28 Iunie 2012
Topul judetelor cu cel mai mare potential in BRICOLAJ
Exista cateva judete ale tarii care nu dispun de prezenta vreunui lant de bricolaj, insa sunt si regiuni ale tarii in care un singur retailer D-I-Y isi desfasoara activitatea monopolizand practic un catchment de peste 300.000 locuitori. Wall-Street.ro a analizat si realizat un top al judetelor tarii cu cel mai mare potential per numar de locuitori.
Locul 10 - Jud. Giurgiu
Pe intreaga suprafata a sa nu este prezent niciun lant de bricolaj, ceea ce indica un potential ridicat al acestui judet.
Afla care este strategia celor mai mari jucatori din bricolaj pe piata locala.
Nota: Calculele au fost realizate pe baza statisticilor din prezent, a numarului de magazine si a potentialului ramas dupa inaugurarile retelelor D-I-Y prezente, dupa caz, in fiecare judet al topului intocmit de Wall-Street.ro.
Locul 9 - Jud. Caras-Severin
Magazinul este situat in municipiul Resita si a fost inaugurat in luna noiembrie 2010 in urma unei investitii de 9,5 milioane euro.
Locul 8 - Jud. Calarasi
In prezent, reteaua Bricostore numara 15 magazine pe intreg teritoriul tarii.
Locul 7 - Jud. Harghita
Magazinul este situat in orasul Gheorgheni, cu o populatie de circa 20.000 locuitori.
Prezenta unui al doilea concurent pentru Ambient ar putea aduce o divizare a pietei locale la 150.000 locuitori/magazin.
Locul 6 - Jud. Satu Mare
Magazinul din Satu Mare a fost inaugurat in noiembrie 2006 si se intinde pe o suprafata de 6.500 mp.
Locul 5 - Jud. Gorj
Aici, pana in acest moment, niciun retailer nu si-a manifestat interesul pentru cei 334.238 locuitori ai judetului cu resedinta la Targu Jiu - un oras cu o populatie de circa 100.000 locuitori.
Locul 4 - Jud. Teleorman
Locul 3 - Jud. Ilfov
Magazinul este localizat in Balotesti si a fost inaugurat in decembrie 2010, in urma unei investitii de circa 30 milioane euro.
Locul 2 - Jud. Vaslui
Prezenta unui alt magazin in acest judet ar putea divide catchmentul astfel atat Dedeman cat si un alt presupus retailer sa deserveasca unui numar de peste 190.000 locuitori.
Locul 1 - Jud. Olt
Cum decid retailerii de bricolaj unde sa se extinda
"In general, retailerii mari de bricolaj si-au propus sa deschida magazine in orasele mari nu doar datorita aglomerarii, ci si pentru ca puterea de cumparare este, in general, mai mare. Majoritatea vizeaza orase care au peste 100,000 de locuitori iar judetele cu capitale mai mici nu au fost incluse in politica de expansiune", sustine Razvan Sin, seful departamentului de retail al companiei DTZ Echinox.
De cealalta parte, George Patrascu, senior associate in cadrul departamentului de retail al Colliers International, este de parere ca orasele si judetele prezentate in analiza Wall-Street.ro nu sunt suficient de atractive, cel putin deocamdata.
"Orasele respective nu sunt suficient de atractive deocamdata - atat din punct de vedere al puterii de cumparare, cat si al populatiei - pentru mai mult de un operator de bricolaj. In urmatoarea perioada, este posibil ca cererea de materiale de bricolaj pentru aceste orase sa fie acoperita. Numarul de locuitori, puterea de cumparare si dezvoltarile imobiliare reprezinta motoarele acestui tip de afacere. Strategia retailerilor internationali de bricolaj poate fi caracterizata ca fiind una axata pe prudenta", sustine Patrascu.
Dedeman, cel mai activ retailer in bricolaj
Atat Razvan Sin, cat si George Patrascu, sustin ca retailerul Dedeman ramane cel mai activ retailer al ultimilor doi ani."Cel mai activ jucator de pe piata de bricolaj, Dedeman, este singurul care se extinde in orase mici, reusind astfel sa devanseze competitia, atat ca numar de magazine, cat si ca cifra de afaceri", este de parere seful diviziei de retail din cadrul companiei de consultanta DTZ Echinox.