in mod pozitiv rezultatele din primul semestru. Traim intr-o lume globalizata, in care pietele se schimba de la o zi la alta”.

La nivel local, VEKA are o cota de piata situata la 14%, fiind unul din principalii jucatori pe piata de profil.

60% crestere a vanzarilor prin programul de reabilitare termica

Producatorul de solutii de tamplarie PVC VEKA a contractat un numar relativ mic de blocuri pentru programul demarat de Guvernul Romaniei care consta in izolarea termica a apartamentelor.

“Am contractat exclusiv acele proiecte unde s-au urmarit coeficienti si standarde mai ridicate atat in Bucuresti cat si in tara - proiecte la care nu pretul a fost factorul decisiv, ci implicarea si realizarea. In Romania, principalul criteriu de castigare al licitatiilor este pretul cel mai bun. Cu toate acestea am observat o crestere de 60% a vanzarilor partenerilor nostri in zona Capitalei ca urmare a participarii in cadrul programului de reabilitare termica derulat la nivel national”.

Desi, in teorie, izolatia termica ar trebui sa elimine problemele legate de risipirea caldurii si mentinerea unui climat optim, acest lucru nu este chiar asa. Au fost numeroase plangeri de-a lungul anilor vizavi de solutiile tehnice ieftine, dar si a lucrului facut de mantuiala, subliniaza Oancea.

“Datorita reabilitarilor din ultimii 5 ani, au inceput sa apara deficiente, iar marii antreprenori si-au dat seama ca nu se mai pot juca cu calitatea. In primul si in primul rand este vorba despre solutia tehnica. Atunci cand faci rabat la calitatea unui profil esti pe deasupra tentat sa faci rabat si la instructajul omului care face montajul sau la linia tehnologica cu care prelucrezi ferestre si intr-un final toate aceste lipsuri au dus la sesizarile din piata. Sunt tot mai multi clienti care se plang de modul in care este realizata tamplaria PVC prin programul guvernamental, principalele probleme aparute fiind ca acestea nu sunt bine facute, este frig in casa, fac condens. Urmare a acestui lucru a condus la o crestere a cotei de piata pentru produsele de calitate”.

Cele mai importante piete pentru VEKA

Germania, Rusia si SUA sunt cele mai importante piete de desfacere pe care activeaza grupul VEKA in ceea ce priveste volumul de produse comercializate.

Romania nu este o piata care ne-a oferit surprize foarte mari. Situatia Romaniei nu este deloc asemanatoare celei din Spania - care se confrunta cu grave probleme financiare, sau cu situatia Statelor Unite din 2008 - cand vanzarile VEKA s-au prabusit. Cel mai mare avantaj al Romaniei pentru VEKA este pozitia geografica - fiind foarte aproape de producator. Tara noastra este una din principalele piete europene.

Unul din principalele targeturi ale grupului german producator de profiluri PVC VEKA este ca pe oricare piata intra sa reuseasca sa fie unul din cei mai importanti trei jucatori.

La ce trebuie sa fie atenti clientii

Fie ca este vorba despre montarea ferestrelor in regim propriu, dar mai ales cand lucrarea este executata prin Guvern, oamenii trebuie sa fie atenti la cateva aspecte foarte importante pentru a evita problemele care pot aparea ulterior: “Principalul aspect la care clientii trebuie sa fie atenti este sa verifice procesul de montare a ferestrelor, iar modul de executie sa fie facut corect - sa nu fie aplicata foarte multa spuma de jur imprejurul ferestrelor - care poate conduce la o foarte mare pierdere de caldura - si implicit la o pierdere de bani”, explica, pentru Wall-Street, Alex Oancea.

Romania, peste Bulgaria in contextul UE

Romania se situeaza in fata vecinilor bulgari in ceea ce priveste folosirea sistemelor de ferestre cu tamplarie PVC, insa mai are mult de recuperat la nivel european.

“La nivel de piata mai avem mult lucru - fata de tarile cu traditie. Suntem insa cu mult in fata vecinilor nostri de la sud de Dunare in ceea ce priveste izolarea si folosirea ferestrelor cu geam termopan, nu doar datorita potentialului de cumparare ceva mai ridicat ci si numarului de locuitori, a suprafetei tarii sau a ansamblurilor rezidentiale”, mai spune managerul roman.

Mai mult decat atat, Alex Oancea sustine ca la nivelul anului 2009 - in plina criza economica - statul german investea in reabilitarea cladirilor statului peste 2 miliarde euro.

Alexandru Oancea (33 ani) este directorul de marketing al filialei locale a grupului german VEKA, unul din cei mai importanti producatori de solutii de tamplarie PVC la nivel mondial. Managerul roman a absolvit Facultatea de Jurnalism din cadrul Universitatii Hyperion si totodata este absolventul unui masterat in domeniul marketing-ului si comunicarii in business la ASE.

Principalii concurenti ai VEKA pe piata locala sunt Gealan si Rehau.

Fondata in anul 1969, ca urmare a preluarii producatorului german VEKAplast, care la acea data avea doar 8 angajati, VEKA a devenit, in 2011, cel mai important producator pe piata sistemelor de profile PVC pentru usi, ferestre si obloane, numarand astazi mai mult de 3.500 de angajati si inregistrand vanzari de peste 700 de milioane de Euro in intreaga lume. Prezent pe 6 continente, grupul VEKA opereaza 26 de fabrici si 16 centre logistice.

VEKA Romania, infiintata in anul 2000, este detinuta in totalitate de catre VEKA AG Germania si are peste 30 de angajati, in prezent, deruland afaceri cu peste 180 de parteneri in intreaga tara.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri