Magazinele pe suprafete mari, de tip hipermarket, si politica de preturi cu discount le-au asigurat germanilor de la Kaufland o ascensiune sigura pe piata romaneasca. Anul trecut, Kaufland (parte a grupului german Lidl & Schwarz) a trecut in fruntea plutonului celor mai puternici retaileril FMCG prezenti in Romania, inregistrand afaceri de peste 1,3 miliarde de euro, in crestere cu circa 20% fata de 2010, conform estimarilor din piata.

Pe locul secund s-a clasat Carrefour (parte a grupului francez cu acelasi nume), cu afaceri de aproape 1,18 miliarde de euro, in crestere cu 4,8% fata de 2010, pe fondul expansiunii retelei, potrivit oficialilor sai. Retailerul francez a mizat anul trecut pe extinderea retelei sale de supermarketuri (Carrefour Market), dezvoltat pe baza fostului lant local Artima.

Metro Cash & Carry (parte a grupului german Metro AG), fostul lider al pietei de retail alimentar, a ocupat locul al treilea, cu o cifra de afaceri de 1,17 miliarde de euro in 2011, in scadere usoara fata de 2010, reiese din datele publicate pe site-ul Ministerului Finantelor Publice (MFP).

Pozitia a 4-a in clasament a fost adjudecata de un alt operator de magazine de tip cash & carry - Selgros (parte a grupului elvetian Coop), ale carui afaceri au crescut de la 764,6 milioane de euro la 805,7 milioane de euro, potrivit informatiilor obtinute de wall-street.ro.

Cu afaceri de 711,3 milioane de euro, in scadere cu 8,7%, Real Hypermarket (parte a grupului german Metro AG) s-a clasat in 2011 pe locul al cincilea. Operatorul de hipermarketuri a anuntat anul trecut si inchiderea unei unitati din zona Timisoarei, ramanand astfel cu 24 de unitati in prezent.

Cel de-al saselea loc in clasamentul celor mai puternici retaileri prezenti in Romania a fost ocupat de operatorul de magazine de tip discount Penny Market/Penny XXL (parte a grupului german Rewe), care a realizat in 2011 o cifra de afaceri de 413,7 milioane de euro, in crestere cu 18,7% fata de 2010.