21 Iunie 2012
6 tendinte pe piata de training. Cat investeste o companie pentru un manager?
Desi nevoile de invatare si dezvoltare au crescut, bugetele de training ale companiilor din Romania se mentin in 2012 la nivelul celor din anul anterior. Companiile din Romania investesc in medie 478 euro pe an pentru pregatirea si dezvoltarea unui manager si o suma de 265 euro pe an pentru un angajat, arata rezultatele unui studiu realizat de compania EXEC-EDU. Vezi principalele tendinte ale pietei de profil.
Evaluarea necesitatilor de training
Studiul "Tendinte in piața de training si dezvoltare in anul 2012" a fost realizat in perioada aprilie-mai 2012, pe baza unui chestionar adresat managerilor de resurse umane si managerilor generali din 184 de companii care investesc constant in training in ultimii ani si care activeaza in industrii diferite, de la servicii financiare, farmaceutice, comert si distributie pana la IT & C si auto.
Forme de dezvoltare folosite in organizatii
Astfel, angajatii companiilor intervievate lucreaza in medie pana la 17 zile pe an in alte departamente sau pe alte posturi, pentru a acumula experienta si noi cunostinte. Totodata, din ce in ce mai mult in aceasta perioada, companiile apeleaza la training intern (13,4%), in procent aproape egal cu trainingul oferit de furnizori externi (12,7%).
Forme de dezvoltare folosite pentru middle si top management
Cand vine vorba de pregatirea persoanelor din middle management, companiile apeleaza la programe interne de training (90%), programe
externe de training (81%), sesiuni interne de coaching si mentoring (76%) si programe MBA / Executive MBA (64%).
Competente pe care managerii trebuie sa le dezvolte in 2012
De asemenea, intre competentele pe care managerii trebuie sa le dezvolte in acest an sunt si cele tehnice (8,7%), alaturi de cele lingvistice (limbi straine - 4,3%).
Competente tehnice pe care managerii trebuie sa le dezvolte ?n 2012
La nivel de middle management, compentele care trebuie imbunatati de sunt cele de management (78%), de alaturi de managementrulcele de gandire si actiune strategica (70%).
Metodele de evaluare a eficientei unui program de training
comportamentale ale participantilor (82,6%), cunostintele acumulate (67,4%) si entuziasmul participantilor la final (45,7%).